Pierwsze dwa modele powstaną na bazie następcy 207, który otrzyma oznaczenie „208” i powinien pojawić się na rynku w 2012 roku.Coupé dołączy do oferty latem 2013 roku i w konstrukcji otrzyma przednionapędową platformę koncernu, stosowaną obecnie w Citroënie DS3. Za projekt nadwozia odpowiedzialny będzie główny stylista markiGilles Vidal, spod ręki którego wyszły takie koncepty jak sportowe SR1 czy oryginalny czterokołowiec BB1 (zatwierdzono już wdrożenie go do produkcji).
Można zatem oczekiwać, że pewne rozwiązania przedstawione w tych studyjnych modelach znajdą zastosowanie w małym coupé, co byłoby zresztą zgodne z najnowszym kierunkiem rozwoju filozofii działania marki. Peugeot stawia na bardziej eleganckie i jednocześnie emocjonalne linie, licząc na to, że uda mu się powrócić na pozycję lidera w dziedzinie nowoczesnego designu.
208 coupé ma być dostępne z małymi turbodoładowanymi silnikami, w tym m.in. z 1.6 THP o mocy 156 KM, znanym z większego modelu RCZ. W porównaniu z hatchbackiem 208 dostanie też zmodyfikowane zawieszenie, dopasowane do sportowego charakteru auta – w topowej wersji: z wielowahaczową konstrukcją z przodu, eliminującą tendencję do podsterowności i zapewniającą bardziej precyzyjne prowadzenie.
Podobne rozwiązania trafią do roadstera, którego debiut zaplanowano na rok 2014. Nawiązujący do legendarnego 205 GTi cabrio model z materiałowym składanym dachem dostarczy jeszcze większej przyjemności z jazdy.
Z jednej strony – dzięki możliwości poczucia wiatru we włosach, a z drugiej – dzięki mniejszej masie i lepszym osiągom. Co ciekawe, wprowadzenie do oferty roadstera nie oznacza rezygnacji z produkcji wersji 208 CC z elektrycznie składanym hardtopem. Ma ona być jednak propozycją dla bardziej wymagających klientów i wyróżni się znacznie bogatszym wyposażeniem multimedialnym oraz z zakresu komfortu, a na liście opcji znajdzie się m.in. automatyczna, dwusprzęgłowa skrzynia biegów.
Trzecia nowość Peugeota to kompaktowy crossover, projektowany wspólnie z Mitsubishi (koncerny podpisały stosowną umowę w kwietniu ub. roku). Pod względem technicznym będzie on zbliżony do produkowanego przez Japończyków modelu ASX, ale za stylistykę odpowiadać ma wyłącznie biuro francuskie. Przedsmak jego wyglądu daje koncept HR1, pokazany jesienią ub. roku podczas salonu samochodowego w Paryżu.
Wiadomo już, że auto dostępne będzie w wersjach z napędem na przód lub obie osie, a w gamie jednostek napędowych znajdą się m.in. turbodoładowany silnik wysokoprężny 1.6 HDi, zadowalający się średnio 4,7 l oleju napędowego na 100 km (w odmianie 2WD) i emitujący 123 g CO2/km, oraz mały, 3-cylindrowy motor 1.2 turbo.Niewykluczone, że ofertę uzupełni także odmiana hybrydowa. Rocznie fabryka Mitsubishi będzie dostarczać 50 tys. sztuk crossovera (również w wersji z logo Citroëna). Rozpoczęcie sprzedaży przewidywane jest na początek 2012 roku.
PODSUMOWANIE - Wchodzenie w nowe nisze rynkowe stało się ostatnio bardzo modne i trzeba przyznać, że skutecznie przyciąga uwagę klientów. Peugeot ma zresztą w tym temacie duże doświadczenie (w ostatnich latach wprowadził do oferty m.in. modele RCZ, 4007, 3008 oraz 5008). Nowa stylistyka marki będzie z pewnością silną kartą przetargową w rywalizacji z europejską konkurencją.