• BMW M440i xDrive Gran Coupe napędza 3-litrowy benzyniak generujący 374 KM oraz 500 Nm, a moment obrotowy dostarczany jest do wszystkich kół za pośrednictwem 8-stopniowej, automatycznej przekładni
  • Dzięki mocnemu silnikowi oraz sprawnie działającej skrzyni biegów samochód rozpędza się do 100 km/h już po 4,6 s
  • BMW M440i xDrive Gran Coupe to wydatek 320 000 zł, natomiast testowana wersja wraz z opcjami kosztuje 412 600 zł

Niech żyje różnorodność! Chciałoby się wykrzyknąć, gdy widzi się takie auto, jak BMW M440i xDrive Gran Coupe. Samochód, który pod żadnym względem nie znosi sztampy. Pojazd, dla którego nuda nie istnieje.

BMW M440i xDrive Gran Coupe – wygląd budzi mieszane uczucia

BMW M440i xDrive Gran Coupe to pojazd, w którym wyróżniają się: potężne, pionowe nerki, duże wloty powietrza i wąskie reflektory. Dla jednych to symbol mocy, jaka tkwi w tym modelu, a dla innych niezrozumiałe pomieszanie stylów. Pewne jest jednak, że kontrowersyjny wygląd nie pozwoli obojętnie przejść koło tego samochodu.

BMW M440i xDrive Gran Coupe – lifestylowo i elegancko

Niezależnie od tego, jak patrzymy na BMW M440i xDrive Gran Coupe we wnętrzu wita nas luksusowe wykończenie poparte materiałami wysokiej jakości, wśród których króluje skóra. To nie przeszkodziło w zapewnieniu wygodnej pozycji za kierownicą czy przestronnego wnętrza w obu rzędach siedzeń (no może nad głowami z tyłu przydałoby się nieco więcej centymetrów).

BMW M440i xDrive Gran Coupe – sport nie kłóci się z praktycznością

W BMW M440i xDrive Gran Coupe znalazły się sportowe siedzenia, które nie tylko zapewniają wysoki komfort jazdy, lecz także gwarantują świetne podparcie z boku. Zaletą pojazdu okazuje się również pojemny bagażnik – 470-1290 l. Konkurenci potrafią być pod tym względem nieco gorsi. Audi S5 Sportback ma kufer mieszczący 435-1245 l.

BMW M440i xDrive Gran Coupe – jazda na wysokich obrotach

Jeżeli do tej pory nie odczuliście jeszcze wystarczającego wzrostu adrenaliny, to uruchomcie 374-konny silnik. Już rasowy dźwięk zapowiada, że będzie się działo… Dźwignia automatycznej skrzyni na D, ustawiony tryb sportowy, gaz do podłogi i BMW M440i xDrive Gran Coupe wystrzeliwuje, osiągając setkę po 4,6 s (fabrycznie 4,7 s).

Przeczytaj równieżKto oferuje lepszą wejściówkę do klasy premium? BMW X1 czy Mercedes GLA?

Jednocześnie plecy kierowcy wciskane są mocno w oparcie fotela, a na jego twarzy rysuje się uśmiech jak u batmanowego Jokera. Można też inaczej. Wystarczy włączyć tryb Normal, a wówczas BMW M440i xDrive Gran Coupe rozpędza się mniej spektakularnie, sportowe wrażenia schodzą na drugi plan, a odczucia podczas jazdy kierują się w stronę wygodnej limuzyny.

BMW M440i xDrive Gran Coupe – resoruje tak, jak chcesz…

Dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu (2800 zł) zachowanie BMW M440i xDrive Gran Coupe też można traktować dwojako. W sportowym ustawieniu usztywniony układ jezdny pozwala na precyzyjne prowadzenie na krętych drogach, a w opanowaniu pojazdu pomaga precyzyjny układ kierowniczy. Gdy zdecydujemy się na komfortowy tryb, zyskujemy dobre tłumienie nierówności.

Przeczytaj równieżBMW serii 3 po liftingu – diesel to zdecydowanie najlepszy wybór

Mocny, lifestylowy model klasy średniej, a do tego bogate wyposażenie. Taki zestaw dużo kosztuje, bo za BMW M440i xDrive Gran Coupe wydamy minimum 320 tys. zł. Konkurenci? O tych trudno, bo wprawdzie jest Audi S5 Sportback, ale w Polsce występuje tylko z 341-konnym dieslem, a kosztuje od 356 tys. zł.

BMW M440i xDrive Gran Coupe – to nam się podoba

Świetne osiągi, doskonałe prowadzenie, dużo miejsca na nogi z tyłu, wysoka jakość materiałów wykończeniowych, wygodne fotele ze świetnym, bocznym podparciem.

BMW M440i xDrive Gran Coupe – to nam się nie podoba

Wysoka cena zakupu, mało miejsca nad głowami, ograniczona widoczność do tyłu.

BMW M440i xDrive Gran Coupe – nasza ocena: 5

BMW M440i xDrive Gran Coupe – nasza opinia

Jeżeli macie do wydania dużo gotówki, a przy tym lubicie się wyróżniać i cenicie sportowe doznania, to testowane BMW M440i xDrive Gran Coupe może być dla Was optymalną propozycją. W dodatku pomimo lifestylowego charakteru auto okazuje się wystarczająco przestronne i praktyczne, a sportowe możliwości nie wykluczają wysokiego komfortu jazdy.

BMW M440i xDrive Gran Coupe – wyniki testu

0-50 km/h 1,8 s
0-100 km/h 4,6 s
0-130 km/h 7,1 s
Czas rozpędzania 60-100 km/h 2,4 s
Czas rozpędzania 80-120 km/h 2,9 s
Masa rzeczywista/ładowność 1876/504 kg
Rozdział masy (przód/tył) 52/48 proc.
Hałas w kabinie przy 50 km/h 56 dB (A)
przy 100 km/h 63 dB (A)
przy 130 km/h 67 dB (A)
Średnie zużycie paliwa 9,8 l/100 km
Zasięg rzeczywisty 600 km

BMW M440i xDrive Gran Coupe – dane producenta

Rodzaj silnika t.benz. R6/24
Pojemność skokowa 2998 ccm
Moc maksymalna 374 KM przy 5500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 1500 obr./min
Skrzynia biegów i napęd aut. 8/4x4
Prędkość maksymalna 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 4,7 s
Dł./szer./wys. 4783/1852/1442 mm
Pojemność bagażnika 470-1290 l
Pojemność zbiornika paliwa 59 l
Rozmiar opon (przód i tył) 245/40 R 19 i 255/40 R 19
Cena podstawowa/po doposażeniu 320 000/412 600 zł