Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Lancia

Lancia

Lancia Thema - w tym aucie każdy poczuje się wyjątkowo
Youngtimer

Lancia Thema - w tym aucie każdy poczuje się wyjątkowo

Nowe Fiaty na francuskiej platformie. Dobre wieści dla zakładów w Polsce?
Aktualności

Nowe Fiaty na francuskiej platformie. Dobre wieści dla zakładów w Polsce?

Lancia Trevi VX - powrót kompresora
Youngtimer

Lancia Trevi VX - powrót kompresora

Do przedwojennego pomysłu na sportowy samochód z kompresorem powrócono po wojnie we włoskiej Lancii Trevi VX.

Lancia Fulvia 1.3 Sport Zagato - z archiwum Auto Świata
Oldtimer

Lancia Fulvia 1.3 Sport Zagato - z archiwum Auto Świata

Lancię Fulvię 1.3 Sport Zagato opisaliśmy w „Auto Świecie" w 2005 roku. Już wtedy ten model (produkowany w latach 1966-72) był uznanym klasykiem – najstarsze modele miały prawie 40 lat. Wersję sedan (Berlina) pokazano 1964 r. Dwa lata później do sprzedaży trafiła opisywana odmiana coupé.

Lancia Hyena Zagato - prawdziwa rzadkość na drogach
Aktualności

Lancia Hyena Zagato - prawdziwa rzadkość na drogach

Miłośnicy Lancii mają nie lada gratkę. Na sprzedaż trafia bowiem kolejny egzemplarz niezwykle rzadkiego modelu – Hyena Zagato. To jeden z 24 samochodów jakie powstały w trakcie dość krótkiej, ale czasochłonnej produkcji.

Części do starych aut - FCA odnawia maszyny i wznawia produkcję
Youngtimer

Części do starych aut - FCA odnawia maszyny i wznawia produkcję

Łatwiej będzie o oryginalne części do legendarnych aut, których produkcję już dawno zakończono. Koncern Fiat chrysler Automobiles na początek wznawia wytwarzanie zderzaków do kultowego modelu – Lancii Delty Integrale oraz wersji Integrale Evoluzione.

Vany dla czteroosobowej rodziny - TOP 5
Co warto kupić

Vany dla czteroosobowej rodziny - TOP 5

Mają niewielkie wymiary zewnętrzne, a nadają się na auta dla rodziny 2+2. Do tego ich zakup można sfinansować z programu „500+” – to efekt niskich cen. Polecamy pięć udanych minivanów.

Lancia Stratos HF - marzenie każdego macho
Oldtimer

Lancia Stratos HF - marzenie każdego macho

Jeśli istnieje raj dla samochodziarzy, to z pewnością Lancia Stratos jest tam bardzo popularna

Możesz kupić Mercedesa i Lancie od Jasia Fasoli
Auto Świat

Możesz kupić Mercedesa i Lancie od Jasia Fasoli

Rowan Atkinson, czyli filmowy Jaś Fasola, znany jest ze swojego zamiłowania do samochodów. Teraz dwa z auta z jego przepastnej kolekcji mogą być twoje – na licytację trafił legendarny Mercedes 500 i Lancia z silnikiem Ferrari.

Forza Italia: zlot miłośników włoskiej motoryzacji
Auto Świat

Forza Italia: zlot miłośników włoskiej motoryzacji

Ok. 250 załóg przyjechało na zlot miłośników włoskiej motoryzacji zorganizowany przez klub Forza Italia

Lancia - marka, która staje się historią
Oldtimer

Lancia - marka, która staje się historią

Lancia powoli, ale skutecznie staje się historią. To przykre, że marka, która zapisała się w dziejach motoryzacji niezwykłym designem i pionierskimi rozwiązaniami technicznymi, kończy jako niechciane ogniwo bezdusznej globalnej korporacji. Cofnijmy się do lepszych dawnych czasów

Polka wygrała pierwszy wyścig dla kobiet
Aktualności

Polka wygrała pierwszy wyścig dla kobiet

Lancia celebruje dziś 90. rocznicę wielkiego sukcesu marki, wspominając Ludmiłę Bogusławską, pierwszą kobietę, która za kierownicą Lancii Lambda wygrała pierwszy wyścig dla kobiet.

EuroNCAP: Lancia Ypsilon niebezpieczna i łatwopalna
Aktualności

EuroNCAP: Lancia Ypsilon niebezpieczna i łatwopalna

To jeden z najgorszych tegorocznych wyników w testach zderzeniowych, podczas których auto się zapaliło. Nic nie zmieniła tegoroczna modernizacja, która miała poprawić także bezpieczeństwo.

Wszystko o silniku 1.6 Multijet - czy Fiatowi udało się zrobić dobrego diesla?
Eksploatacja

Wszystko o silniku 1.6 Multijet - czy Fiatowi udało się zrobić dobrego diesla?

Oto ulepszona wersja silnika 1.9 JTD/M-jet – rzadziej się psuje i mniej pali. Szkoda tylko, że niemal równie głośno klekocze...

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Frankfurt 2015: zmodernizowana Lancia Ypsilon
Targi Samochodowe

Frankfurt 2015: zmodernizowana Lancia Ypsilon

Produkowana w Tychach Lancia doczekała się zmian, które mają przedłużyć żywot tego modelu. Co się zmieniło?

Kompakty premium za około 30 000 zł – który wybrać?
Co warto kupić

Kompakty premium za około 30 000 zł – który wybrać?

Gdy były nowe, kosztowały dużo pieniędzy. Na rynku wtórnym ich ceny są bardziej ucywilizowane. Oto cztery kompakty klasy premium z dwulitrowymi dieslami. Do wydania – ok. 30 000 zł. Sprawdzamy który model warto wybrać - Audi A3, BMW serii 1, Lancię Deltę a może Volvo C30?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Wszystko o silniku 2.0 Multijet
Wszystko o silniku

Wszystko o silniku 2.0 Multijet

Dwulitrowy diesel grupy Fiata wywodzi się z jednostki 1.9 Multijet. Oznacza to niezłą trwałość i umiarkowane koszty eksploatacji

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Lancia Thesis - włoska piękność nadal się ceni!
Używane

Lancia Thesis - włoska piękność nadal się ceni!

Gdy Włosi w roku 2002 zaprezentowali model Thesis, świat motoryzacyjny zaczął przecierać oczy ze zdziwienia. Specyficzna limuzyna z absurdalną ceną miała stanąć do walki z takimi gigantami rynku jak Mercedes klasy E, Audi A6 i BMW serii 5. Lancia ostatecznie przegrała starcie z kretesem, ale zdobyła specjalne miejsce w sercach automaniaków.

Lancia Flaminia Berlina - limuzyna gwiazd
Oldtimer

Lancia Flaminia Berlina - limuzyna gwiazd

Gdy w 1957 roku po raz pierwszy pokazano Flaminię, auto było nowocześniejsze od produkowanych wówczas Mercedesów. Samochodami tej firmy poruszali się przemysłowcy, gwiazdy kina, wzięci adwokaci i kardynałowie. Także prezydent Włoch kazał sobie przygotować 4 przedłużane limuzyny typu landaulet (z odkrytym dachem w tylnej części), które jeszcze dziś można zobaczyć jeżdżące po Rzymie. Sensacją była trapezowa, awangardowa forma nadwozia, z dużą powierzchnią przeszklenia, dzięki czemu widoczność w każdą stronę była wręcz wzorowa – dzisiejsi designerzy mogliby się na niej wzorować.

Używane | Lancia Delta 2.0 Multijet (od 2008 r.)
Co warto kupić

Używane | Lancia Delta 2.0 Multijet (od 2008 r.)

Lancia Delta 2.0 Multijet technicznie bazuje na Fiacie Bravo, ale nie jest to dla niej żadną ujmą, gdyż pokrewieństwo przynosi realne korzyści w serwisowaniu. Włoski kompakt ładnie wygląda, nieźle jeździ i... nie kosztuje fortuny. Zobacz poniżej nasze omówienie i dane techniczne Lancii Delta.

Lancia przechodzi do historii
Aktualności

Lancia przechodzi do historii

Znany z kontrowersyjnych decyzji Sergio Marcionne chciał już markę Lancia zamknąć w 2013 roku. Wszystko jednak wskazuje na to, iż i tak dni tej zasłużonej dla motoryzacji marki są policzone.

Jak zmieniła się Lancia Delta 2014 FL?
Auto Świat

Jak zmieniła się Lancia Delta 2014 FL?

To jeden z dwóch modeli włoskiej marki, które zachowały swój dotychczasowy rodowód. Pozostałe to klony Chryslera.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.