- Drugi po ID.4 SUV produkowany i sprzedawany w Chinach raczej do Polski, ani w ogóle do Europy, nie trafi
- Obszerne wnętrze zmieści 6 lub 7 pasażerów w trzech rzędach foteli dzięki blisko 3-metrowemu rozstawowi osi
- Dwie wersje pojemności akumulatora, trzy warianty mocy i zasięg do 588 km, przy prędkości maksymalnej ograniczonej do 160 km/h
Do 2030 r. co najmniej połowa Volkswagenów sprzedawanych w Chinach ma być napędzana elektrycznie. Volkswagen ID.6 to drugi po mniejszym SUV-ie ID.4 elektryk niemieckiej marki na tamtejszym rynku. ID.3, o którym początkowo mówiło się, że to auto dla europejskiego klienta, ma być również produkowany i sprzedawany w Chinach.
Dlaczego tak potężną ofensywę elektryków Volkswagen szykuje właśnie na chińskim rynku? Chiny ze swoją blisko 1,5-miliardową populacją są postrzegane jako koło zamachowe transformacji przemysłu samochodowego w kierunku elektromobilności i cyfryzacji. „Chińscy klienci są bardzo otwarci na nowe technologie. Aspirujące lokalne marki, takie jak NIO i Xpeng podsycają konkurencję, przede wszystkim w dziedzinie ściśle połączonych z siecią samochodów ze zelekryfikowanym lub całkowicie elektrycznym napędem” – tłumaczy Olaf Gutowski, wiceprezes Volkswagena w Chinach odpowiedzialny za dystrybucję, marketing i obsługę posprzedażną.
Volkswagen ID.6 produkowany przez spółki joint venture
Duży SUV Volkswagen ID.6 będzie produkowany w Chinach i oferowany w dwóch wersjach: SAIC-Volkswagen ID.6 X und FAW-Volkswagen ID.6 Crozz (SAIC-Volkswagen i FAW-Volkswagen to spółki joint venture z lokalnymi producentami). Auto ma wymiary długość/szerokość/wysokość 4,88/1,85/1,68 m, jest więc największym z dotychczasowych modeli ID. Podobnie jak mniejsze ID.3 i ID.4, bazuje na uniwersalnej platformie aut elektrycznych MEB Volkswagena. Dzięki rozstawowi osi 2,97 m można było zbudować bardzo obszerne wnętrze, w którym zmieści się – w zależności od wersji – 6 lub 7 podróżnych na fotelach ustawionych w trzech rzędach.
Na udostępnionych przed premierą zdjęciach można rozpoznać, że ID.6 Crozz będzie stylizowany bardziej off-roadowo, a ID.6 X nadano charakter lifestylowego pojazdu rodzinnego. Oba auta mają detale charakterystyczne dla całej rodziny ID., np. typowy dla nich kształt reflektorów i pas świetlny rozciągający się na całą szerokość tyłu. SUV-y poruszają się na kołach o średnicy 19, 20 lub 21 cali.
Volkswagen ID.6 stale połączony z siecią
Chiński klient oczekuje od samochodu ciągłego połączenia z siecią, dlatego Volkswagen zainstaluje w ID.6 specjalną platformę software'ową, która ma umożliwić wszechstronny kontakt ze światem zewnętrznym, np. uzyskanie informacji o jakości powietrza, mandatach i wielu innych. Do obsługi multimediów posłuży duży ekran dotykowy.
W ofercie Volkswagena ID.6 znajdą się wersje napędowe o mocy 180, 204 i 306 KM i dwie pojemności akumulatorów – 58 i 77 kWh. W zależności od wersji SUV będzie miał zasięg 436 lub 588 km (wg stosowanego w Chinach cyklu NEDC). Niezależnie od wersji ID.6 będzie rozwijał prędkość do 160 km/h, po czym ogranicznik uniemożliwi dalsze przyspieszanie. Sprint do „setki” jest oczywiście zależny od mocy silnika i wynieść ma odpowiednio 6,6 s (306 KM) 9,1 s (204 KM) i 9,3 s (180 KM), co przy masie własnej auta wynoszącej 2,28 t budzi respekt.
Volkswagen ID.6 prezentowany jest podczas zaplanowanego na 21-28 kwietnia salonu samochodowego w Szanghaju. Producent nie przewiduje wprowadzenia tego modelu na europejski rynek.