Logo
EVWiadomościWracają Volvo z tylnym napędem. Pierwszy raz od 25 lat

Wracają Volvo z tylnym napędem. Pierwszy raz od 25 lat

Volvo zmodernizowało swoje w pełni elektryczne modele, czyli kompaktowe C40 i XC40 Recharge. Auta będzie można szybciej naładować i będą one oferowały większe zasięgi. Ponadto po raz pierwszy od ćwierć wieku Volvo znowu będzie tylnonapędowe.

Volvo C40 Recharge
Zobacz galerię (8)
Volvo
Volvo C40 Recharge

Szwedzka marka zwiększa atrakcyjność oferowanych elektryków. Bazowa odmiana Volvo C40, jak i XC40 Recharge, nie będzie już przednionapędowa. Zastąpiono ją dwiema wersjami tylnonapędowymi – w obu zastosowano nowy silnik elektryczny z magnesami trwałymi (stałymi), który w całości został opracowany przez Volvo Cars.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Volvo C40 i XC40 Recharge – do wyboru dwie wersje tylnonapędowe

Podstawowa opcja jest o 5 kW mocniejsza niż dotychczas – generuje 175 kW (238 KM). Pojemność akumulatora pozostała bez zmian (69 kWh), jednak poprawienie wydajności jego chłodzenia (oraz dzięki nowym aerodynamicznym felgom w rozmiarze 19 cali) w modelu XC40 Recharge zwiększyło zasięg po pełnym naładowaniu do 460 km (wcześniej 425 km). Jeszcze większy dystans pokona Volvo C40 Recharge – 476 km (poprzednio 438 km). Producent podaje, że czas ładowania od 10 do 80 proc. trwa ok. 34 minut, jeśli skorzystamy z szybkiej ładowarki o mocy 13 kW.

To jeszcze nie koniec nowości, ponieważ przygotowano także drugi wariat jednosilnikowy z napędem na tylne koła. W tym przypadku moc wynosi 185 kW (258 KM). Większa jest także pojemność baterii (82 kWh), więc XC40 Recharge naładowane do pełna przejedzie do 515 km, a C40 - do 533 km. Co istotne, uzupełnianie energii może odbywać się szybciej, bo prądem stałym o mocy 200 kW (poprzednio do 50 kW), więc poziom 10-80 proc. osiągniemy po upływie ok. 28 minut.

Obie wersje jednosilnikowe przyspieszają od 0 do 100 km/h w czasie 7,4 s.

Volvo C40 i XC40 Recharge – zmiany także na szczycie

Modyfikacje nie ominęły też najwyższego wariantu z dwoma silnikami i napędem AWD. Na tylnej osi pracuje teraz silnik z magnesami trwałymi (stałymi) o mocy 183 kW, a na przedniej nowy silnik asynchroniczny o mocy 117 kW, które są zasilane z akumulatora 82 kWh. Volvo XC40 Recharge w tym wydaniu może przejechać do 500 km (wcześniej 438 km), a model C40 – 507 km (poprzednio 451 km).

Sprint od zera do 100 km/h trwa tylko 4,9 s (XC40) lub nawet 4,7 s (C40). Prędkość maksymalna wszystkich modeli Volvo wynosi 180 km/h.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji