Auto Świat Testy Infiniti Q60 S - Nie czuję, jak kieruję

Infiniti Q60 S - Nie czuję, jak kieruję

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Patrząc na nie, można wpaść w zachwyt. Gdy 405 KM wciska w fotel – także. Ale w zakręcie czar pryska: układ kierowniczy jest niekomunikatywny.

Infiniti Q60 S
Zobacz galerię (7)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Infiniti Q60 S

Czasy najlepszych układów kierowniczych w samochodach mamy niestety już za sobą. Elektryczne wspomaganie na dobre wyparło już bardziej energochłonną, ale dającą niezrównane wyczucie hydraulikę, a następnym krokiem może być „steer by wire”, czyli wyeliminowanie kolumny kierowniczej i połączenie przekładni z kierownicą jedynie wiązką kabli. Infiniti postanowiło pójść tą drogą. Dokąd zaszło?

Infiniti Q60 S - nadwozie

Estetyka Infiniti osiągnęła w sylwetce Q60 perfekcję. Szkoda, że styl kabiny nie dorasta nadwoziu do pięt. Rosłym może przeszkadzać zbyt wysoka pozycja za kierownicą. Deskę ozdobiono dwoma ospałymi ekranami dotykowymi, które sprawiają wrażenie, jakby pochodziły z dwóch różnych aut. Przyciski na kierownicy i konsoli pozwalają do pewnego stopnia ignorować nieintuicyjny interfejs.

Infiniti Q60 S - silnik

Podwójnie doładowane V6 3.0 aksamitnie pracuje i prężnie buduje moc. Do współpracy otrzymało równie utalentowany 7-biegowy „automat” i skupiony na tylnych kołach napęd 4x4. 405 KM trafia pewnie na asfalt i daje się precyzyjnie dozować. Przyjemne wciskanie w fotel jest okupione spalaniem aż 17 l/100 km w mieście.

Infiniti Q60 S - prowadzenie

Największa wada Q60. Obracając kierownicą, czuliśmy się trochę tak, jak byśmy grali na PlayStation. Tu jednak opóźnione i nienaturalne informacje zwrotne z układu kierowniczego mogą być fatalne w skutkach. Czułość systemu Direct Adaptive Steering można regulować, ale w każdym ustawieniu brakuje czucia.

Infiniti Q60 S - koszty

313 535 zł za kompletnie wyposażone 405-konne coupé to niezła cena. Porównywalny Mercedes-AMG C 43 4Matic kosztuje o 41 000 zł więcej.

Infiniti Q60 S - to nam się podoba

Zgrany zespół napędowy, dobra jakość wykończenia, udany kompromis zestrojenia zawieszenia, styl.

Infiniti Q60 S - to nam się nie podoba

Sztuczny i niekomunikatywny układ kierowniczy, nieintuicyjna obsługa inforozrywki, wysokie spalanie.

Infiniti Q60 S - naszym zdaniem

Niby Infiniti poprawiło swój „cyfrowy” układ kierowniczy, ale wciąż odcina on kierowcę od naturalnych reakcji kół. Podczas spokojnej jazdy to nie problem, ale nie po to kupuje się mocne coupé.

Silnik: typ/cylindr/zaworybenz. biturbo/V6/24
Pojemność2997 cm3
Moc maksymlana405 KM/6400 obr./min
Maks. moment obrrotowy475 Nm/1600-5200 obr./min
Napęd/skrzynia biegów4x4/automatyczna 7b
Długość/szerokść/wysokość4683/1850/1385 mm
Rozstaw osi2850 mm
Pojemność bagażnika342 l
Masa własna/ładowność1877/388 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h5,0 s
Prędkość maksymalna250 km/h
Średnie spalanie9,4 l/100 km
Emisja CO2210 g/km
Cena313 535 zł
Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków