Porsche 911 GT3 – trudny na co dzień
Twarde jak skała zawieszenie sprawiało, że najechanie na dziurę lub pokonanie torowiska nie tylko odbijało się na kręgosłupie kierowcy i pasażera, lecz także dawało w kość nadwoziu,o czym świadczyły trzaski wydawane przez klatkę znajdującą się za naszymi plecami. Podczas przyspieszania (wcale nie jakiegoś gwałtownego) rozmowa telefoniczna przez zestaw Bluetooth wymagała od obu rozmówców podniesienia głosu.
Porsche 911 GT3 – generuje mocne wrażenia
Uruchomienie 4-litrowego boksera w garażu podziemnym spowodowało włączenie się alarmu w dwóch sąsiadujących autach. Widok ludzi oglądających się za GT3 na osiedlowej uliczce też był bezcenny. Przemieszczając się nim, musieliśmy jednak wzmóc czujność, bo przed stałymi spowalniaczami konieczne było wciśnięcie przycisku podnoszącego przednią część nadwozia. W przeciwnym razie na pewno uszkodzilibyśmy spoiler zderzaka.
Porsche 911 GT3 – stworzony na tor
Kilka szybko pokonanych zakrętów oraz parę mocniejszych depnięć na pedały gazu i hamulca sprawiło, że GT3 w końcu mogło pokazać nam swój potencjał. Rozgrzane opony Michelin Pilot Sport Cup 2 zaczęły kleić się do asfaltu, zniknęły kłopoty z trakcją i przyczepnością na zakrętach. Po rozgrzaniu lepiej też zaczęły pracować ceramiczne hamulce. Poczuliśmy w końcu, jaka to piekielnie dobra maszyna. Po kilku okrążeniach toru postanowiliśmy sprawdzić sportowe ustawienia samochodu. Start z użyciem Launch Control, systemu zapewniającego optymalną trakcję, zapamiętamy na długo.
Dane producenta | |
Silnik: typ/cylindry/zawory | benz./B6/24 |
Ustawienie silnika | wzdłużnie z tyłu |
Pojemność skokowa (cm3) | 3996 |
Moc maks. (KM/obr./min) | 500/8250 |
Maks. mom. (Nm/obr./min) | 460/6000 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 3,4 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 318 |
Średnie spal. fabr. (l/100 km) | 12,7 |
Skrzynia biegów/napęd | aut. 7 (2-sprzęgł.) /tylny |
Pojemność bagażnika (l) | 125 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 90 |
Marka i model opon test. auta | Michelin Pilot Sport Cup 2 |
Opony testowanego auta (p | t) | 245/35 R 20 I 305/30 R 20 |
Cena Porsche 911 GT3 | 788 960 zł |
Więcej informacji na temat testu nowego Porsche 911 GT3 znajdziecie w Auto Świecie nr. 50/17 z 11 grudnia.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoGaleria zdjęć
Duża nadwyżka mocy sprawia, że o poślizg nietrudno, zwłaszcza po dezaktywacji ESP. Ze względu na silnik umieszczony za tylną osią nie jest to wymarzony driftowóz.
Seryjnie GT3 ma czerwone 6-tłoczkowe zaciski na przedniej osi i 4-tłoczkowe na tylnej oraz tarcze o śr. 380 mm. W testowym aucie zamontowano „ceramikę”. Standardem są kute alufelgi z centralną śrubą.
Stały masywny spoiler to znak rozpoznawczy GT3. Można jednak zamówić GT3 w wersji Touring z ruchomym spoilerem, znanym z 911 Carrery.
Sportowa kierownica wykończona alcantarą doskonale leży w dłoniach, a czerwony znacznik przydaje się podczas driftu (1220 zł). Ozdobne szwy świetnie wyglądają, ale kosztują 6060 zł.
Na torze korzystamy ze sportowych ustawień skrzyni i twardszej amortyzacji. Unoszenie osi pozwala zachować przedni spoiler.
Kubełki utrudniają zajmowanie miejsca i choć nie mają reg. pochylenia (jest za to na wys.), są wygodne.
W zwykłej „911-ce” mamy w tym miejscu dwa skromne fotele. Klatka w GT3 nie tylko poprawia bezpieczeństwo, lecz także zwiększa sztywność nadwozia.
Praca sześciocylindrowego boksera na wysokich obrotach przyprawia o gęsią skórkę. Brzmienie wydechu można jeszcze wzmocnić przyciskiem o basowe tony.