Auto Świat Klasyki Oldtimer BMW M3 bez zbędnych bzdur i błyskotek pod maską

BMW M3 bez zbędnych bzdur i błyskotek pod maską

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard

Trzy generacje BMW M3 – E30, E36 i E46 – zostały zbudowane jeszcze według starych dobrych zasad: żadnego doładowania, a moc wynika jedynie z pojemności i techniki. Zgadnijcie, która z nich zrobiła na nas największe wrażenie?

Trzy generacje M3
Zobacz galerię (26)
Auto Świat
Trzy generacje M3
  • Pierwsze BMW M3 klienci niemalże wyrywali sobie z rąk
  • Nawet po latach BMW M3 E30 zaskakuje precyzją, z jaką przednia oś przenosi rozkazy wydawane przez kierownicę
  • Najbardziej sportowe geny widać w pierwszej generacji M3. W przypadku pozostałych generacji auta często były upiększane
  • Więcej takich historii znajdziesz na stronie głównej Onetu

Przed nami stoją pierwsze trzy generacje BMW M3 – sportowe samochody z silnikami o dużej mocy, ale bez zbędnych bzdur i błyskotek pod maską. Bez dwusprzęgłowych przekładni i turbodoładowania – tylko czysta pojemność silniki wolnossące i manualne skrzynie biegów. Oczywiście, pod ich maskami nie ma turbin, ale tak złożonej techniki silnikowej w autach do jazdy na co dzień nie było ani nigdy wcześniej, a i później zdarzała się niezbyt często. Prezentowane BMW M3 są klasą samą w sobie, z 4 zaworami na cylinder, oddzielnymi przepustnicami i zmiennymi fazami rozrządu.

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
Powiązane tematy: