Auto Świat Testy Land Rover Discovery Sport Si4 - styl, komfort i dużo miejsca

Land Rover Discovery Sport Si4 - styl, komfort i dużo miejsca

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska

Jeśli masz duszę poszukiwacza przygód, chcesz być oryginalny, ale jednak kochasz wygodę i masz zasobne konto, to Land Rover Discovery Sport jest samochodem w sam raz dla ciebie

Land Rover Discovery Sport Si4 - styl, komfort i dużo miejsca
Zobacz galerię (19)
Auto Świat / Adam Mikuła
Land Rover Discovery Sport Si4 - styl, komfort i dużo miejsca

Land Rover Discovery Sport wśród kompaktowych SUV-ów premium wyróżnia się nie tylko dzielnością terenową – pochodzenie z domu Land Rovera zobowiązuje – lecz także oryginalnym wyglądem. W teście: auto z silnikiem benzynowym 2.0, w słabszej z dwóch dostępnych wersji mocy (240 i 290 KM).

Land Rover Discovery Sport Si4 - nadwozie

Land Rover Discovery Sport ma bardziej „pudełkowatą” sylwetkę niż jego kuzyn Range Rover Evoque, który pełni w rodzinie rolę prawdziwego eleganta. Jednak Land Rover budzi swoim wyglądem większe zainteresowanie niż niemiecka konkurencja, która zdążyła nam się opatrzyć. Nie ustępuje jej jakością wykończenia ani przestronnością, a ma nad nią tę przewagę, że fotele w 2. rzędzie dadzą się standardowo przesuwać. Poza tym Disco za dopłatą dostaniemy w 7-miejscowej wersji. Zaawansowane multimedia z opcjonalnym 10-calowym ekranem dotykowym (standardowo 8 cali) nie są intuicyjne w obsłudze.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Land Rover Discovery Sport Si4 - silnik

Turbodoładowany silnik współpracuje z 9-stopniowym „automatem” ZF i ten duet sprawnie radzi sobie z napędzaniem 1,8-tonowego auta, choć przydomek „Sport” w nazwie ma raczej symboliczne znaczenie. Jeśli już konsekwentnie zestawiać go z niemiecką konkurencją, to porównywalne wersje Q5 czy X3 będą jednak żwawsze. Niemały jest też apetyt testowanej wersji na paliwo (średnio w mieście i na trasie ok. 10 l/100 km), za to kultura pracy – nienaganna. Oszczędniejsi zdecydują się pewnie na diesla – tu wybór konfiguracji jest większy, a bazowa wersja 2.0 eD4 z manualną skrzynią biegów i napędem na jedną oś kosztuje niecałe 150 000 zł.

Land Rover Discovery Sport Si4 - prowadzenie

Zawadiacka dynamika nie jest mocną stroną Land Rovera – nie za to go lubimy. Za to po zjeździe z asfaltu, dzięki systemowi Terrain Response, da z siebie więcej niż inne SUV-y. W manewrowaniu pomogą seryjne w tej wersji czujniki parkowania przód/tył i tylna kamera (w opcji: kamera 360 st.).

Land Rover Discovery Sport Si4 - koszty

W cenie testowanej doposażonej wersji HSE (od 231 900 zł) można kupić dowolnego rywala z Niemiec. To raczej filozofia – Land Rovery są inne i mają ciekawą tradycję offroadową.

Land Rover Discovery Sport Si4 - to nam się podoba

Oryginalny styl, przestronna kabina, wielki bagażnik, wysoka jakość, sprawny napęd.

Land Rover Discovery Sport Si4 - to nam się nie podoba

Wysoka cena zakupu, duże zużycie paliwa, słabsza dynamika jazdy niż u rywali.

Land Rover Discovery Sport Si4 - nasza opinia

Wygodne, zaawansowane technicznie, dobrze wyposażone i drogie – takie są SUV-y premium. Dlaczego ktoś miałby wybrać właśnie tego? Bo nie da się go pomylić z innymi. Ma niepowtarzalny styl – trochę twardziela, trochę arystokraty, zawsze oryginała.

Land Rover Discovery Sport Si4 - dane techniczne

Silnikt.benz. R4/16
Pojemność1998 cm3
Moc240 KM/5500 obr./min
Maks. moment obrotowy340 Nm/1250 obr./min
Napęd4x4
Skrzynia biegówautomatyczna, 9-biegowa
Przyspieszenie 0-100 km/h7,6 s
Prędkość maksymalna200 km/h
Długość/szerokość/wysokość4599/2069/1724 mm
Rozstaw osi2741 mm
Masa własna1796 kg
Bagażnik981-1698 l
Średnie spalanie producenta8,0 l/100 km
Emisja CO2181 g/km
Cena testowanego auta292 130 zł
Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków