Auto Świat Testy Porównania samochodów Odlotowa para - Nissan Juke i Toyota C-HR

Odlotowa para - Nissan Juke i Toyota C-HR

Autor Michał Krasnodębski
Michał Krasnodębski

Dzieli je wprawdzie 21 cm długości, ale oba za wszelką cenę chcą być inne – normalność zostawiają nudziarzom. Odważny ten, kto je kupi. Ale gdy już to zrobi, zostanie bohaterem ulicy.

Nissan Juke i Toyota C-HR
Zobacz galerię (7)
Auto Bild
Nissan Juke i Toyota C-HR

Te crossovery są modne z zewnątrz, ale dość ciasne w środku. Ich tylne kanapy nie nadają się do leczenia klaustrofobii. Z pewnością jednak każde z tych aut skutecznie wyleczy swojego właściciela z anonimowości, bo Nissana i Toyoty nie sposób nie zauważyć. Jedyne, co można przeoczyć, to ukryte w słupkach tylne klamki C-HR. Mimo 4,35 m długości wsiadanie z tyłu nie jest łatwe.

Wnętrze okazuje się przyjemne, pod warunkiem że nie interesuje nas to, co za oknem – szyby tylnych drzwi są małe i dzieci niewiele przez nie zobaczą. Juke mierzy 4,14 m długości, czyli jest o 21 cm krótszy, ma za to z tyłu większe okna. Lepiej dla klaustrofobów, ale podczas cofania Nissanem szerokie słupki C ograniczają pole widzenia. I nie obawiajcie się, że widoczność zasłonią wam dodatkowo dorośli siedzący z tyłu – osoba o wzroście 180 cm i tak tam nie usiądzie.

Fotele obu aut trzymają boczki i tłuszczyk na miejscu, ale słabiej podpierają ramiona. C-HR jest solidnie zmontowane. Kokpit pomysłowo zaprojektowano, ekran multimediów jest duży – tak młodzieżowa i świeża Toyota jeszcze nigdy nie była!

Juke jest sprzedawany od 2010 r., ale żeby wyczuć jego zaawansowany wiek, trzeba wejść do kabiny. Nadwozie nadal cieszy (lub drażni) oko, za to kokpit został już nadgryziony zębem czasu. Ekran nawigacji ma wielkość smartfona, a dobór materiałów to miks tanich plastików. Półka bagażnika przypomina hamak. Skoro już jesteśmy przy tylnych częściach pojazdu, to po złożeniu kanapy w C-HR powstaje duży próg. A jak spisują się jednostki napędowe?

Z czterocylindrowego turbodoładowanego silnika C-HR o pojemności 1197 cm3 wyciśnięto 115 KM. Juke ma identyczne parametry, ale jest lżejszy. Jeśli chodzi o jazdę, to stary Nissan dorównuje nowej Toyocie. W toyotowskiej jednostce 1.2 kulminacja akcji rozgrywa się pomiędzy 1800 a 2500 obr./min. Toyota osiąga wyższą prędkość niż Nissan, ale Juke szybciej rozpędza się do „setki”.

Na naszym torze testowym sprawił też więcej frajdy, bowiem jego układ kierowniczy daje nieco więcej informacji zwrotnych niż koło sterowe C-HR. Układowi kierowniczemu Toyoty brakuje wyraźniejszego uzależnienia oporu na kierownicy od kąta skrętu kół, a także większej progresywności wspomagania w funkcji prędkości jazdy.

I tu przechodzimy do kolejnego punktu programu: komfortu. Na szybko pokonywanych zakrętach nadwozie Toyoty nie przechyla się zbytnio, co daje kierowcy wrażenie sportowości. Ale zawieszenie C-HR niezbyt dobrze znosi krótkie nierówności i długie pofałdowania jezdni. Karoseria cały czas pozostaje w lekkim niepokoju, co nie jest zbyt komfortowe.

Nie, żeby Juke był miękko zestrojony, ale lepiej trzyma się w ryzach. Jego mechanizm zmiany biegów jest odrobinę bardziej precyzyjny. Przełożenia w Toyocie wchodzą równie łatwo. Z drugiej strony Jukiem solidnie trzęsie, gdy pokonujemy nierówności. Kategorię dynamiki jazdy przegrał jednak znacznie dłuższą drogą hamowania.

Nissan Juke 1.2 Turbo kontra Toyota C-HR 1.2 Turbo - wyniki pomiarów drogowych (oceniane)

ToyotaNissan
Przyspieszenie 0-50 km/h3,6 s3,4 s
Przyspieszenie 0-100 km/h11,2 s10,6 s
Przyspieszenie 0-130 km/h19,5 s17,9 s
Czas rozpędzania 60-100 km/h (4. bieg)9,5 s9,4 s
Czas rozpędzania 80-120 km/h (6. bieg)22,3 s21,6 s
Masa rzeczywista/ładowność1421/424 kg1275/435 kg
Rozdział masy (przód/tył)60/40 proc.62/38 proc.
Średnica zawracania (w lewo/w prawo)11,0/11,1 m11,1/11,4 m
Hamowanie (opony zimowe) ze 100 km/h (zimne)38,8 m43,9 m
Hamowanie (opony zimowe) ze 100 km/h (gorące)38,2 m42,7 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h59 dB (A)57 dB (A)
Hałas w kabinie przy 100 km/h66 dB (A)67 dB (A)
Hałas w kabinie przy 130 km/h71 dB (A)72 dB (A)
Spalanie testowe7,5 l/100 km6,7 l/100 km
Zasięg660 km680 km

Nissan Juke 1.2 Turbo kontra Toyota C-HR 1.2 Turbo - wymiary kabin (oceniane)

Toyota C-HRNissan Juke
Miejsce na nogi z przodu maks.(mm)11151130
Szerokość wnętrza z przodu(mm)14701390
Wysokość wnętrza  z przodu maks.(mm)9601020
Zakres regulacji fotela(mm)225230
Indeks miejsca na nogi z tyłu*(mm)690680
Szerokość wnętrza z tyłu(mm)14451370
Wysokość nad głową z tyłu(mm)910870
Wysokość siedziska z tyłu(mm)350320

Zmierzone po odsunięciu oparcia fotela kierowcy od pedału hamulca o jeden metr, co odpowiada kierowcy o przeciętnym wzroście.

Nissan Juke 1.2 Turbo kontra Toyota C-HR 1.2 Turbo - dane katalogowe (nieoceniane z wyjątkiem pojemności bagażników)

C-HRJuke
Silnik: typ/cylindry/zaworyt.benz./R4/16t.benz./R4/16
Ustawienie silnikapoprzecznie z przodupoprzecznie z przodu
Zasilaniewtrysk bezpośredniwtrysk bezpośredni
Pojemność skokowa (cm3)11971197
Maks. moc silnika (KM/obr./min)115/5600115/4500
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min)185/1500190/2000
Prędkość maksymalna (km/h)190178
Skrzynia biegówman. 6man. 6
Napędprzedniprzedni
Hamulce (przód/tył)tw/ttw/b
Pojemność bagażnika (l)377-1160354-797
Marka i model opon testowanego autaPirelli Sottozero WinterBridgestone Blizzak LM32
Rozmiar opon testowanego auta225/50 R 18215/55 R 17
Pojemność zbiornika paliwa (l)5046
Spalanie fabr. w mieście/w trasie/śr. (l/100 km)7,4/5,1/5,97,1/4,9/5,7
Dł./szer./wys. (mm)4350/1790/15704135/1765/1565

Nissan Juke 1.2 Turbo kontra Toyota C-HR 1.2 Turbo - wyposażenie i ceny opcji (oceniane)

C-HRJuke
WersjaDynamicN-Connecta
Poduszki powietrzne czołowe/boczne/kurtynoweS/S/SS/S/S
Poduszka powietrzna kolanowa kierowcySN
Reflektory ksenonowe/pełne LED/dzienne LEDN/5900 zł/S2500 zł/N/S
Światła przeciwmgielne/czujnik deszczuS/SS/S
Klimatyzacja automatycznaSS
Lusterka elektr. sterowane i podgrzewane/składaneS/6900 zł*S/S
System multimedialny/ekran dotykowyS/SS/S
Nawigacja/kierownica wielofunkcyjna2500 zł/SS/S
Złącza Bluetooth/AUX/USBS/S/SS/S/S
Kluczyk zbliżeniowy6900 zł*S
Podgrzewane fotele przednie/kierownicaS/6900 zł*N/N
Tempomat/adaptacyjny tempomatS/SS/N
Regulacja kierownicy w poziomie/w pionieS/SN/S
Kamera cofaniaSS lub 1800 zł* (360 stopni)
Czujniki parkowania przód/tył6900 zł* za obie opcjeN/N
Automat parkujący6900 zł*N
System unikania kolizji z autonomicznym hamowaniemSN
Asystent utrzymania pasa ruchuS1800 zł*
Monitoring martwego pola6900 zł*1800 zł*
Czujnik ruchu poprzecznego podczas cofania6900 zł*1800 zł*
Skaner znaków drogowychSN
Lakier metaliczny2 500 zł2 000 zł
Koła i felgi standardowe/w testowanym aucie18 cali/18 cali17 cali/17 cali

Brakujące elementy wyposażenia dodaje się do ceny podstawowej testowanej wersji – cena po doposażeniu to cena punktowana; *pakiet

Nissan Juke 1.2 Turbo kontra Toyota C-HR 1.2 Turbo - ceny, gwarancja, przeglądy (oceniane)

C-HRJuke
Cena podstawowa testowanej wersji98 900 zł74 400 zł
Gwarancja mechaniczna3 lata3 lata
Gwarancja perforacyjna12 lat12 lat
Przeglądyco 15 tys. kmco 20 tys. km
Cena po doposażeniu110 800 zł78 200 zł

Nissan Juke 1.2 Turbo kontra Toyota C-HR 1.2 Turbo - punkty i klasyfikacja

NadwozieMaks. pkt.C-HRJuke
Przestronność z przodu402829
Przestronność z tyłu301916
Pojemność bagażnika251615
Ładowność151111
Widoczność201012
Fotele, pozycja kierowcy302322
Ergonomia obsługi201512
Jakość wykończenia201614
Suma punktów200138131
Napęd i zawieszenieMaks. pkt.C-HRJuke
Przyspieszenie251718
Elastyczność251516
Poziom hałasu151212
Skrzynia biegów151213
Zachowanie na drodze302425
Komfort jazdy302423
Układ kierowniczy151314
Średnica zawracania544
Skuteczność hamulców403124
Suma punktów200152149
Koszty i wyposażenieMaks. pkt.C-HRJuke
Cena po doposażeniu503340
Zużycie paliwa301719
Wyposażenie – komfort302620
Wyp. – bezpieczeństwo302517
Ubezpieczenia1078
Gwarancja151010
Przeglądy201013
Suma punktów185128127
Wynik końcowy585418407
Miejsce w teście1.2.

Nissan Juke 1.2 Turbo kontra Toyota C-HR 1.2 Turbo - pojedynek dziwaków?

Kogoś, kto na co dzień jeździ Golfem, Mazdą CX-3 lub – już niedługo – Audi Q2, te auta mogą szokować wyglądem. Ale jeżeli ktoś gustuje w awangardzie, to Nissan i Toyota „sprzedadzą się” już po pierwszym kontakcie wzrokowym. Tym, co je najbardziej dzieli, są: systemy asystujące, ergonomia i odczuwalna jakość wykończenia.

Jeździliście już C-HR albo macie Juke'a? Zapraszamy do komentowania!

Autor Michał Krasnodębski
Michał Krasnodębski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków