Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Audi A8 L 3.0 TFSI: Świat widziany z tylnej kanapy

Audi A8 L 3.0 TFSI: Świat widziany z tylnej kanapy

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Topowa odmiana A8 w wersji z o 13 cm większym rozstawem osi ma 5,27 mdługości i bazowy, 6-cylindrowy silnik o mocy 290 KM wyposażony wkompresor.

Audi A8 L 3.0 TFSI: Świat widziany z tylnej kanapy
Auto Świat
Audi A8 L 3.0 TFSI: Świat widziany z tylnej kanapy

Układ jezdny jest nad wyraz komfortowy ikompensuje wszelkie nierówności nawierzchni. Układ kierowniczy jakzwykle u Audi ma bezpośrednie przełożenie, jednak wielostopniowewspomaganie kierownicy może trochę irytować – niby wszystko jest OK (razwspomaganie działa wydajniej, raz mniej), ale brakuje płynnegoprzejścia.

Przy spokojnej jeździe silnik cichutko mruczy podmaską. Jeśli zmusimy go do cięższej pracy, zaczyna trochę wyć. Audiobiecuje, że mimo niemałej przecież masy limuzyna ma zużywać średniozaledwie 9,3 l/100 km – trzeba to sprawdzić.

Jeśli już auto mabyć przedłużone i luksusowe, to powinno mieć większy silnik. Wskaźnikprestiżu znacząco spada, gdy pod maską pracuje 3.0 TFSI – tu przydałobysię raczej poważniejsze V8. Poza tym wersja przedłużona to auto, wktórym właściciel powinien siedzieć z tyłu.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków