- Opel otworzył zamówienia na nowego Grandlanda
- Nowy model będzie dostępny w wersjach benzynowej, hybrydowej PHEV i elektrycznej
- Najtańsza wersja kosztuje niecałe 144 tys. 900 zł, a elektryczna od 198 tys. 900 zł
Nowy Opel Grandland został zaprezentowany wiosną i zastępuje zaprezentowaną w 2017 r. pierwszą generację, która została stworzona jeszcze za czasów przynależności Opla do koncernu General Motors. Nowy model zrywa ze stylistyka znaną z poprzednika i przejmuje dość spektakularny, wyrazisty nowy język stylistyczny. Auto może się podobać, co jest bardzo istotne w bardzo trudnym segmencie C. Więcej o samochodzie pisaliśmy przy okazji jego polskiej premiery, na której byliśmy.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoNowy Opel Grandland — silniki i ceny
Kolejną istotną rzeczą w tym segmencie są ceny, a te w przypadku nowego Grandlanda wydają się dość atrakcyjne. Cennik otwiera bowiem kwota 144 tys. 900 zł za wersję z benzynową jednostką 1.2 wyposażoną w 48-voltową instalacja MHEV, której głównym elementem jest 28-konny silnik elektryczny. Zestaw ten jest połączony z 6-biegową, automatyczną skrzynią biegów.
Drugim napędem jest hybryda plug-in, której cena minimalna to 187 tys. 400 zł. Moc systemowa tego układu wynosi 195 KM, a moment obrotowy to 350 Nm. Producent obiecuje, że samochód będzie w stanie przejechać do 87 km na samym prądzie. Oferta Opla obejmuje też napęd jedynie elektryczny, którego ceny rozpoczynają się od 198 tys. 900 zł. W zamian dostajemy akumulator o pojemności 73 kWh, który ma pozwolić na pokonanie do 523 km według cyklu pomiarowego WLTP. Ładowanie ma trwać ok. 26 min przy ładowaniu do stanu naładowania 80 proc. W ofercie znajduje się również akumulator o pojemności 82 kWh, który kosztuje od 218 tys. 900 zł, a jego deklarowany zasięg to do 582 km na jednym ładowaniu.
- Przeczytaj także: Lepiej nie pomylić znaku A-8 z C-12. Błąd może kosztować i powodować spore problemy
Nowy Opel Grandland — cennik
Edition | GS | |
1.2 MHEV | 144 tys. 900 zł | 159 tys. 900 zł |
1.6 PHEV | 187 tys. 400 zł | 202 tys. 400 zł |
Elektryczny 73 kWh | 198 tys. 900 zł | 213 tys. 900 zł |
Elektryczny 82 kWh | - | 218 tys. 900 zł |
- Przeczytaj także: Nowy znak drogowy już się pojawił. Lepiej wiedzieć, co znaczy P+D, bo można dostać mandat
nowy Opel Grandland — wyposażenie podstawowe
Wersja Edition w standardzie oferuje: 19-calowe szare felgi aluminiowe, 10-calowy ekran multimediów i 10-calowe cyfrowe zegary, fotele z sześciokierunkową regulacją manualną, reflektory Intelli-Lux HD, dwustrefową klimatyzację, bezkluczykowy dostęp, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, jedno gniazdo USB-C.
Wersja GS ma ponadto: fotele AGR z 10-stopniową regulacją manualną, podświetlane logo z przodu, 16-calowy wyświetlacz multimediów z aktualizacjami bezprzewodowymi, 4 gniazda USB-C i ładowarkę indukcyjną, oświetlenie ambientowe wnętrza, podgrzewaną kierownicę, przyciemniane tylne szyby, tylną kamerę ze spryskiwaczem, asystenta zmiany pasa ruchu i asystenta ruchu poprzecznego z tyłu.
W wersjach elektrycznych każdy samochód jest wyposażony w pompę ciepła. Dodatkowo podczas konfiguracji można wybierać spośród kilku dodatkowych pakietów wyposażenia. Miedziany lakier metalizowany Impact jest kolorem podstawowym i nie wymaga dopłaty. Inne kosztują dodatkowe 2900 zł.
Na samochód już można składać zamówienia i konfigurować go na stronie producenta.