Logo
KlasykiYoungtimerWartburg 353W, Wartburg 1.3 - Made in DDR

Wartburg 353W, Wartburg 1.3 - Made in DDR

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Wartburg kojarzy się z autem wyposażonym w zatruwający środowisko, nieekonomiczny i nietrwały silnik. Aby zniwelować te zarzuty, pod kanciastą karoserię w latach 1988-91 montowano czterosuwowy silnik VW. Jednak ani starszej odmianie Wartburga 353W, ani nowszej Wartburg 1.3 niełatwo stawić czoło innym używanym samochodom. Atutem pozostaje cena: niewiele jest samochodów tak tanich, które zapewniają sporo przestrzeni i nie są zbyt kłopotliwe w eksploatacji.

Posłuchaj artykułu

00:00 / 00:00
Audio generowane przez AI (ElevenLabs) i może zawierać błędy
Wartburg 353W
Auto Świat
Wartburg 353W

Wartburg - stary czy nowy?

Mimo, że wraz z adaptacją nowego silnika dokonano retuszu nadwozia, obydwa samochody różnią się nieznacznie. Do ważnych zalet nadwozia zaliczyć trzeba dużo przestrzeni: przednie fotele, tylna kanapa, bagażnik - warunki do transportu czterech osób z bagażem są wyśmienite. Wysoka pozycja za kierownicą i duże szyby (zwłaszcza tylna) znacząco ułatwiają obserwację drogi wokół auta. Nie zadbano jednak o szczegóły. Przednie fotele są płaskie i zbyt miękkie, z tyłu głębokość siedziska zadowoli tylko niskich pasażerów. Bagażnik ma bardzo wysoko położoną krawędź załadunku oraz niefortunnie umieszczone koło zapasowe.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium