Auto Świat Testy Porównania samochodów Czy Dacia z silnikiem Mercedesa pokona rywali? Porównanie małych crossoverów

Czy Dacia z silnikiem Mercedesa pokona rywali? Porównanie małych crossoverów

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Duster otrzymał porządny nowy silnik, który daje mu niezłego kopa. Czy ta jednostka nareszcie pozwoli mu pokonać konkurentów? Sprawdzamy to w porównaniu!

Porównanie małych crossoverów
Zobacz galerię (22)
Auto Bild
Porównanie małych crossoverów
  • Renault i Dacia są ze sobą spokrewnione, dzięki czemu inżynierowie mogą korzystać ze wspólnych komponentów
  • „Mercedesowski” silnik świetnie pasuje do Dustera
  • Renault Captur, niestety, wiele traci przez słabe hamulce, do tego jest droższy i mniejszy od Dustera 

Dacia Duster niezmiennie sprzedaje się świetnie, ale przez kilka miesięcy w ofercie brakowało turbodoładowanego silnika benzynowego. Jeśli ktoś nie chciał diesla, był zdany na tanie i proste, ale dość ospałe, wolnossące 1.6. Latem 2018 r. zakończyła się bowiem produkcja jednostki 1.2 Turbo o mocy 125 KM, natomiast dopiero na początku tego roku pod maskę rumuńskiego SUV-a trafił następca tej konstrukcji.

Nowy silnik o nazwie „TCe 130 FAP” ma pojemność 1,3 l, 4 cylindry i osiąga moc 130 KM. Konstrukcja powstała w ramach współpracy Renault z Mercedesem (Dacia jest częścią aliansu Renault-Nissan, który kooperuje z niemiecką marką na kilku frontach). Dlatego podobny silnik (choć z wyższą mocą) jest też w klasie A. W Dusterze ten motor występuje wyłącznie w połączeniu z napędem na przednie koła i manualną skrzynią biegów. Seryjnie jest oczywiście montowany filtr cząstek stałych (stąd w nazwie francuski skrót FAP, od filtre á particules). Dzięki temu spełnia normę emisji spalin Euro 6d-Temp.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Porównanie małych crossoverów – prezentacja kandydatów

Dacia Duster stawiła się do porównania w topowej odmianie wyposażenia Prestige. W standardzie ma już takie luksusy, jak system multimedialny z nawigacją i radiem DAB oraz czujnik martwego pola. Ceny Dacii Duster TCe 130 FAP Prestige startują od 67 100 zł. Czy warto się skusić? Odpowiedź da nam porównanie z rywalami.

Pierwszy konkurent pochodzi z tej samej stajni, co Duster, i napędza go nawet ten sam silnik – Renault Captur też ma jednostkę 1.3 TCe o mocy 130 koni, ale tu rozwija ona moment obrotowy 220 Nm, a nie 240 Nm, jak w Dacii. W wersji wyposażeniowej Limited Captura 1.3 można mieć od 70 900 zł. Wówczas dostajemy m.in. system inforozrywki z nawigacją i radiem DAB, ale zaskakuje brak kurtynowych poduszek powietrznych, nawet za dopłatą. Żeby natomiast mieć np. czujniki martwego pola, trzeba by się zdecydować na droższą wersję Intens. Warto zaznaczyć, że Captur jest nieco mniejszym modelem od Dustera. Nadwozie Renault ma 4,12 m długości, podczas gdy Dacii – 4,34 m.

W tej lidze Opel wystawia do walki Crosslanda X. Ten samochód powstał we współpracy z grupą PSA, jeszcze zanim niemiecka marka przeszła pod władanie Peugeota i Citroëna. Pod maską pracuje 3-cylindrowy francuski silnik 1.2 o mocy 130 KM. Crosslanda X w wersji Enjoy można mieć od 71 800 zł (cena uwzględnia aktualnie dostępny upust 4000 zł). Na liście standardowego wyposażenia Opla pozytywnie zaskakują skaner znaków drogowych oraz asystent pasa ruchu. Dla porządku: długość Crosslanda X to 4,21 m.

Czwartym uczestnikiem porównania jest 4,17-metrowy Hyundai Kona z 3-cylindrowym silnikiem 1.0 o mocy 120 KM. Przy jego zakupie także można liczyć na rabat. Cena wersji Style wynosi po obniżce 80 200 zł. Tutaj z kolei do seryjnego wyposażenia należą: komplet czujników parkowania, kamera cofania, kluczyk zbliżeniowy oraz podgrzewane fotele i kierownica. Bogato, ale punktujemy przecież o wiele więcej. Przejdźmy zatem do dzieła.

4. miejsce: Renault Captur TCe 130 (406 punktów)

Renault Captur TCe 130
Renault Captur TCe 130Auto Bild

Renault i Dacia są ze sobą spokrewnione, dzięki czemu inżynierowie mogą korzystać ze wspólnych komponentów. Jednym z nich jest bardzo udany silnik. Ma dość mocy i lubi być czasem traktowany sportowo. Captur osiąga najlepsze czasy przyspieszenia 0-100 km/h w porównaniu, ale podczas dynamicznego rozpędzania czuć nieprzyjemne drżenie dochodzące z okolic półosi napędowych.

Małą turbodziurę udało się sprytnie pokonać przez odpowiednie dobranie przełożeń skrzyni biegów. Silnik w codziennym śmiganiu po mieście nie traci pary, jeździ się przyjemnie i żwawo. Zawieszenie spisywało się lepiej, niż zwykle znamy to z Capturów, które przyjeżdżają do nas na 18-calowych kołach – ten egzemplarz miał „16--ki” i nieźle „łykał” nierówności. Bardzo kiepsko wypadły za to hamulce, Captur potrzebował po rozgrzaniu tarcz ponad 40 m, żeby zatrzymać się z prędkości 100 km/h.

Prędkościomierz tylko cyfrowy. Kierownica w Capturze jest ponadprzeciętnie duża i nieco pochylona. Prosty panel obsługi klimatyzacji z dużymi pokrętłami ułatwia obsługę.
Prędkościomierz tylko cyfrowy. Kierownica w Capturze jest ponadprzeciętnie duża i nieco pochylona. Prosty panel obsługi klimatyzacji z dużymi pokrętłami ułatwia obsługę.Auto Bild
Fotele są obszerne i dobrze wyprofilowane.
Fotele są obszerne i dobrze wyprofilowane.Auto Bild

Renault Captur – to nam się podoba - kompaktowe wymiary, żywiołowy, spokojnie pracujący silnik, dający dobre osiągi.

Renault Captur – to nam się nie podoba - długa droga hamowania, ubogie wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa.

3. miejsce: Dacia Duster TCe 130 (419 punktów)

Dacia Duster TCe 130
Dacia Duster TCe 130Auto Bild

„Mercedesowski” silnik świetnie pasuje do Dustera. W średnim zakresie obrotów cicho pracuje i energicznie rozwija moc. Sprawne poruszanie się nie wymaga zbyt częstego sięgania do lewarka. Ale gdy mocno wciśniemy gaz, przy 1700 obr./min jednostka odpowie głuchym huczeniem. Drobiazg. Bo Duster to odprężający kompan podróży.

Zawieszenie płynnie i harmonijnie przejeżdża przez nierówności. Zostało stworzone z myślą o kiepskich asfaltach i drogach szutrowych, a nie o sportowej jeździe. Dlatego też gwałtowniejszym manewrom towarzyszą mocne przechyły nadwozia. Dopóki jednak sytuacja tego nie wymaga, w ogóle nie chce się szybko skręcać, bowiem nie sprzyja temu silnie wspomagany i mało komunikatywny układ kierowniczy. Fotele okazują się zbyt miękkie i obite śliską tkaniną. Świetne są za to: duży bagażnik, przestronny tył kabiny i solidne wyniki hamowania.

Same twarde plastiki w kokpicie Dustera. Podoba nam się za to prostota czytelnych zegarów oraz estetyczny panel obsługi klimatyzacji.
Same twarde plastiki w kokpicie Dustera. Podoba nam się za to prostota czytelnych zegarów oraz estetyczny panel obsługi klimatyzacji.Auto Bild
Fotele wykonano ze zbyt miękkiej pianki, w dłuższych trasach słabo podpierają.
Fotele wykonano ze zbyt miękkiej pianki, w dłuższych trasach słabo podpierają.Auto Bild

Dacia Duster – to nam się podoba - silnik z temperamentem, przestronny tył kabiny i duży bagażnik, atrakcyjna cena.

Dacia Duster – to nam się nie podoba - słabe fotele, mierna jakość wykonania, gwałtownie działające ESP.

2. miejsce: Opel Crossland X 1.2 Turbo (431 punktów)

Opel Crossland X 1.2 Turbo
Opel Crossland X 1.2 TurboAuto Bild

Najdroższym samochodem tego porównania jest Opel. Po doposażeniu w opcje, które konkurenci mają w standardzie, a także doliczeniu elementów wpływających na pomiary i subiektywne odczucia (fotele AGR oraz regulowana kanapa) cena Crosslanda X rośnie aż do 91 350 zł. Za to Opel zebrał najwięcej punktów za wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa.

Po stronie zalet zapisujemy też: solidne zachowanie na drodze, oszczędny, elastyczny silnik, a także dojrzałą pracę zawieszenia i pewne prowadzenie na wprost. Natomiast podczas nagłego omijania przeszkody ESP raptownie ingeruje – nie jest to nic niebezpiecznego, po prostu irytuje. Crossland X może mieć za dopłatą 2600 zł (pakiet) przesuwaną kanapę z regulowanym oparciem dzielonym na 3 części. Dzięki temu nabiera cech vana. Mimo to Opel oferuje z tyłu najmniej przestrzeni wśród rywali.

Wygodna pozycja za kierownicą. System multimedialny i niektóre przełączniki pochodzą wprost z Citroëna.
Wygodna pozycja za kierownicą. System multimedialny i niektóre przełączniki pochodzą wprost z Citroëna.Auto Bild
Opcjonalne fotele AGR (3100 zł) mają regulowaną długość siedziska, dobrze podpierają i są komfortowe.
Opcjonalne fotele AGR (3100 zł) mają regulowaną długość siedziska, dobrze podpierają i są komfortowe.Auto Bild

Opel Crossland X – to nam się podoba - Dużo miejsca z przodu, najlepsze fotele, funkcjonalna kanapa, najniższe spalanie.

Opel Crossland X – to nam się nie podoba - wysoka cena po doposażeniu, nieprecyzyjny mechanizm zmiany biegów.

1. miejsce: Hyundai Kona 1.0 T-GDI (434 punkty)

Hyundai Kona 1.0 T-GDI
Hyundai Kona 1.0 T-GDIAuto Bild

Hyundai Kona ze swoim 3-cylindrowym 1.0 nie ma lekko – jego moc i pojemność są najniższe w stawce. Żeby ruszyć z miejsca, potrzebuje wyższych obrotów niż silniki rywali. Choć motor pracuje bez wibracji i został sumiennie wyciszony, to ostatecznie wydaje się zdyszany. To wrażenie przemęczenia przenosi się na pasażerów: komfort amortyzacji cierpi z powodu 18-calowych kół z niskoprofilowymi oponami.

Lepiej zatem pozostać przy seryjnych w wersji Style „16-kach”, choć zawieszenie i tak ma z zasady sztywne nastawy. Na autostradzie Kona mogłaby pewniej trzymać kurs na wprost, z kolei korekty toru jazdy wypadają trochę nerwowo. Tyle narzekania, bo poza tym Kona zachowuje się na drodze pewnie. Zdeklasowała konkurentów w teście hamowania. Kabina jest świetnie poskładana, materiały robią wrażenie solidnych, do tego nowoczesne multimedia z wysoko ustawionym ekranem. No i dające spokój 5 lat gwarancji.

Wysoko ustawiony ekran dotykowy, klarownie opisane i logicznie pogrupowane przyciski – sterowanie funkcjami Kony nie sprawia trudności.
Wysoko ustawiony ekran dotykowy, klarownie opisane i logicznie pogrupowane przyciski – sterowanie funkcjami Kony nie sprawia trudności.Auto Bild
Fotele są przyzwoite, elektryczne sterowanie tylko w wersji Premium.
Fotele są przyzwoite, elektryczne sterowanie tylko w wersji Premium.Auto Bild

Hyundai Kona – to nam się podoba - kultura pracy silnika, bogate wyposażenie seryjne, precyzyjny lewarek.

Hyundai Kona – to nam się nie podoba - mały bagażnik, znacznie wolniejszy niż rywale, zbyt sztywna amortyzacja nierówności.

Porównanie małych crossoverów – test spalania

Ciekawa sprawa: Dacia Duster i Renault Captur mają ten sam 4-cylindrowy silnik, jednak według danych fabrycznych to Duster ma palić o 0,7 l/100 km więcej od Captura. A w naszym teście oba auta zużyły tyle samo paliwa. Najoszczędniejszy okazał się Opel Crossland X, który korzysta z 3-cylindrowej jednostki konstrukcji PSA. Hyundai, który ma najmniejszy i najsłabszy silnik w tym porównaniu, potrzebował najwięcej paliwa. Wyniki naszych pomiarów są dość bliskie danym fabrycznym.

Porównanie 4 małych crossoverów – test spalania
Porównanie 4 małych crossoverów – test spalaniaŻródło: Auto Świat

Porównanie małych crossoverów – test hamowania (ze 100 km/h, opony letnie, suchy asfalt)

Renault Captur wypadło w teście hamowania kiepsko i nie jest to pierwszy przypadek, kiedy obnażamy słabość hamulców Captura. Czy to wina mniej wydajnych bębnów przy tylnej osi? Niekoniecznie, bowiem Dacia Duster też korzysta z tego rozwiązania. Tocząca się na tych samych oponach, co Renault Captur, i mająca niemal identyczną masę Dacia zatrzymała się na znacząco krótszym dystansie. Podczas mocnego hamowania Renault też mocno nurkuje, tył staje się lekki. Jak powinien hamować mały crossover, pokazuje świetny Hyundai.

Porównanie 4 małych crossoverów – test hamowania
Porównanie 4 małych crossoverów – test hamowaniaŻródło: Auto Świat

Porównanie małych crossoverów – który ma największy bagażnik?

W Capturze, podobnie jak w Oplu, przesuwana kanapa pozwala powiększyć kufer (377-1235 l)
W Capturze, podobnie jak w Oplu, przesuwana kanapa pozwala powiększyć kufer (377-1235 l)Auto Bild
Duster ma największy bagażnik w porównaniu – mieści 445-1478 l. I niestety, też najwyższy próg
Duster ma największy bagażnik w porównaniu – mieści 445-1478 l. I niestety, też najwyższy prógAuto Bild
Crossland X – w tym bagażniku najłatwiej zmieścimy wysokie przedmioty. Pojemność 410-1255 l
Crossland X – w tym bagażniku najłatwiej zmieścimy wysokie przedmioty. Pojemność 410-1255 lAuto Bild
Bagażnik Kony ma najmniejszą pojemność w porównaniu (361-1143 l), ale za to najniższy próg
Bagażnik Kony ma najmniejszą pojemność w porównaniu (361-1143 l), ale za to najniższy prógAuto Bild

Porównanie małych crossoverów – wymiary wnętrz

*po odsunięciu oparcia przedniego fotela o metr od pedału hamulca (odpowiada to ustawieniu dla kierowcy przeciętnego wzrostu)
*po odsunięciu oparcia przedniego fotela o metr od pedału hamulca (odpowiada to ustawieniu dla kierowcy przeciętnego wzrostu)Żródło: Auto Świat
*po odsunięciu oparcia przedniego fotela o metr od pedału hamulca (odpowiada to ustawieniu dla kierowcy przeciętnego wzrostu)
*po odsunięciu oparcia przedniego fotela o metr od pedału hamulca (odpowiada to ustawieniu dla kierowcy przeciętnego wzrostu)Żródło: Auto Świat
*po odsunięciu oparcia przedniego fotela o metr od pedału hamulca (odpowiada to ustawieniu dla kierowcy przeciętnego wzrostu)
*po odsunięciu oparcia przedniego fotela o metr od pedału hamulca (odpowiada to ustawieniu dla kierowcy przeciętnego wzrostu)Żródło: Auto Świat
*po odsunięciu oparcia przedniego fotela o metr od pedału hamulca (odpowiada to ustawieniu dla kierowcy przeciętnego wzrostu)
*po odsunięciu oparcia przedniego fotela o metr od pedału hamulca (odpowiada to ustawieniu dla kierowcy przeciętnego wzrostu)Żródło: Auto Świat

Porównanie małych crossoverów – dane techniczne

Dane/modelKonaCrossland XDusterCaptur
Silnik: typ/cylindry/zaworybenzynowy, turbo/R3/12benzynowy, turbo/R3/12benzynowy, turbo/R4/16benzynowy, turbo/R4/16
Ustawienie silnikapoprzecznie z przodupoprzecznie z przodupoprzecznie z przodupoprzecznie z przodu
Zasilanie/napęd rozrząduwtrysk bezpośredni/łańcuchwtrysk bezpośredni/pasekwtrysk bezpośredni/łańcuchwtrysk bezpośredni/łańcuch
Pojemność skokowa (cm3)998119913331333
Moc maksymalna (KM/obr./min)120/6000130/5500130/5000130/5000
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min)172/1500230/1750240/1600220/1500
Prędkość maksymalna (km/h)181201191200
Skrzynia biegówmanualna, 6-biegowamanualna, 6-biegowamanualna, 6-biegowamanualna, 6-biegowa
Napędna przednie kołana przednie kołana przednie kołana przednie koła
Hamulce (przód/tył)tw/ttw/ttw/btw/b
Pojemność bagażnika (l)361-1143410-1255445-1478377-1235
Pojemność zbiornika paliwa (l)50455045
Marka i model opon testowanego autaHankook Ventus Prime 3Bridgestone Turanza T001Bridgestone Turanza T005Bridgestone Turanza T005
Rozmiar opon testowanego auta235/45 R 18205/60 R 16215/60 R 17205/60 R 16
Emisja CO2 (g/km)/filtr cząstek stałych146/S148/S162/S146/S
Masa holowanej przyczepy z hamulcem/bez (kg)1200/600840/6001500/6501200/660

Porównanie małych crossoverów – nasze pomiary testowe

Dane/modelKonaCrossland XDusterCaptur
0-50 km/h4,0 s3,7 s3,6 s3,7 s
0-100 km/h11,8 s10,5 s10,3 s10,0 s
0-130 km/h19,3 s17,2 s16,2 s15,5 s
60-100 km/h9,3/12,3 s (na 4./5. biegu)6,9/8,6 s (na 4./5. biegu)7,3/10,2 s (na 4./5. biegu)7,1/10,0 s (na 4./5. biegu)
80-120 km/h14,8/19,5 s (na 5./6. biegu)9,7/12,9 s (na 5./6. biegu)10,7/14,5 s (na 5./6. biegu)10,3/13,8 s (na 5./6. biegu)
Masa rzeczywista/ładowność1251/524 kg1256/534 kg1259/503 kg1251/478 kg
Rozdział masy (przód/tył)63/37 proc.61/39 proc.61/39 proc.62/38 proc.
Średnica zawracania (w lewo/w prawo)11,0/11,3 m11,1/11,1 m11,0/11,2 m11,3/11,5 m
Hamowanieze 100 km/h (zimne)34,5 m36,9 m37,0 m38,9 m
ze 100 km/h (gorące)35,0 m36,6 m37,5 m40,1 m
Hałas w kabinieprzy 50 km/h60 dB (A)60 dB (A)60 dB (A)57 dB (A)
przy 100 km/h67 dB (A)66 dB (A)67 dB (A)65 dB (A)
przy 130 km/h71 dB (A)70 dB (A)71 dB (A)72 dB (A)
Spalanie testowe6,6 l/100 km6,1 l/100 km6,3 l/100 km6,3 l/100 km
Zasięg750 km730 km790 km710 km

Porównanie małych crossoverów – wyposażenie

Opcje/modelKonaCrossland XDusterCaptur
Airbagi czołowe/boczne/kurtyny powietrzneS/S/SS/S/SS/S/SS/S/N
Poduszka kolanowa kierowcyNNNN
Reflektory przeciwmgielne/LEDS/N900/5450 zł*S/NS/2000 zł
Klimatyzacja manualna/automatycznaN/S (1-stref.)S/6100 zł* (2-strefowa)S/1300 zł (1-stref.)S/1500 zł*
Elektr. podgrzewane/składane lusterka boczneS/NS/3250 zł*S/NS/S
Elektrochromatyczne lusterko wewnętrzneS6100 zł*NN
System multim./nawigacja/radio DABS/3700 zł* (obie opcje)S/6100*/700 złS/S/SS/S/S
Bluetooth/złącze USB/CarPlay i Android AutoS/S/SS/S/SS/S/SS/S/N
Skórzana kierownica wielof./kluczyk zbliżeniowyS/SS/NS/1000 złN/1000 zł
Czujnik deszczu/zmierzchuS/S6100 zł* (obie opcje)N/N1500 zł* (obie opcje)
Podgrzewane fotele/kierownicaS/S1300 zł* (obie opcje)600 zł/N1000 zł/N
Automatyczne światła drogoweN5450 zł*NN
Tempomat/adaptacyjny tempomatS/NS/NS/NS/N
Czujniki park. tylne/przednie/kamera cofaniaS/S/S3250 zł* (za wszystkie opcje)S/N/SS/N/1200 zł
System unikania kolizji/czujnik martwego polaN/N2500*/3250 zł*N/SN/N
Asystent pasa ruchu/skaner znaków drogowychS/3700 zł*S/SN/NN/N
Wykrywanie zmęczenia kierowcyS2500 zł*NN
Lakier metalizowany/alufelgi2400 zł/S2300/1600 zł2000 zł/S2000-2400 zł/S

*Pakiet

Porównanie małych crossoverów – gwarancja i ceny

Dane/modelKonaCrossland XDusterCaptur
Cena wyjściowa80 200 zł71 800 zł67 100 zł70 900 zł
Utrata wartości (po 3 latach i 60 tys. km)40,4 proc.38,7 proc.37,1 proc.39,8 proc.
Gwarancja mechaniczna5 lat2 lata3 lata lub 100 tys. km2 lata
Gwarancja perforacyjna12 lat12 lat6 lat12 lat
Przeglądyco 15 tys. km lub rokco 30 tys. km lub rokco 30 tys. km lub rokco 30 tys. km lub rok
Cena po doposażeniu83 900 zł91 350 zł1)70 000 zł75 600 zł

Brakujące elementy wyposażenia dodaje się do ceny wyjściowej testowanej wersji – cena po doposażeniu to cena punktowana.

Uwaga: samochody na zdjęciach mogą różnić się wyposażeniem od tych, które przyjmujemy jako modele wyjściowe w tabeli, nawet po doposażeniu;

1)cena Opla zawiera także fotele kierowcy i pasażera AGR za 3100 zł oraz pakiet Wygodny za 2600 zł

Porównanie małych crossoverów – punktacja

Nadwoziemaks. punktówKonaCrossland XDusterCaptur
Przestronność z przodu4031332527
Przestronność z tyłu3019171919
Pojemność bagażnika2520212320
Ładowność1515151413
Widoczność2013121613
Fotele, pozycja kierowcy3019221619
Ergonomia obsługi2016141313
Jakość wykończenia2015141214
Suma punktów200148148138138
Napęd i zawieszeniemaks. punktówKonaCrossland XDusterCaptur
Przyspieszenie2515171718
Elastyczność2516222021
Poziom hałasu1511121113
Skrzynia biegów1513111011
Zachowanie na drodze3025232223
Komfort jazdy3021222422
Układ kierowniczy1513121112
Średnica zawracania53332
Skuteczność hamulców4038302821
Suma punktów200155152146143
Kosztymaks. punktówKonaCrossland XDusterCaptur
Cena po doposażeniu5033294037
Utrata wartości1513141513
Zużycie paliwa3021232222
Wyposażenie – komfort4026272021
Wyp. – bezpieczeństwo301012106
Ubezpieczenia109898
Gwarancja1514898
Przeglądy105101010
Su­ma punktów200131131135125
Wynik końcowy600434431419406
Miejsce w teście 1234

Porównanie małych crossoverów – podsumowanie

Opel i Hyundai idą łeb w łeb, ale ostatecznie to Kona wygrywa. Dużo zawdzięcza: świetnym rezultatom w teście hamowania, zachowaniu na drodze i długiej gwarancji. Crossland X z kolei punktuje wygodnymi fotelami i lepszym silnikiem. Miłym zaskoczeniem jest 3. miejsce Dacii. Nowy silnik świetnie jej zrobił, a do tego punktuje: dużym bagażnikiem, przestrzenią na kanapie, amortyzacją nierówności i atrakcyjną ceną. Captur, niestety, wiele traci przez słabe hamulce, do tego jest droższy i mniejszy od Dustera. 

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków