Logo

Sprawdzamy klasyczne BMW M. To od lat wzorce sportowych limuzyn

Piotr Burchard
Piotr Burchard
Robert Rybicki
Robert Rybicki

Przy literze M puls fanów BMW od zawsze zaczyna wyraźnie przyspieszać. 50 lat temu monachijski producent aut utworzył spółkę Motorsport GmbH. Jej szef Jochen Neerpasch odwalił kawał dobrej roboty – w Garching (nomen omen na ulicy Daimlera!) wraz ze swoimi utalentowanymi współpracownikami stworzył mocne coupé CSi typoszeregu E9, które świetnie nadawało się do torowych wyścigów.

Już w 1978 r., wraz z włoskim partnerem, stworzono pierwszy samodzielny pojazd firmy – BMW M1. Co prawda później samochód był gwiazdą jedynie własnego pucharu, ale jego silnik zrobił oszałamiającą karierę w licznych pojazdach drogowych – od BMW M635 CSi poczynając poprzez BMW M5 aż na BMW M3 kończąc (czyli odnoszącym największe sukcesy rynkowe aucie turystycznym).

Z tego powodu zdecydowaliśmy się zgromadzić w jednym miejscu wszystkie ikony ze znaczkiem M i porównać je ze sobą. Do tego grona dołączyliśmy samochód, którego w europejskiej ofercie zabrakło – w końcu BMW M7 nigdy nie produkowano. Ale czy aby na pewno?

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu