Wybierz samochód

Renault Captur

Ikona samochodu

Renault Captur to kompaktowy crossover produkowany przez francuską markę. Na rynku południowokoreańskim, auto znane jest jako Samsung QM3. Captur pojawił się w salonach w 2013 roku, choć jego prototyp pokazano już 2 lata wcześniej.

Samochód miał być następcą minivana Modusa, jednak rosnący popyt na małe i średnie SUV-y wymusiła na Renault zmianę nadwozia. Ty samym Captur jest najmniejszym crossoverem w gamie modelowej Renault. Konstrukcyjnie, i nieco stylistycznie, auto bazuje na Clio IV generacji. Na upartego można stwierdzić, iż jest to uterenowiona wersja miejskiego Renault. Uterenowiona, lecz nie terenowa, bowiem auto nie napędu na 4 koła, a „większy” prześwit pozwala jedynie na bezpieczne pokonywanie wysokich krawężników.

Stylistyka Captura wyróżnia go z tłumu – duży i mocno wysunięty grill ze sporym logiem marki oraz wyraźne przetłoczenia na drzwiach sugerują, iż auto jest bardzo dynamiczne i ma twardy charakter. Wnętrze, o ile siedzimy z przodu, oferuje sporą ilość miejsca, z tyłu jest go wystarczająco, ale 3 osoby na tylnej kanapie mogą odczuwać dyskomfort w trakcie podróży.

Pod maską znajdziemy 0,9-litrowy silnik 3-cylindrowy o mocy 90 KM lub 1,2-litrową jednostkę generującą 120 KM, która zapewnia 1,2-tonowemu crossoverowi odpowiednią dynamikę. Wśród motorów wysokoprężnych do wyboru jest 90- oraz 110-konna odmiana silnika 1.5 dCi. Moc kierowana jest na przednie koła za pośrednictwem 5- lub 6-biegowej skrzyni ręcznej lub dwusprzęgłowej przekładni 6-stopniowej.

Materiały użyte w aucie są dobrej, ale nie najlepszej jakości, a ich spasowanie mogłoby być lepsze. W standardzie otrzymujemy cyfrowy prędkościomierz i analogowy obrotomierz, a na środku deski rozdzielczej znajduje się 7-calowy dotykowy ekran. Niestety, nawet manualna klimatyzacja wymaga dopłaty w podstawowym modelu, a wyższych wersjach, na liście wyposażenia dodatkowego znajdziemy takie pozycje jak kamera cofania, czujnik deszczu czy podgrzewane przednie fotele.

Rywalami Renault Captur są m.in. Peugeot 2008, Nissan Juke oraz Ssangyong Tivoli.

Renault Captur - generacje

Renault Captur - powiązane artykuły

Ford Puma 1.0 EcoBoost ST Line pod czujnym okiem testujących

Renault Captur już w Polsce

Renault prezentuje po raz pierwszy w Polsce model Captur, swój pierwszy miejski crossover, który może poważnie "namieszać" na naszym rynku, bo ma być tańszy od głównego rywala - bestsellerowego Nissana Juke. Redakcja Onet.Moto ma już pierwsze zdjęcia tego francuskiego hitu na polskiej ziemi. Zapraszamy do obejrzenia galerii! Płynne kształty tego modelu zostały zainspirowane samochodem koncepcyjnym Captur, po którym nowy crossover odziedziczył także nazwę. Zastosowano tu zwiększony prześwit, duże koła i osłony dolnej części nadwozia. Samochód zwraca uwagę dwukolorowym nadwoziem z dachem i słupkami odcinającymi się od barwy dolnej części nadwozia. Pomimo swoich kompaktowych wymiarów (4,12 m) Renault Captur jest autem o przestronnym i przyjemnym wnętrzu. Klienci będą mieli do dyspozycji wiele opcji kolorystycznych i wzorów, aby dostosować model do własnych upodobań. Producent porównuje tu komfort i funkcjonalność do vana: znajdziemy tu wysoko umieszczone miejsce kierowcy, duży bagażnik oraz liczne schowki. Samochód został opracowany na platformie nowego Clio i charakteryzuje się kompaktowymi wymiarami oraz zwrotnością. Jego silniki benzynowe i wysokoprężne będą odznaczać się niskim zużyciem paliwa i emisji CO2 od 96 g CO2/km. Gama silników składać się będzie z trzech jednoste - dwóch benzynowych 0,9 TCe 90 KM i 1,2 TCe 120 KM oraz turbodiesla 1,5 dCi o mocy 90 KM. W ofercie nie ma napędu na cztery koła. W standardzie znajdziemy kartę Renault zamiast kluczyka, system...

Ford Puma 1.0 EcoBoost ST Line pod czujnym okiem testujących

Genewa 2011: Renault Capture

Renault Captur jest nowym prototypem odzwierciedlającym strategię marki w zakresie stylistyki. Sportowy crossover o muskularnej bryle ma być kojarzony z odkrywaniem świata i stanowić zapowiedź przyszłego samochodu w gamie Renault. Koncepcyjne Renault posiada nowy przód, który będzie typowy dla przyszłych samochodów marki, zaprezentowany uprzednio w modelu DeZir. Podobnie jak w DeZir, jego osią konstrukcyjną jest duże, pionowe logo, umieszczone na przyciemnionej powierzchni. Masywne, wykończone matowo błotniki wzmacniają wrażenie solidności. Diody LED na przedłużeniu kierunkowskazów tworzą efekt fali rozchodzącej się wzdłuż nadwozia. Model Captur nie tylko ma oddziaływać na emocje, ale także odznaczać się praktycznością i wszechstronnością. Sztywny, zdejmowany dach, po zdjęciu odsłania konstrukcję z włókien węglowych, co daje możliwość zmiany charakteru pojazdu z coupe w kabriolet i z miejskiego auta w terenowy samochód. Unoszone do góry drzwi i masywne 22-calowe opony na czarno-białych felgach podkreślają jego sportowy charakter. Czarno-biały motyw pojawia się również na bokach nadwozia. Uniwersalność cechuje też tył samochodu z podłogą wyłożoną trzema warstwami lin. Ich układ pozwala na mocowanie przedmiotów, tworzy schowki o zmiennej pojemności, a także zachęca do wypoczynku i skorzystania z elastycznej konstrukcji. Chodzi o zaoferowanie nowej formy komfortu, nowego sposobu odpoczywania - niczym w hamaku. Renault Captur stawia również na możliwości zmiany konfiguracji...