Auto Świat Testy Isuzu D-Max 1.9 - Silnik mały, ale daje radę

Isuzu D-Max 1.9 - Silnik mały, ale daje radę

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak

Zmodernizowany pikap ma pod maską jednostkę 1.9. Czy sprawdzi się ona w aucie stworzonym do ciężkiej pracy? Testujemy dobrze wyposażoną wersję LSX Prime.

1 dmax
Zobacz galerię (8)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
1 dmax

Terenówka, samochód do pracy czy rekreacji? Pikap może podołać licznym, różnorodnym zadaniom. Zmiana przepisów spowodowała, że takie auta nie są już wybierane głównie ze względu na korzyści finansowe, sięgają po nie kierowcy doceniający solidną budowę i niezłe właściwości offroadowe. Jak prezentuje się odnowione Isuzu D-Max, obecnie dostępne tylko z całkowicie nowym silnikiem 1.9?

Największe zainteresowanie wzbudziła oczywiście jednostka napędowa. Choć ma tylko 1,9 l pojemności (najmniej w tej klasie aut), to jednak pod względem osiągów zasadniczo nie odbiega od konkurencji. Dynamikę można spokojnie zaakceptować.

Isuzu D-Max 1.9 - w mieście jak na trasie

Ciekawie wygląda podawane fabryczne zużycie paliwa: w mieście to 7,6 l/100 km, na trasie – tylko o litr mniej. Silnik jest niezbyt czuły na warunki pracy, ale dane fabryczne okazują się zbyt optymistyczne – na warszawskich ulicach potrzebowaliśmy niemal 10 l/100 km, jadąc oszczędnie na trasie, osiągnęliśmy 7,5 l na setkę. Przy prędkości 100 km/h na 6. biegu silnik leniwie pracuje przy 2000 obr./min.

O ile spalanie można zaakceptować, o tyle na krytykę zasłużyły wysoki hałas i przeciętna kultura pracy, odbiegające od poziomu jednostek spotykanych w konkurencyjnych pikapach.

Kabina Isuzu D-Max jest obszerna i dość funkcjonalna.
Kabina Isuzu D-Max jest obszerna i dość funkcjonalna.Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki

Dźwignia ręcznej skrzyni biegów ma duże skoki, a żeby uruchomić silnik, nie wystarczy wciśnięcie sprzęgła, trzeba też… wrzucić luz. Kolejny minus: chęć szybkiego włączenia 1. biegu może zakończyć się jazdą na wstecznym (słaba blokada załączania). Warto przed zakupem wypróbować też wersję z „automatem”.

Zawieszenie jest dość sztywne (ładowność ponad 1 t), co ogranicza komfort jazdy. Mało korzystnie wypada też precyzja prowadzenia, układ kierowniczy pracuje z dużym opóźnieniem.

Isuzu D-Max 1.9 - dobry w teren

Pikapy mogą nie tylko zabrać ciężki ładunek, lecz także dostarczyć go w trudno dostępne miejsce. W jeździe offroadowej pomagają m.in. duży prześwit (235 mm) i metalowa osłona pod silnikiem. Głębokość brodzenia to 700 mm. Nieźle pracuje zawieszenie (duży skok kół i dobre wybieranie nierówności).

D-Max LSX Prime kosztuje 147 000 zł. To sporo, ale podobnie wyposażona Toyota Hilux (więcej systemów bezpieczeństwa) jest droższa o około 25 000 zł.

Isuzu D-Max 1.9 - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zaworyt.diesel/R4/16
Ustawienie silnikawzdłużnie z przodu
Zasilaniewtrysk bezpośredni CR
Pojemność skokowa (cm3)1898
Moc maksymalna (KM/obr./min)163/3600
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min)360/2000-2500
Skrzynia biegówman. 6
Napęd4x4
Hamulce (przód/tył)tw/b
Opony testowanego auta255/60 R 18
Dł./szer./wys. (mm)5295/1860/1795
Rozstaw osi (mm)3095
Masa własna/ładowność (kg)1990/1010
Skrzynia: dł./szer./wys. (mm)1552/1530/465
Poj. zbiornika paliwa (l)76
Kąt natarcia/ramp./zejścia (o)30/25/25
Przyczepa ham./bez ham. (kg)3500/750

Isuzu D-Max 1.9 - osiągi (dane fabryczne)

Spalanie w mieście7,6 l/100 km
poza miastem6,6 l/100 km
średnie7,0 l/100 km
Emisja CO2183 g/km
Prędkość maksymalna180 km/h
Teoretyczny zasięg1080 km
Min. średnica zawracania12,2 m

Isuzu D-Max 1.9 - wyposażenie

WersjaLSX Prime
Airbagi czołowe/boczneS/S
Kurtyny/airbag kolanowy kierowcyS/N
Klimatyzacja automatycznaS
System dostępu bezkluczykowegoS
Skórzana tapicerkaS
Radio z CD/USB i BluetoothS/S
Hak holowniczy2429 zł
Wykładzina i pokrywa skrzyniS

Isuzu D-Max 1.9 - gwarancja i ceny

Cena podstawowa testowanej wersji146 924 zł
Gwarancja mechaniczna5 lat (100 tys. km)
Gwarancja perforacyjna6 lat
Przeglądypo 10 tys. km, potem co 20 tys. km lub co rok
Cena testowanego egzemplarza146 924 zł

Isuzu D-Max 1.9 - to nam się podoba

Solidna, mocna konstrukcja, niezła dynamika i akceptowalne spalanie diesla 1.9, przestronne nadwozie, długa gwarancja.

Isuzu D-Max 1.9 - to nam się podoba

Niedociągnięcia ergonomiczne we wnętrzu, mało pomysłowe mocowanie towaru, dość toporne zachowanie na drodze.

Isuzu D-Max 1.9 - nasza ocena: solidny, ale nie bez wad

Silnik 1.9 okazuje się wystarczający do codziennej jazdy, gorzej będzie, gdy załadujemy tonę i podłączymy ciężką przyczepę. Irytują niedociągnięcia funkcjonalne, ale nie na tyle, żebyśmy odwodzili od zakupu tego modelu. Warto docenić długą gwarancję i wygodną, dużą kabinę.

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków