Auto Świat Porady Eksploatacja Lampy do garażu i lampy warsztatowe - co warto o nich wiedzieć

Lampy do garażu i lampy warsztatowe - co warto o nich wiedzieć

Lampy do garażu i lampy warsztatowe - jeśli są dobrej jakości - potrafią bardzo ułatwić pracę przy samochodzie. Innej lampy czy też latarki potrzebujesz, by oświetlić pomieszczenie, a innej, by komfortowo naprawiać samochód. Inne oświetlenie będzie optymalne do wymiany koła na drodze, a inne do pracy pod maską. Zanim kupisz, musisz wiedzieć, co ci jest potrzebne

lampy do garażu i lampy warsztatowe
Auto Świat / Maciej Brzeziński
lampy do garażu i lampy warsztatowe
  • Dobrze skonstruowana latarka o wydajności 150 lumenów może okazać się bardzo praktyczna
  • Na rynku jest sporo lamp zasilanych bateriami systemowymi 18 V używanymi we wkrętarkach i innych elektronarzędziach
  • Kolorowe nakładki na klosz i inne dodatki zwykle niewiele wnoszą, rzadko się przydają

Do pracy pod maską potrzebna jest latarka o niewielkich rozmiarach, najlepiej wąska, by dało się ją wsunąć w szczeliny i zakamarki komory silnika. Większość lamp do garażu wyposażona jest w różnego rodzaju mocowania, które pozwalają łatwo umocować je, by dobrze oświetlać miejsce pracy, a jednocześnie nie oślepiać: to magnesy (można przyczepić lampkę do nieosłoniętej części maski czy błotnika, o ile nie są wykonane z aluminium), wysuwane lub odchylane haczyki, składane podstawki. Wiele lamp warsztatowych ma obrotową głowicę, a także źródła światła umieszczone w różnych miejscach - np. na boku (dające rozproszone światło) i i na czubku głowicy, wyposażone w soczewkę - do punktowego świecenia na dłuższym dystansie.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji