• Procedura "przedstawiania" nowego akumulatora sterownikowi auta bywa nazywana m.in. adaptacją, kodowaniem, programowaniem, rejestracją
  • W wielu nowych modelach wykonanie takiej procedury jest niezbędne do prawidłowego działania instalacji
  • Układ zarządzania energią może inaczej traktować akumulator po dłuższej eksploatacji, a inaczej fabrycznie nową baterią o zalecanych parametrach
  • W wielu modelach rezygnacja z kodowania spowoduje, że przez pewien czas określone funkcje nie będą dostępne, ale później układ może rozpoznać, że ma do czynienia ze sprawnym, wymienionym akumulatorem

Od lat na pierwszym miejscu w statystykach przyczyn awarii unieruchamiających auta winny jest ten sam – niesprawny akumulator! Co ciekawe, tak jest również w przypadku aut elektrycznych, w których poza potężnymi i zaawansowanymi akumulatorami trakcyjnymi, zazwyczaj pod maską znajduje się też niepozorny akumulator 12 V, który zasila elektronikę pokładową.