• W Polsce debiutuje kolejny elektryczny model Volkswagena. Gamę powiększono o model ID.5 i jego usportowioną odmianę ID.5 GTX
  • Pierwsze egzemplarze nowego elektrycznego Volkswagena powinny się pojawić w polskich salonach na początku drugiego kwartału 2022 r.
  • Najtańsza odmiana to Volkswagen ID.5 Pro, którą wyceniono na 209 660 zł. W konfiguratorze łatwo przekroczyć próg 300 tys. zł wybierając dodatki do najmocniejszej wersji Volkswagen ID.5 GTX o mocy 299 KM
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Duży SUV Volkswagen ID.5 Pro z akumulatorem 77 kWh i silnikiem o mocy 174 KM to wydatek co najmniej 209 690 zł. Rata po uwzględnieniu rządowej dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego to natomiast zaledwie 1553 zł netto. Niemal tyle samo co za benzynowego Volkswagena Sharan 1.4 TSI o mocy 150 KM (rata wynosi 1567 zł). Zaskoczeni?

W cenniku znajdziemy nie tylko wersję Pro z napędem na jedną oś (oczywiście tylną). Wystarczy dopłata w wysokości kilku tys. zł, by zyskać 30 KM więcej. Za Volkswagena ID.5 Pro Performance z silnikiem o mocy 204 KM trzeba bowiem przygotować 216 390 zł. Obie wersje rozpędzimy do 160 km/h. Mocniejszy wariant oznacza zaś nieco lepszy sprint od 0 do 100 km/h. Zyskamy 2 s (odpowiednio 10,4 s oraz 8,4 s). Na tym jednak nie koniec.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Volkswagen ID.5 GTX na szczycie oferty

W gamie ID.5 nie zabrakło także najmocniejszej odmiany GTX z dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 299 KM i napędem na cztery koła. Nie tylko cena rośnie (243 590 zł), ale i prędkość maksymalną. Volkswagena Id.5 GTX rozpędzimy bowiem do 180 km/h. Start spod świateł także będzie bardziej emocjonujący, gdyż by osiągnąć 100 km/h wystarczy zaledwie 6,3 s.

Volkswagen ID.5 - co wymaga dopłaty?

Przed publikacją szczegółowego cennika Volkswagen zdradził informacje na temat opcjonalnego wyposażenia. Dopłaty wymagają pakiety takie jak Assistance Plus (m.in. półautonomiczna jazda i elektrycznie otwierana klapa) czy Park Assist Plus (pamięć manewrów i miejsc, w których zwykle parkujemy). Tradycyjnie już w Volkswagenie trzeba dopłacić do lepszego zestawu multimedialnego (Infotainment Plus z ekranem 12”, radiem Discover Max i HUD z rozszerzoną rzeczywistością) i opcji stylistycznych (pakiet Design Plus z panoramicznym dachem).

Tym samym łatwo przekroczyć próg 300 tys. zł. Nie żałując na dodatkach do ID.5 GTX uzyskaliśmy w konfiguratorze kwotę 309 300 zł. Niemało.