• Najwygodniejsze, zwłaszcza do amatorskiego użytku, są klucze akumulatorowe
  • Kupując klucz udarowy, trzeba zwrócić uwagę na jego maksymalny moment odkręcania
  • Najtańszy klucz zasilany sieciowo też może okazać się bardzo przydatny w garażu

Zdarza się, że śruby, którymi przymocowane jest koło samochodu do piasty, są tak zapieczone, że trzeba skakać po kluczu albo sięgać po 1,5-metrową przedłużkę — łatwo wtedy złamać klucz lub zerwać śrubę (na którą działają w takiej sytuacji także duże obciążenia boczne), można też uszkodzić felgę, jeśli klucz się ześlizgnie ze śruby.

Wymiana czterech kół w takich warunkach to wyzwanie i godzina ciężkiej pracy to może być mało. Tymczasem, korzystając z dobrego klucza udarowego, zapieczoną śrubę można odkręcić w ciągu 2 sekund! Co więcej, gdy mamy klucz udarowy, procedurę wymiany koła można nieco uprościć: nie ma sensu luzowanie śruby przed podniesieniem samochodu na podnośniku — niezależnie od tego, czy śruby są już poluzowane, czy też nie — w ciągu sekund odkręcimy je, gdy koło będzie znajdować się nad podłożem, gotowe do zdjęcia.