Jeep stworzył szczególną linię swoich aut. Oznacza je przydomkiem „Trailhawk”, który potwierdza, że mamy do czynienia z wersjami o największych zdolnościach do jazdy w terenie. Nowiutki Grand Cherokee Trailhawk to zwieńczenie oferty Jeepa – pojazd, który łączy cechy rasowej terenówki z wygodnym rodzinnym autem na długie, autostradowe podróże.
Łatwo jest przy tym dostrzec różnice między Trailhawkiem a zwykłym Grandem. Spójrzmy choćby na nadkola – tu są z plastiku, który nie jest lakierowany w kolorze nadwozia jak w pozostałych wersjach. Po co rysować lakier? Natychmiast zauważymy również zmienione przednie i tylne zderzaki – podcięte tak, żeby maksymalnie zwiększyć kąty natarcia i zejścia. Na koniec warto wspomnieć o progach, które może nie wyglądają efektownie, lecz są solidne – zrobione ze stalowej belki, która wzmacnia konstrukcję i chroni przed uderzeniem np. w skały. Całość uzupełniają płyty ochronne zabezpieczające podwozie oraz 18-calowe opony Goodyeara z kevlarowymi wzmocnieniami wszczepionymi w ich boczki.
Oczywiście, z pomocą w terenowej jeździe przychodzą też rozwiązania techniczne. Głównie pneumatyczne zawieszenie, dzięki któremu prześwit można zwiększyć aż do 28 cm. Pomocną dłoń podaje też elektronika w postaci wspomagania na podjazdach i zjazdach oraz programów na błoto, piasek, śnieg i kamienie. W odwodzie jest oczywiście też reduktor. A jak prezentują się parametry pojazdu? Kąty natarcia, rampowy i zejścia wynoszą odpowiednio: 29,8 i 27,1 oraz 22,8 stopnia. Stromych podjazdów nie trzeba się zatem obawiać.
Szkoda tylko, że ze względu na kiepską pogodę nie dane nam było sprawdzić Trailhawka w trudnych warunkach. Wiemy jednak, że na błotnistym i zaśnieżonym dukcie poradzi sobie bez najmniejszego problemu i że z łatwością brodzi w ponad 30-centymetrowej wodzie.
A silnik? To 3-litrowy diesel o mocy 250 KM, który bez problemu rozpędza ciężkie auto, na dodatek robi to – dzięki 8-biegowej skrzyni – bardzo płynnie. Co więcej, diesel jest dobrze wyciszony, bo nawet przy prędkościach rzędu 140 km/h niemal nie słychać go w kabinie.
W Punkt
To jest super
Naprawdę sporo potrafi w terenie. Ma świetne kąty natarcia i zejścia oraz duży prześwit.
To jest super
Ma bogate wyposażenie i wygodne fotele.
To nie wyszło
Mógłby wyglądać bardziej bojowo.
Jeep Grand Cherokee Trailhawk - Naszym zdaniem: niszowa odmiana
Potrafi w terenie więcej niż każdy inny wariant Grand Cherokee. Jednak niewiele osób potrzebuje aż tak wszechstronnego samochodu.
Jeep Grand Cherokee Trailhawk - dane techniczne
Silnik | t.diesel V6 |
Pojemność | 2987 cm3 |
Moc maksymalna | 250 KM/4000 obr,/min |
Maks. moment obrotowy | 570 Nm/2000 obr./min |
Napęd/skrzynia biegów | 4x4/aut. 8-biegowa |
Długość/szerokość/wysokość | 4828/1943/1792 mm |
Pojemność bagażnika | 457-1554 l |
Masa własna | 2403 kg |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,2 s |
Prędkośc maksymalna | 190 km/h |
Spalanie producenta | 7 l/100 km |
Cena | 276 100 zł |
Galeria zdjęć
W wersji Trailhawk luksusowy Jeep Grand Cherokee jest niemal tak sprawny w terenie, jak Wrangler.
Nowiutki Grand Cherokee Trailhawk to zwieńczenie oferty Jeepa – pojazd, który łączy cechy rasowej terenówki z wygodnym rodzinnym autem na długie, autostradowe podróże.
Oczywiście, z pomocą w terenowej jeździe przychodzą też rozwiązania techniczne
Fotele prawie jak kubełkowe trafiły do Trailhawka z wersji SRT8. Tapicerka z zamszu i gładkiej skóry
Fotele prawie jak kubełkowe trafiły do Trailhawka z wersji SRT8. Tapicerka z zamszu i gładkiej skóry
Duży dotykowy ekran dominuje na środkowej konsoli. To centrum zarządzania całym pojazdem
Kąty natarcia, rampowy i zejścia wynoszą odpowiednio: 29,8 i 27,1 oraz 22,8 stopnia. Stromych podjazdów nie trzeba się obawiać
Z pomocą w terenowej jeździe przychodzą też rozwiązania techniczne. Głównie pneumatyczne zawieszenie, dzięki któremu prześwit można zwiększyć aż do 28 cm. Pomocną dłoń podaje też elektronika w postaci wspomagania na podjazdach i zjazdach oraz programów na błoto, piasek, śnieg i kamienie
Jeep Grand Cherokee Trailhawk
Jeep Grand Cherokee Trailhawk
Jeep Grand Cherokee Trailhawk
Jeep Grand Cherokee Trailhawk Silnik diesel V6 turbodoładowany Pojemność 2987 cm3 Moc 250 KM przy 4000 obr./min Maks. moment obr. 570 Nm/2000 obr./min Napęd 4x4/skrzynia automatyczna 8b Dł./szer./wys. 4828/1943/1792 mm Bagażnik 457-1554 l Masa własna 2403 kg Średnica zawracania 11,6 m OSIĄGI V maks. 190 km/h 0-100 km/h 8,2 s Spalanie 7 l/100 km Emisja CO2 184 g/km Cena 276 100 zł