- Volkswagen ID.7 jest elektrykiem na długie dystanse, a zarazem flagowcem w gamie niemieckiej marki
- Zasięg auta wynosi nawet do 700 km i jest jednym z najlepszych wyników wśród aut elektrycznych
- Samochód już na starcie jest nieźle wyposażony. Można go już zamawiać
Elektryczne ID.7 może być przyszłym "królem" dróg. Jest bowiem przygotowany na pokonywanie długich tras za sprawą wielkiego zasięgu. Niemcy obiecują, że na jednym ładowaniu auto będzie w stanie pokonać do 621 km w wariancie z akumulatorem mającym 77 kWh i do 700 km z większą baterią o pojemności 86 kWh.
- Przeczytaj także: Kąt musi się zgadzać, inaczej można dostać 2 tys. zł mandatu
Volkswagen ID.7. Zasięgowy rekordzista
Zasięg z większą baterią to jeden z najlepszych wyników w świecie elektryków. Jest lepszy niż w Teslach, Hyundaiu IONIQ 6 i podobny do topowego Mercedesa EQS. Mowa oczywiście o danych deklarowanych przez producentów.
Tak wysoki zasięg był możliwy dzięki osiągnięciu niskiego oporu powietrza (Cx=0,23), a także wydajnemu układowi napędowemu własnej konstrukcji, który ma 285 KM i 545 Nm. Mniejszy akumulator będzie można ładować z mocą do 170 kW, z kolei większa bateria przyjmie prąd o mocy 200 kW.
Osoby zdecydowane na ID.7 na początku będą mogły wybrać wariant Pro z akumulatorem o pojemności 77 kWh. Później do oferty trafi także odmiana Pro S i GTX z większymi bateriami. Ta ostatnia będzie miała napęd na cztery koła.
Ceny samochodu zaczynają się od pułapu 284 tys. 290 zł. Auto jest wycenione w zasadzie tak samo, jak Hyundai IONIQ 6, który odpowiada ID.7 również gabarytami. Koreański model ma też bardzo podobny zasięg, jednak jego silnik jest sporo słabszy. Gabarytowo konkurencją dla ID.7 jest również Tesla Model S, ale amerykańska propozycja jest zdecydowanie droższa.
Volkswagen ID.7. Bogate wyposażenie na start
W standardowym wyposażeniu ID.7 Pro znajdą się m.in. reflektory LED, dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja, wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, cztery gniazda USB-C o mocy 45 W, system Rear Assist z kamerą cofania, podgrzewane przednie siedzenia, bezkluczykowy dostęp, 19-calowe felgi, czujnik deszczu, system Light Assist z automatycznymi światłami drogowymi, asystent zmiany pasa ruchu z funkcją ostrzegania przy wysiadaniu z samochodu, proaktywny system ochrony pasażerów i podgrzewana kierownica.
- Przeczytaj także: Pogrzebaliśmy w aplikacji, którą policjanci zrobili dla policjantów
Na liście opcji w ID.7 znajdą się m.in. fotele Ergo Active i ich wersja klimatyzowana z funkcją masażu, system audio Harman Kardon, aktywne zawieszenie DCC, panoramiczny dach z możliwością przyciemnienia szyby, system Travel Assist z danymi inteligencji zbiorowej, 20-calowe felgi, system Park Assist Plus i matrycowe reflektory LED.
Samochód już można zamawiać, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów w pierwszym kwartale 2024 r.