Auto Świat Klasyki Oldtimer Sprawdzamy klasyczne BMW M. To od lat wzorce sportowych limuzyn

Sprawdzamy klasyczne BMW M. To od lat wzorce sportowych limuzyn

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Od lat 70. XX wieku w alfabecie BMW litera M jest zdecydowanie najszybsza. Postanowiliśmy więc przyjrzeć się bliżej najciekawszym i najbardziej spektakularnym pojazdom z tym oznaczeniem.

Sprawdzamy klasyczne BMW MŻródło: Auto Bild Klassik

Przy literze M puls fanów BMW od zawsze zaczyna wyraźnie przyspieszać. 50 lat temu monachijski producent aut utworzył spółkę Motorsport GmbH. Jej szef Jochen Neerpasch odwalił kawał dobrej roboty – w Garching (nomen omen na ulicy Daimlera!) wraz ze swoimi utalentowanymi współpracownikami stworzył mocne coupé CSi typoszeregu E9, które świetnie nadawało się do torowych wyścigów.

Już w 1978 r., wraz z włoskim partnerem, stworzono pierwszy samodzielny pojazd firmy – BMW M1. Co prawda później samochód był gwiazdą jedynie własnego pucharu, ale jego silnik zrobił oszałamiającą karierę w licznych pojazdach drogowych – od BMW M635 CSi poczynając poprzez BMW M5 aż na BMW M3 kończąc (czyli odnoszącym największe sukcesy rynkowe aucie turystycznym).

Z tego powodu zdecydowaliśmy się zgromadzić w jednym miejscu wszystkie ikony ze znaczkiem M i porównać je ze sobą. Do tego grona dołączyliśmy samochód, którego w europejskiej ofercie zabrakło – w końcu BMW M7 nigdy nie produkowano. Ale czy aby na pewno?

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki