• Do 2030 r. koncern Volkswagena planuje zbudować 6 gigafabryk akumulatorów
  • W Polsce w ramach ASO marek grupy VW działa już 12 wyspecjalizowanych centrów napraw akumulatorów
  • W Salzgitter Volkswagen prowadzi pilotażowy zakład recyklingu akumulaotorów – ok. 95 proc. surowców nadaje się do ponownego użytku
  • Ten tekst pochodzi z nowego wydania "Auto Świata". Dzięki naszej subskrypcji możesz przeczytać go już teraz

Volkswagen Group ogłosił, że przez najbliższe pięć lat przeznaczy 52 miliardy euro na elektryczną mobilność – to aż o 50 proc. więcej niż w poprzednim planowaniu. Poza nowymi modelami marek audi, Cupra, Porsche, Škoda, VW i VW Użytkowe inwestycje skupią się na rozwoju akumulatorów – poczynając od technologii ogniw, przez nowe fabryki, w których będą one wytwarzane, aż po proces gospodarowania bateriami nienadającymi się już do użytku w autach elektrycznych.

Do 2030 r. grupa planuje wraz z partnerami (m.in. Northvolt ze Szwecji) uruchomić sześć zakładów, które będą produkować zunifikowane moduły o całkowitej mocy 240 GWh rocznie. Ujednolicenie konstrukcji ogniw ma pozwolić obniżyć koszt ich produkcji nawet o 50 proc. – oby znalazło to też odzwierciedlenie w cenach elektryków, a nie tylko zyskach koncernu. W miejscowości Salzgitter właśnie wmurowano kamień węgielny pod pierwszą gigafabrykę, która ma zostać otwarta w 2025 r. Jedna z kolejnych ma być zlokalizowana w Europie Wschodniej i ruszyć w 2027 r. Budując własne fabryki akumulatorów, Volkswagen planuje się uniezależnić od zewnętrznych dostawców ogniw, lepiej kontrolować ich jakość i dostępność.