Logo
PoradyEksploatacjaPrzekładnia kierownicza - jak działa, co się psuje?

Przekładnia kierownicza - jak działa, co się psuje?

Piotr Wróbel
Piotr Wróbel

Gdy psuje się przekładnia kierownicza, wydatki na naprawę zazwyczaj małe nie będą. Wyjaśniamy, na czym przeważnie polega problem, co się najczęściej psuje i jak rozpoznać objawy usterki. Ważne aby nie bagatelizować problemu bo może się to nawet skończyć zablokowaniem kierownicy i utratą panowania nad samochodem

Posłuchaj artykułu

00:00 / 00:00
Audio generowane przez AI (ElevenLabs) i może zawierać błędy
przekładnia kierownicza
Zobacz galerię (10)
Auto Świat
przekładnia kierownicza

Współczesne auta mają różne rodzaje aktywnego wspomagania, które współpracują z systemami stabilizacji toru jazdy, potrafią same zaparkować, a teraz będą nas nawet wyręczać podczas jazdy w korku i (lub) autostradą. Mimo tych wszystkich bajerów typowy układ kierowniczy nie różni się pod względem czysto mechanicznym od tych sprzed lat: mamy z grubsza nadal te same rodzaje przekładni kierowniczych - przede wszystkim zębatkowe, a także śrubowo-kulkowe i ślimakowe - na sztywno podłączone do kolumny kierowniczej. Wyjątek stanowią układy typu steer-by-wire, czyli takie, w których kąt skrętu kierownicy odczytany przez czujniki jest przetwarzany przez centralkę, a następnie wysłany, np. „przez kabel”, do aktuatorów przesuwających drążki kierownicze.

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium