• Arkana była już dostępna wcześniej na innych rynkach, jednak obecnie dostępne wcielenie wykorzystuje platformę technologiczną nowego Captura
  • Jak się zapewne domyślacie, Renault będzie najtańszym autem w tym porównaniu. Ale to nie Arkana tylko BMW ma pod maską zaledwie trzy cylindry!
  • Który silnik brzmi najbardziej szlachetnie? Nie będzie to ani czterocylindrowe Audi, ani trzycylindrowe BMW. Czyli...
  • Chociaż te samochody mają całkiem pokaźne rozmiary, to nie spodziewajcie się po nich funkcjonalności i wygody właściwej SUV-om. Zaraz dowiecie się, dlaczego

Wypłaszczyć dach, podnieść cenę i promować modę na pokraczne, „garbate” pseudoterenówki. Tak skutecznie, aby nabywcom wydawało się, że kupują coś lepszego niż zwykły SUV, chociaż w rzeczywistości jest dokładnie odwrotnie. Bo przecież miejsce na kanapie kurczy się do tego stopnia, że rodzinny i wszechstronny charakter znika bezpowrotnie, a użytkownicy tylnej kanapy czują się pasażerami drugiej kategorii.

Niemieccy producenci premium skutecznie budują uprzywilejowaną pozycję awangardowych odmian swoich SUV-ów i za haute couture żądają oczywiście odpowiednio ekskluzywnej dopłaty. Teraz do tego segmentu dołącza także Francja. Renault Arkana wykorzystuje w tym celu platformę mniejszego brata Captura i przy tym wcale nie popada w cenowe szaleństwo. Czy uda mu się skraść show Audi Q3 Sportbackowi i BMW X2?