• Od przyszłego roku Lotus ma się stać marką samochodów sportowych z elektrycznym napędem, pojawi się także pierwszy SUV
  • Na pożegnanie Brytyjczycy przygotowali klasyczne coupé ze spalinowym V6, do którego dołączy wersja 4-cylindrowa z silnikiem AMG
  • Emira jest lekka jak na Lotusa przystało i dopracowana pod względem aerodynamiki, co daje kierowcy wiele frajdy
  • Niestety, Lotus nie ma (już) oficjalnego importera w Polsce, sportowe auta tej marki trafiają do nas z prywatnego importu

Elektromobilność przeraża tradycjonalistów, inni dostrzegają w niej szansę. Lotus należy do tych "innych". Firma z angielskiego Hethel, specjalizująca się w produkcji lekkich aut sportowych, ostatnio wstrzymała wytwarzanie Elise, Exige i Evory. Jednak na czas transformacji, zanim w przyszłym roku pojawią się elektryczne modele, zdecydowała się na wypuszczenie w świat jeszcze jednego klasycznego samochodu sportowego z silnikiem spalinowym. Nadano mu nazwę "Emira".

Pod względem koncepcji nowy sportowiec napędzany centralnie zainstalowanym V6 jest znacznie lepiej przystosowany do codziennego użytku niż którykolwiek dotychczasowy Lotus. Nie stracił przy tym nic z charakterystycznego dla marki talentu rozwijania dynamiki poprzecznej ani na zwykłej drodze, ani na torze wyścigowym.