• Pod maską 2,5-litrowe R5 rozwijające 390 KM. Cupra obiecuje 4,2 s do setki, jednak podczas pomiarów testowych uzyskaliśmy 3,9 s (!)
  • Formentor w topowej odmianie nie tylko kapitalnie przyspiesza i świetnie jeździ, lecz także szybko wytraca prędkość
  • Formentor VZ5 to limitowana wersja. Cupra zapowiedziała wyprodukowanie 7000 aut 

Jeszcze kilka lat temu, gdy Seat ogłosił, że tworzy nowy brand i Cupra jako oddzielna marka będzie oferować własne modele (a nie tylko rasowe duplikaty aut Seata), na twarzach wielu osób malował się ironiczny uśmiech. Dziś wygląda to tak, że w ofercie są już dwie zbudowane od podstaw Cupry – elektryczny Born i crossover Formentor, który w najbardziej rasowej odmianie VZ5 obiecuje świetne osiągi, ale ma też zapewnić szeroko pojętą radość z jazdy. I zapewnia!

Cupra Formentor VZ5 – układ napędowy robi wrażenie!

Cupra Formentor VZ Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Cupra Formentor VZ

Bez wątpienia ogromny wpływ na to ma napęd. Pod maską znalazła się 2,5-litrówka R5 (z audi RS Q3), która rozwija 390 KM. Choć to o 10 KM mniej niż w Audi, i tak gwarantuje świetne osiągi. Cupra obiecuje 4,2 s do setki, jednak podczas pomiarów testowych uzyskaliśmy 3,9 s (!), co plasuje Formentora VZ5 w gronie aut łamiących barierę 4 s, a to już budzi ogromny szacunek. Wrażenie robią też trakcja (układ przeniesienia napędu z Audi RS 3) i zawieszenie – specjalnie skalibrowane zawieszenie DCC, mniejszy o 10 mm prześwit niż w wersji VZ 2.0 TSI/310 KM.