Auto Świat Klasyki Youngtimer Wartburg 353W, Wartburg 1.3 - Made in DDR

Wartburg 353W, Wartburg 1.3 - Made in DDR

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Wartburg kojarzy się z autem wyposażonym w zatruwający środowisko, nieekonomiczny i nietrwały silnik. Aby zniwelować te zarzuty, pod kanciastą karoserię w latach 1988-91 montowano czterosuwowy silnik VW. Jednak ani starszej odmianie Wartburga 353W, ani nowszej Wartburg 1.3 niełatwo stawić czoło innym używanym samochodom. Atutem pozostaje cena: niewiele jest samochodów tak tanich, które zapewniają sporo przestrzeni i nie są zbyt kłopotliwe w eksploatacji.

Wartburg 353W
Wartburg 353WŻródło: Auto Świat

Wartburg - stary czy nowy?

Mimo, że wraz z adaptacją nowego silnika dokonano retuszu nadwozia, obydwa samochody różnią się nieznacznie. Do ważnych zalet nadwozia zaliczyć trzeba dużo przestrzeni: przednie fotele, tylna kanapa, bagażnik - warunki do transportu czterech osób z bagażem są wyśmienite. Wysoka pozycja za kierownicą i duże szyby (zwłaszcza tylna) znacząco ułatwiają obserwację drogi wokół auta. Nie zadbano jednak o szczegóły. Przednie fotele są płaskie i zbyt miękkie, z tyłu głębokość siedziska zadowoli tylko niskich pasażerów. Bagażnik ma bardzo wysoko położoną krawędź załadunku oraz niefortunnie umieszczone koło zapasowe.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki