Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Spalanie

Spalanie

Bardzo dokładnie sprawdziłem, ile paliwa zużywa hybryda piątej generacji w Toyocie Corolli [Test długodystansowy, cz. II]
Testy nowych samochodów

Bardzo dokładnie sprawdziłem, ile paliwa zużywa hybryda piątej generacji w Toyocie Corolli [Test długodystansowy, cz. II]

Przejechałem 13 tys. km Toyotą Corollą, by dowiedzieć się, dlaczego to najczęściej kupowane auto w Polsce [Test długodystansowy, cz. I]
Testy nowych samochodów

Przejechałem 13 tys. km Toyotą Corollą, by dowiedzieć się, dlaczego to najczęściej kupowane auto w Polsce [Test długodystansowy, cz. I]

Które silniki Volvo są najlepsze? Zapytaliśmy mechaników serwisujących auta szwedzkiej marki
Co warto kupić

Które silniki Volvo są najlepsze? Zapytaliśmy mechaników serwisujących auta szwedzkiej marki

O trwałości silników Volvo nikt nie wie więcej niż mechanicy, którzy specjalizują się w autach szwedzkiej marki. Dlatego to właśnie do nich zgłosiliśmy się z pytaniem o najlepsze motory benzynowe i najtrwalsze diesle montowane w modelach Volvo. W naszym zestawieniu prezentujemy te, które są szczególnie godne polecenia pod względem trwałości i kosztów eksploatacji.

BMW z dwulitrowym silnikiem N20 to ryzykowny wybór
Wszystko o silniku

BMW z dwulitrowym silnikiem N20 to ryzykowny wybór

Pierwsze koty za płoty – silnik BMW N20 miał udanie zastąpić m.in. wolnossące "szóstki". I zastąpił je, ale początkowo średnio udanie. Dopiero jego następca (B48) to jeden z lepszych silników BMW ostatnich lat.

Jak rośnie zużycie paliwa w aucie z bagażnikiem dachowym lub koszem na rowery?
Eksploatacja

Jak rośnie zużycie paliwa w aucie z bagażnikiem dachowym lub koszem na rowery?

To, że auto objuczone dodatkowymi bagażami pali znacznie więcej niż "na pusto", nikogo chyba nie dziwi. Warto jednak wiedzieć, że im szybciej jedziemy, tym robi się drożej. Sprawdziliśmy, o ile.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Sprawdziłem, ile w Polsce kosztuje jazda wodorową Toyotą Mirai
Testy

Sprawdziłem, ile w Polsce kosztuje jazda wodorową Toyotą Mirai

Toyota Mirai to jedyny oficjalnie dostępny w Polsce samochód elektryczny z wodorowym zasilaniem. Od 2019 r. w ofercie jest druga generacja japońskiej limuzyny i właśnie podczas testu takiego pojazdu sprawdziłem rzeczywiste zużycie paliwa oraz koszt przejechania 100 km.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Superoszczędne samochody. Najbardziej zachłanny na paliwo zużywa 5,5 l/100 km
Aktualności

Superoszczędne samochody. Najbardziej zachłanny na paliwo zużywa 5,5 l/100 km

Kiedyś to potrafili oszczędzać… Te klasyki już lata temu pokazywały, że elektromobilność nie ma monopolu na ekologię. Najbardziej zachłanny na paliwo samochód w tym zestawieniu zużywa jedynie 5,5 l/100 km, większości wystarczą trzy litry na sto, a rekordziście – zaledwie 900 mililitrów.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Wcale nie potrzeba aplikacji, żeby tankować taniej
Eksploatacja

Wcale nie potrzeba aplikacji, żeby tankować taniej

To nie kolejna wakacyjna promocja na paliwo. Sposób, który opisujemy, nie jest obarczony limitami i nie wiąże się z obowiązkiem instalowania aplikacji. Nie jest też ograniczony czasowo, a pozwala zaoszczędzić znacznie więcej niż 20 gr na litrze. Kolejni kierowcy korzystają z prostego sposobu i obniżają rachunki na stacji nawet o jedną trzecią.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Używana Toyota Prius. Z których lat jest najlepsza? Ile pali, koszty napraw i awarie
Co warto kupić

Używana Toyota Prius. Z których lat jest najlepsza? Ile pali, koszty napraw i awarie

Toyota Prius zdominowała rynek używanych hybryd. Co ciekawe, jako nowe auto wcale nie była taka popularna. Po pierwsze na przeszkodzie stała cena – dużo wyższa niż popularnych "superdiesli", po drugie – przeciętne osiągi, po trzecie – ciągły brak zaufania do mało znanej technologii. Toyota Prius dowiodła jednak swojej nadzwyczajnej trwałości, a handlarze wyciągają używane egzemplarze, skąd tylko się da.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Test spalania 10 aut przy prędkości maksymalnej (Z Archiwum Auto Świata)
Rankingi Aut Używanych

Test spalania 10 aut przy prędkości maksymalnej (Z Archiwum Auto Świata)

Gdy kierowcy mają ciężką nogę, sprzedawcy paliw zacierają ręce z zadowolenia. To, ile spalają samochody mknące na pełnym gazie autostradą, przyprawia o zawrót głowy. W teście sprawdziliśmy konkretne wartości.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Czy serwis long life jest zły dla silnika?
Eksploatacja

Czy serwis long life jest zły dla silnika?

Albo doraźne oszczędności finansowe przez pierwsze tysiące kilometrów, albo trwały i niezawodny silnik – oto alternatywa związana z częstszą lub rzadszą wymianą oleju w silniku. Komu lub czemu służą wydłużone interwały serwisowe?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Oszczędne auta za 30-50 tys. zł na trudne czasy – TOP 10
Co warto kupić

Oszczędne auta za 30-50 tys. zł na trudne czasy – TOP 10

Ceny paliwa biją rekordy, nie zostaje nam nic innego, jak przyjrzeć się modelom na te kryzysowe czasy. Pod lupę bierzemy więc tym razem pojazdy, które nie tylko mało się psują, ale i jak najmniej palą. Lub jadą na prądzie. A do tego nie wydamy na nie fortuny, bo ich cena nie przekracza 50 tys. złotych.

Czy starsze auta faktycznie zużywały więcej paliwa? Sprawdziliśmy 90 aut
Oldtimer

Czy starsze auta faktycznie zużywały więcej paliwa? Sprawdziliśmy 90 aut

Prospektowe dane są zawsze optymistyczne, ale papier przyjmie wszystko. Dlatego nadchodzi kolejna już godzina prawdy dla 10 aut. Które z nich okaże się mistrzem oszczędności?

Nawet o dwa litry paliwa więcej! Ile kosztuje włączenie różnych funkcji w aucie?
Aktualności

Nawet o dwa litry paliwa więcej! Ile kosztuje włączenie różnych funkcji w aucie?

Wszelkie elektryczne dodatki w samochodzie to nie tylko wyższy komfort jazdy, ale i zwiększone zużycie paliwa. Wystarczy włączyć kilka przydatnych funkcji, takich jak podgrzewanie szyby, lusterek, siedzeń i kierownicy, by samochód spalił dużo więcej benzyny czy oleju napędowego. Eksperci ADAC sprawdzili, jak rosną koszty w zimowych warunkach.

Czy diesel nadal jest najlepszy? Sprawdzamy
Porównania samochodów

Czy diesel nadal jest najlepszy? Sprawdzamy

Paliwo jest coraz droższe. Zatem w teście pięciu modeli sprawdzamy, w jaki sposób można zaoszczędzić podczas jazdy samochodem. Przeanalizowaliśmy jazdę oszczędną względem normalnej, ale przy zastosowaniu takiego samego rodzaju paliwa. Ponadto skontrolowaliśmy czy da się zaoszczędzić, a jeżeli tak to ile, jeżeli zamiast benzyny czy oleju napędowego zdecydujemy się na auto napędzane LPG, prądem lub wodorem.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Fiat Tipo - możliwie największe auto za jak najmniejsze pieniądze
Co warto kupić

Fiat Tipo - możliwie największe auto za jak najmniejsze pieniądze

Co najlepiej wychodzi Fiatowi? To proste: projektowanie i produkcja tanich samochodów dla każdego. Pamiętacie Fiata Uno? Auto genialne w swojej prostocie o niezrównanej wówczas przestronności oraz funkcjonalności za niewielkie pieniądze. Taki też był w momencie rynkowego debiutu Fiat Tipo II w podstawowej wersji był wyceniony na 42 600 zł. To była bardzo atrakcyjna oferta jak na praktycznego rodzinnego sedana z dużą ilością miejsca dla pasażerów oraz gigantycznym bagażnikiem. A jak wygląda Fiat Tipo po latach?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Dlaczego nie wymieniać oleju tak, jak radzą producenci aut
Eksploatacja

Dlaczego nie wymieniać oleju tak, jak radzą producenci aut

Albo doraźne oszczędności finansowe przez pierwsze tysiące kilometrów oraz pozorne korzyści dla środowiska, albo trwały i niezawodny silnik samochodu — oto alternatywa związana z częstszą lub rzadszą wymianą oleju w silniku. Komu tak naprawdę służą wydłużone interwały serwisowe?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Silniki serii Prince. Większość mechaników radzi omijać ten napęd
Wszystko o silniku

Silniki serii Prince. Większość mechaników radzi omijać ten napęd

Godny następca tronu czy rozkapryszony młodzieniec goniący za poklaskiem? Silniki serii Prince to owoc francusko-niemieckiej współpracy. Na co dzień silniki serii Prince to ciekawe i wydajne źródło napędu, ale nieobce są mu też dość istotne, powtarzające się problemy. Większość mechaników radzi omijać silniki serii Prince. Czy mają rację?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Trwałe silniki Peugeota - wbrew pozorom jest z czego wybierać
Wszystko o silniku

Trwałe silniki Peugeota - wbrew pozorom jest z czego wybierać

Peugeot w ostatnim czasie produkował bardziej i mniej udane motory – prezentujemy pierwsze z nich.

Popularne kompakty z oszczędnymi silnikami benzynowymi – na ciężkie czasy
Co warto kupić

Popularne kompakty z oszczędnymi silnikami benzynowymi – na ciężkie czasy

Kompaktowych modeli jest na rynku bardzo dużo, ale wybór silnika benzynowego, który będzie w miarę oszczędny, a przy tym niezawodny wcale nie jest oczywisty. Szukamy, takich propozycji mając do dyspozycji kilkanaście tysięcy złotych. Pamiętajmy jednocześnie, by nie spodziewać się po tych autach wyśrubowanych osiągów...

Hybrydy plug-in z największym zasięgiem na prądzie – ranking. Co ładuje się zbyt wolno, co ma osiągi lepsze niż w papierach?
Testy

Hybrydy plug-in z największym zasięgiem na prądzie – ranking. Co ładuje się zbyt wolno, co ma osiągi lepsze niż w papierach?

Która hybryda plug-in potrafi realnie przejechać najdalej na jednym ładowaniu akumulatora? Na podstawie własnych pomiarów na tej samej trasie przygotowaliśmy zestawienie 10 najlepszych PHEV-ów. Prezentujemy modele, które w naszych testach wykazały się największym zasięgiem w trybie elektrycznym.

Używane kombi do 40 tys. zł, dzięki nam nie wpadniesz na minę
Używane

Używane kombi do 40 tys. zł, dzięki nam nie wpadniesz na minę

Ford Focus, Peugeot 308, Seat Leon i Volkswagen Golf – oto cztery kompaktowe kombi, które cieszą się dużym zainteresowaniem na rynku. Tym razem naprzeciwko siebie stają 8-letnie egzemplarze z benzyniakami o mocy 120-130 KM, a do wydania mamy 35-40 tys. zł. Które z tych aut warto kupić?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.