Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Opel

Opel

Wielki Test Salonów 2023. Które marki mają najlepszą sieć dealerską w Polsce?
Aktualności

Wielki Test Salonów 2023. Które marki mają najlepszą sieć dealerską w Polsce?

Wielki Test Salonów 2023. Sprawdziliśmy 339 salonów 25 marek samochodowych. Mamy wyniki
Aktualności

Wielki Test Salonów 2023. Sprawdziliśmy 339 salonów 25 marek samochodowych. Mamy wyniki

Raport jakości 2023. Które auta psują się częściej, a które rzadziej niż kiedyś?
Co warto kupić

Raport jakości 2023. Które auta psują się częściej, a które rzadziej niż kiedyś?

Typowe usterki, indeks awaryjności NAT, akcje naprawcze, raport TÜV, testy na dystansie 100 tys. km i gwarancje – te kryteria poddaliśmy ocenie podczas tworzenia Raportu Jakości 2023. Którzy producenci poprawili swoje samochody w ostatnim czasie? Największym zaskoczeniem jest fakt, że Mercedes został oceniony gorzej niż marki popularne. Ale bez zaskoczenia w dolnej części rankingu uplasowały się Citroën, Opel i Peugeot.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Ten salon samochodowy jest zaskakująco mało samochodowy. Odwiedziłem IAA Mobility w Monachium
Aktualności

Ten salon samochodowy jest zaskakująco mało samochodowy. Odwiedziłem IAA Mobility w Monachium

Salon samochodowy IAA jest organizowany co dwa lata, ale gdyby osoba zwiedzająca go w 2019 r. dziwnym trafem w sekundę przeniosła się na tegoroczną imprezę, to byłaby nieźle – nomen omen – skołowana. Spędziłem prawie 10 godzin na IAA 2023 i do dziś nie wiem, co tak naprawdę odwiedziłem – równie niezwykłych targów motoryzacyjnych nie widziałem w całym swoim przeszło 25-letnim dziennikarskim życiu.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Miały odmienić losy motoryzacji. Okazały się rozczarowaniem i ślepą uliczką
Aktualności

Miały odmienić losy motoryzacji. Okazały się rozczarowaniem i ślepą uliczką

Wstrząsnęły motoryzacją. Na chwilę, bo potem stało się jasne, że z takimi wadami nie spełnią pokładanych w nich nadziei. Z tych świetnie zapowiadających się rozwiązań tylko dwa dotrwały do naszych czasów, z czego jedno kultywowane jest wyłącznie przez firmę, która zaczynała od produkcji korka.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Właściciele Opli mają poważny problem. Ponad 2 tys. aut do szybkiej naprawy
Aktualności

Właściciele Opli mają poważny problem. Ponad 2 tys. aut do szybkiej naprawy

W dobie wyśrubowanych norm obowiązujących w Unii Europejskiej każda odchyłka może mieć daleko idące konsekwencje dla właścicieli samochodów. W trudnej sytuacji są szczególnie właściciele jednego z modeli popularnego w Polsce producenta. Sprawa dotyczy aż czterech modeli, przy czym mówimy łącznie o kilku tys. egzemplarzy.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Słabnie motopatriotyzm w Europie. Ekspert tłumaczy dlaczego
Aktualności

Słabnie motopatriotyzm w Europie. Ekspert tłumaczy dlaczego

To tak, jak przegrać ważny mecz piłki nożnej na własnym stadionie przed własną publicznością. Udziały potężnych graczy motoryzacyjnych w ich rodzimych rynkach spadają, wynika z najnowszego raportu analityka Felipe Munoza. W najgorszej sytuacji są dwie bardzo znane marki. Ile goli straciły na swoim boisku?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Kierował Oplem jak z horroru. Policjanci połączyli kropki
Aktualności

Kierował Oplem jak z horroru. Policjanci połączyli kropki

Funkcjonariusze z Komendy Powiatowej Policji w Świebodzinie zatrzymali 34-latka siejącego postrach za kierownicą zdezelowanego Opla. Corsa była tak zniszczona, że mogłaby być rekwizytem na planie filmu grozy, ale to dopiero początek historii. Policjanci stopniowo odkrywali losy mężczyzny i łączyli kropki.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Ekologiczny detoks w Oplu. W przyszłości schowasz kierownicę
Wiadomości

Ekologiczny detoks w Oplu. W przyszłości schowasz kierownicę

Jaka jest przyszłość motoryzacji? Opel właśnie pokazał swoją wizję aut na następne lata. Nie ma chromów, ale można złożyć kierownicę, jest dużo światła, szkła i oczywiście ekologii.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Obalamy motoryzacyjne mity o markach samochodowych
Używane

Obalamy motoryzacyjne mity o markach samochodowych

Plotki i obiegowe opinie potrafią zarówno zniszczyć karierę w show-biznesie, jak i popsuć reputację… markom samochodowym. Poza tym z czasem jedne firmy zyskują na jakości, a inne wprost przeciwnie – zbyt mało dbają o swoje produkty. Jakie obiegowe opinie krążą o samochodach i które z nich są prawdziwe?

Spełniał marzenia o sportowym aucie wielu młodych kierowców. Był konkurentem VW Golfa GTI
Youngtimer

Spełniał marzenia o sportowym aucie wielu młodych kierowców. Był konkurentem VW Golfa GTI

Jeśli ktoś w latach 90. był szczęśliwym posiadaczem Opla Kadetta E w wersji GSi z silnikiem 2.0/150 KM mógł liczyć na zazdrosne spojrzenia innych kierowców i względy pań, które doceniały sportowe walory tego modelu.

1.4 T udany silnik Opla, dobry również do LPG
Wszystko o silniku

1.4 T udany silnik Opla, dobry również do LPG

Silnik Opla 1.4 Turbo ma małą pojemność, ale wysoką moc i kilkanaście lat temu idealnie wpisał się w ideę downsizingu. Na przestrzeni lat zmienił się znacząco. Czy jednak wart jest zainteresowania?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Opel Calibra V6 - czy już może być klasykiem?
Youngtimer

Opel Calibra V6 - czy już może być klasykiem?

Co wspólnego ma aerodynamiczny klin z genami Vectry w kręgu prawdziwych klasyków, które zawsze były pozycjonowane pod modelami Kapitän, Admiral i Diplo­mat?

Wybrać SUV-a czy vana? Sprawdzamy 12 modeli
Porównania samochodów

Wybrać SUV-a czy vana? Sprawdzamy 12 modeli

Od funkcjonalności po uniwersalność. Co naprawdę jest lepsze? Van czy SUV? Statystyki dają tylko jedną odpowiedź: ostatnie 13 lat należało do modeli sportowo-rekreacyjnych. Czy to moda czy postęp? Sprawdzamy, co one potrafią i ile kosztują.

Te samochody najczęściej trafiają do serwisu. Nie obyło się bez zaskoczeń
Aktualności

Te samochody najczęściej trafiają do serwisu. Nie obyło się bez zaskoczeń

Serwis dobrymechanik.pl sprawdził, które z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce najczęściej trafiają do serwisu. Ten niechlubny ranking zdominowali europejscy producenci, chociaż nie obyło się bez zaskoczeń, i to ze strony producenta stosunkowo tanich aut. Dużym zaskoczeniem jest także to, które marki są najdroższe w serwisowaniu.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Yaris kontra Polo i Corsa. Czy hybryda Toyoty pokona niemiecką konkurencję?
Porównania samochodów

Yaris kontra Polo i Corsa. Czy hybryda Toyoty pokona niemiecką konkurencję?

Jeszcze można je kupić: małe, poręczne, zwinne i oszczędne auta benzynowe z nadwoziami typu hatchback, takie jak Toyota Yaris, Opel Corsa i Volkswagen Polo. W naszym porównaniu sprawdzamy, czy hybrydowa Toyota Yaris pokona niemiecką konkurencję reprezentowaną przez Volkswagena Polo i Opla Corsę

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kombi czy SUV – co wybrać?
Porównania samochodów

Kombi czy SUV – co wybrać?

Czy SUVy rzeczywiście są takie dobre i warte wyższej ceny niż porównywalne kombi? Sprawdzamy to na przykładzie 10 pojedynków SUVów z kombi i radzimy, który model wybrać.

Najlepsze i najgorsze małe silniki benzynowe z turbo
Wszystko o silniku

Najlepsze i najgorsze małe silniki benzynowe z turbo

Oto 30 niedużych benzyniaków z turbodoładowaniem, które w ostatnich latach stały się podstawą napędu większości popularnych modeli wszystkich marek liczących się na rynku. Postanowiliśmy je ocenić i wskazać, które są warte uwagi, a które trzeba omijać szerokim łukiem.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kompaktowe limuzyny z lat 70. -zdrowy rozsądek nigdy nie wygrywa?
Oldtimer

Kompaktowe limuzyny z lat 70. -zdrowy rozsądek nigdy nie wygrywa?

Cztery dekady temu przeciętne limuzyny klasy średniej przekroczyły granicę 100 koni. W naszym teście porównawczym pokazujemy, jak użyteczne na co dzień są pojazdy z tamtego okresu i jak bardzo różniły się kiedyś między sobą samochody tej samej klasy.

Pięć używanych modeli segmentu B z dieslem: małe auta mało palą
Co warto kupić

Pięć używanych modeli segmentu B z dieslem: małe auta mało palą

Oto pięciu wspaniałych! Citroën C3, Ford Fiesta, Opel Corsa, Peugeot 207 i VW Polo – wszystkie w wieku ok. 10 lat, wszystkie w popularnych wersjach hatchback, wszystkie z oszczędnymi dieslami pod maską, bo średnio palą poniżej 5 l/100 km! Który z nich gwarantuje również rozsądne koszty eksploatacji i wysoką trwałość?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kadett GSI kontra Golf II GTI 16V - dwa pomysły na szybkie auto
Youngtimer

Kadett GSI kontra Golf II GTI 16V - dwa pomysły na szybkie auto

8 kontra 16 zaworów – to nie fair? Nie, bo Golf 1.8 oraz Kadett 2.0 są prawie tak samo szybkie.

Praktyczne vany za rozsądne pieniądze. TOP 10
Co warto kupić

Praktyczne vany za rozsądne pieniądze. TOP 10

Choć vany najlepiej wywiązują się z roli rodzinnych środków lokomocji, ich liczba na rynku pierwotnym drastycznie spadła. Pozostaje więc rynek wtórny, a na nim oferta jest bardzo szeroka. Mikrovany, vany kompaktowe, rodzinne "autobusy" – każdy znajdzie samochód dostosowany do własnych potrzeb. Oto nasz TOP 10 rodzinnych vanów w cenie już od 11 tys. zł.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.