Auto Świat Testy Mercedes Klasy V Marco Polo - mobilny dom na każdą porę roku

Mercedes Klasy V Marco Polo - mobilny dom na każdą porę roku

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Choć ciepłe letnie noce już dawno za nami, postanowiliśmy wybrać się kamperem Mercedesa na rodzinną wycieczkę. Spaliśmy w nim, robiliśmy posiłki i dobrze się bawiliśmy. Nie obyło się jednak bez przygód.

Mercedes V 250d 4Matic Marco Polo
Zobacz galerię (14)
Auto Świat / Adam Mikuła
Mercedes V 250d 4Matic Marco Polo

"Jedziemy w październiku kamperem na weekend do Wrocławia" – taka propozycja (a raczej oświadczenie) padła z moich ust podczas niedzielnego rodzinnego obiadu. Dzieci, 6-letni Wojtek i 3-letni Szymon, niemal jednogłośnie krzyknęły: "Super"! Na twarzy żony nie widziałem jednak entuzjazmu. Po kilku sekundach wiedziałem już dlaczego: Przecież jest październik, zmarzniemy w nocy! Ze stoickim spokojem odpowiedziałem: "Będzie dobrze, mamy ogrzewanie postojowe". A więc jedziemy!

Zanim wyruszyliśmy, trzeba było się spakować. W licznych szafkach, szufladach i w lodówce upakowaliśmy więc naczynia, sztućce, garnki, produkty spożywcze. Bagaże trafiły do przestrzeni za oparcia tylnych siedzeń. Dzieci oczywiście zabrały ze sobą tablet. To były tylko weekendowe bagaże, gdyby trzeba było zmieścić wakacyjne, konieczne byłoby przesunięcie kanapy do przodu. Podróż z Warszawy do Wrocławia minęła błyskawicznie. Nie tylko ze względu na dobre drogi (autostrada A2 i ekspresówka S8), lecz także z racji komfortowych warunków (wygodne fotele i świetne resorowanie). Ważące ponad 2,5 tony auto dzięki 190-konnemu dieslowi nie było zawalidrogą, a w dodatku podróż nie kosztowała dużo (spalanie 9,5 l/100 km). Przyjemną jazdę zapewniał też szybko i miękko pracujący „automat”.

Mercedes Klasy V Marco Polo - w pełni wyposażony kamper

Po dotarciu na miejscu i zwiedzeniu wrocławskiego Afrykarium udaliśmy się na kemping. Rozłożenie się (wysunięcie rolety, podłączenie do prądu i uniesienie dachu) zajęło 10 minut. Także przygotowanie ciepłego posiłku odbyło się sprawnie (w aucie były: lodówka, zlew i dwupalnikowa kuchenka gazowa). Dzieci w tym czasie oglądały na piętrze bajkę na tablecie podłączonym do gniazda USB.

Mercedes V 250d 4Matic Marco Polo
Mercedes V 250d 4Matic Marco PoloŻródło: Auto Świat / Adam Mikuła

W aucie było ciepło, ale po zakończeniu posiłku uruchomiliśmy ogrzewanie postojowe (temp. na zewnątrz: 10,5 st. Celsjusza). Dodatkowy akumulator zapewniał nam oświetlenie, a z dysz nawiewu leciało przyjemnie ciepłe powietrze. Niestety, po 1,5 godz. ogrzewanie przestało działać, a na ekranie radia pojawił się komunikat: "System nieaktywny, akumulator za mało naładowany". Na szczęście mieliśmy ze sobą odzież termiczną!

Żeby przygotować dzieci do spania, musieliśmy rozłożyć dwumiejscową kanapę. Jej oparcia składały się elektrycznie, ale przesunąć ją wzdłuż trzeba było już ręcznie i co gorsza, wymagało użycia dużej siły. Niestety, jedno z oparć nie złożyło się do końca i powstał mały uskok na powierzchni do spania. Dobrą atmosferę do snu zapewniły przyciemniane boczne szyby i wysuwane rolety. Noc minęła spokojnie, choć nad ranem we wnętrzu było rześko. Po wyjściu z auta okazało się, że w wysuwanej markizie po nocnych opadach zebrało się kilkanaście litrów deszczówki. Resztę dnia spędziliśmy już bez przygód, zwiedzając Hydropolis i Kolejkowo.

Mercedes V 250d 4Matic Marco Polo
Mercedes V 250d 4Matic Marco PoloŻródło: Auto Świat / Adam Mikuła

Mercedes Klasy V Marco Polo - to nam się podoba

Komfortowe warunki do spania dla 4 osób, jakość wykończenia, dobre prowadzenie, dynamiczny

silnik, rozsądne spalanie.

Mercedes Klasy V Marco Polo - to nam się nie podoba

Kombinacje przy obracaniu foteli, przesuwanie kanapy wymaga siły, awaria ogrzewania postojowego, zadaszenie nie chroni przed deszczem.

Mercedes Klasy V Marco Polo - nasza ocena

Jazda luksusowym Marco Polo dzięki niedużym wymiarom jest łatwa i przyjemna, a 4x4 pozwala dojechać niemal wszędzie. Idealny dla pary na długie wakacje, dla rodziny – raczej tylko w weekendy.

Mercedes V 250d $matic Marco Polo - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zaworyt.diesel/R4/16
Pojemnośc skokowa2143 cm3
Moc maksymalna190 KM/3800 obr./min
Maks. moment. obrotowy440 Nm/1400-2400 obr./min
Skrzynia biegów/napędaut. 7-biegowa
Napęd4x4
Prędkość maksymlana199 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h11,9 s
Średnie spalanie producenta6,7 l/100 km (test: 9,5)
Pojemność bagażnika830 l
Długość/szerokość/wysokość5140/1928/1980 mm
Wysokość z rozłożonym dachem2553 mm
Rozstaw osi3200 mm
Masa własna/ładowność2490 kg/710 kg
Cena254 402 zł (plus opcje za ponad 100 tys.)
Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków