Logo
PoradyWszystko o silnikuSilnik 1.5 VTEC Turbo Hondy – miał być przełomowy i... jest, ale czy też trwały i niezawodny?

Silnik 1.5 VTEC Turbo Hondy – miał być przełomowy i... jest, ale czy też trwały i niezawodny?

Honda długo opierała się downsizingowi. I nie ma się czemu dziwić, bo przecież od wielu lat wizytówką tej japońskiej marki są proste i wolnossące, ale też wydajne i solidne benzyniaki, które "kręcą się" wyżej niż konkurenci, a po zadziałaniu systemu VTEC dostają takiego "kopa" (np. 240-konna 2-litrówka z Hondy S2000), że na twarzy maluje się mieszanka satysfakcji, emocji i niedowierzania. Niestety, wymogi rynku i... ekologii sprawiły, że inżynierowie Hondy zaczęli pracować nad benzyniakami z turbo. Efektem tych prac były trzy jednostki: 1.0T R3 oraz 1.5T i 2.0T R4. Najwcześniej zadebiutowała 310-konna 2-litrówka (2015 r.), ale trafiła tylko pod maskę Civica Type R. Silniki 1.0 i 1.5 na europejskim rynku pojawiły się później, a spośród nich właśnie większy znalazł szersze zastosowanie – znajdziecie go pod maskami Civica X, HR-V II i CR-V 5. generacji.

Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium