Auto Świat Testy Testy nowych samochodów BMW iX – elektryczny SUV z Bawarii

BMW iX – elektryczny SUV z Bawarii

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska

Fani dyskutują o wielkości i kształcie grilla, a my chcemy rozgryźć, czy BMW iX to tylko elektryczny SUV z olbrzymią "nerką". Podczas pierwszej jazdy mocniejszym wariantem iX xDrive50 przekonujemy się, na co naprawdę go stać.

BMW iX (2021)
Zobacz galerię (11)
Auto Bild
BMW iX (2021)
  • BMW idzie w zaparte – iX to kolejny model z kontrowersyjnie wystylizowanym grillem
  • Pierwszy prawdziwie wszechstronny samochód elektryczny BMW – z luksusowym i bardzo obszernym wnętrzem
  • Pojemna przestrzeń bagażowa, wysoka ładowność i możliwość pociągnięcia ciężkiej przyczepy
  • W mocniejszej wersji xDrive50 dwa elektryczne silniki – po jednym na każdej osi – rozwijają łączną moc 523 KM
  • Elektronika czuwa nad rozdziałem napędu pomiędzy poszczególne koła, a zawieszenie pneumatyczne czyni z SUV-a lektykę
  • Wysoka cena może być trudna do przełknięcia, ale wiernych fanów raczej nie odstraszy
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Jak bardzo nieustępliwi i pewni siebie są rzeczywiście ludzie decydujący o wyglądzie nowych BMW, okazuje się zawsze, gdy widzimy efekt projektowania przedniej części auta. Od ponad 10 lat prezentacji kolejnego modelu bawarskiego koncernu jako pierwsza reakcja towarzyszy utyskiwanie na wielkość osłony chłodnicy, klasycznej "nerki", która znowu urosła. Ostatnio dyskusja rozgorzała na temat BMW iX. W elektrycznym SUV-ie, w którym "nerce" towarzyszą po bokach ekstremalnie wąskie reflektory, sprawia ona wrażenie potężniejszej niż kiedykolwiek wcześniej. To wystarczający powód do fali internetowych komentarzy. My natomiast nie chcemy się tym więcej zajmować, w końcu mamy możliwość, żeby się tym samochodem przejechać.

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska