- Coraz częściej zegarki przestawiane są automatycznie. We współczesnych samochodach czas synchronizowany jest z nawigacją GPS lub odbiornikiem radiowym FM/DAB+
- Najczęściej czas i datę można ustawić ręcznie. Zależnie od marki i modelu samochodu dostęp możliwy jest poprzez menu komputera pokładowego lub multimedialnego radia
- Zdarza się, że funkcja automatycznego dostosowania godziny nie działa właściwie, wówczas najlepiej skorygować czas ręcznie
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Zegarek najłatwiej przestawia się w starszych autach. Zwykle wystarczy użyć niewielkich przycisków bądź pokręteł przy wskaźnikach przed kierowcą lub przy zegarku na konsoli. Im młodszy rocznik pojazdu, tym procedura staje się niestety bardziej skomplikowana. Bywa, że ustawienia daty i zegara schowano w rozbudowanym i skomplikowanym menu w pokładowym zestawie multimedialnym lub komputerze pokładowym.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoIm nowszy samochód, tym większe szanse na to, że zmiana czasu nastąpi automatycznie. Zegarek jest bowiem synchronizowany z pokładową nawigacją GPS, odbiornikiem radiowym FM lub cyfrowym DAB. Automatyczne ustawienie czasu możliwe jest także poprzez połączenie z internetem, o ile samochód jest wyposażony w modem i aktywną łączność z siecią. W praktyce bywa, że mimo opcji autokorekty czasu zegarek można także ustawić ręcznie. Wystarczy tylko wybrać odpowiednią pozycję w menu komputera pokładowego lub zestawu multimedialnego.
Zdarza się jednak, że nawet mimo opcji automatycznej synchronizacji wskazana godzina może być nieprawidłowa. Źródłem problemów mogą być kłopoty z lokalizacją (niewłaściwa praca odbiornika GPS) lub odbiorem sygnału stacji radiowych (nadawcy także mogą wysyłać niewłaściwe dane w eter).
W galerii pokazujemy przewodniki po ustawieniach czasu w popularnych w Polsce modelach samochodów.