Auto Świat Testy Porsche 911 GT3: 500 KM i napęd na tył

Porsche 911 GT3: 500 KM i napęd na tył

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Ma dwudrzwiowe nadwozie z klatką bezpieczeństwa, 500 KM mocy i napęd na tylne koła. Idealnie sprawdza się na torze, w ruchu ulicznym też potrafi sprawić mnóstwo frajdy, choć pod pewnymi warunkami...

ADHD8286
Zobacz galerię (8)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
ADHD8286

Porsche 911 GT3 – trudny na co dzień

Twarde jak skała zawieszenie sprawiało, że najechanie na dziurę lub pokonanie torowiska nie tylko odbijało się na kręgosłupie kierowcy i pasażera, lecz także dawało w kość nadwoziu,o czym świadczyły trzaski wydawane przez klatkę znajdującą się za naszymi plecami. Podczas przyspieszania (wcale nie jakiegoś gwałtownego) rozmowa telefoniczna przez zestaw Bluetooth wymagała od obu rozmówców podniesienia głosu.

Porsche 911 GT3 – generuje mocne wrażenia

Uruchomienie 4-litrowego boksera w garażu podziemnym spowodowało włączenie się alarmu w dwóch sąsiadujących autach. Widok ludzi oglądających się za GT3 na osiedlowej uliczce też był bezcenny. Przemieszczając się nim, musieliśmy jednak wzmóc czujność, bo przed stałymi spowalniaczami konieczne było wciśnięcie przycisku podnoszącego przednią część nadwozia. W przeciwnym razie na pewno uszkodzilibyśmy spoiler zderzaka.

Porsche 911 GT3 – stworzony na tor

Kilka szybko pokonanych zakrętów oraz parę mocniejszych depnięć na pedały gazu i hamulca sprawiło, że GT3 w końcu mogło pokazać nam swój potencjał. Rozgrzane opony Michelin Pilot Sport Cup 2 zaczęły kleić się do asfaltu, zniknęły kłopoty z trakcją i przyczepnością na zakrętach. Po rozgrzaniu lepiej też zaczęły pracować ceramiczne hamulce. Poczuliśmy w końcu, jaka to piekielnie dobra maszyna. Po kilku okrążeniach toru postanowiliśmy sprawdzić sportowe ustawienia samochodu. Start z użyciem Launch Control, systemu zapewniającego optymalną trakcję, zapamiętamy na długo.

Dane producenta
Silnik: typ/cylindry/zaworybenz./B6/24
Ustawienie silnikawzdłużnie z tyłu
Pojemność skokowa (cm3)3996
Moc maks. (KM/obr./min)500/8250
Maks. mom. (Nm/obr./min)460/6000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)3,4
Prędkość maksymalna (km/h)318
Średnie spal. fabr. (l/100 km)12,7
Skrzynia biegów/napędaut. 7 (2-sprzęgł.) /tylny
Pojemność bagażnika (l)125
Pojemność zbiornika paliwa (l)90
Marka i model opon test. autaMichelin Pilot Sport Cup 2
Opony testowanego auta (p | t)245/35 R 20 I 305/30 R 20
Cena Porsche 911 GT3788 960 zł

Więcej informacji na temat testu nowego Porsche 911 GT3 znajdziecie w Auto Świecie nr. 50/17 z 11 grudnia.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków