- Gran Coupé – bardziej stylowe niż sedan i bardziej funkcjonalne niż coupé, ale dla pasażerów z tyłu niezbyt dużo miejsca.
- M8 Competition – moc M8 plus 25 KM.
- Układ jezdny dobry na tor wyścigowy i na przyjemną przejażdżkę za miasto.
- Cena BMW M8 Gran Coupé – tanio nie będzie, ale w milionie się zmieści.
Nad sensem istnienia takiego samochodu, jak BMW M8 Gran Coupé można się zastanawiać. W odróżnieniu od „zwykłego” M8 Coupé auto ma parę drzwi także z tyłu – podobnie jak u konkurencyjnych Porsche Panamera Turbo i Audi RS 7. Również w monachijskim aucie wsiadanie do tyłu nie wymaga akrobatycznych umiejętności. Dzięki dużemu rozstawowi osi 3,03 m podróżni mają także z tyłu dość miejsca na nogi w mierzącym 5,01 m BMW M8 Gran Coupé. Jednak miejsca nad głową dla pasażerów o wzroście powyżej 1,85 m siedzących na tylnej kanapie jest za mało i w ich przypadku zabawa kończy się po wjechaniu na wyboistą drogę.
BMW M8 Gran Coupé Competition – 625 KM gotowych do akcji
Zajmujemy więc miejsce tam, gdzie w BMW M jest najprzyjemniej – z przodu po lewej, za kierownicą. Fotele z potężnymi bokami wyglądają zachęcająco, w trakcie harców na zakrętach doskonale podpierają plecy kierowcy, a poza tym doskonale sprawdzą się także podczas dłuższych podróży. Koło kierownicy jest bardzo grube, ale to jest w porządku.
Po wciśnięciu przycisku startu w BMW M8 Gran Coupé z donośnym brzmieniem ożywa znany z M5 silnik V8, na ekranie pojawia się komunikat, że pełna moc będzie wkrótce dostępna. Po niecałej minucie oczyszczanie spalin osiąga temperaturę pracy i wszystkie 625 KM wariantu Competition jest gotowych do działania. Za pośrednictwem napędu na 4 koła zorientowanego ekstremalnie na tył moc przenoszona jest na drogę. Tylko w razie poważnej potrzeby system obciąża przednią oś – działa to płynnie. W ciągu 3,2 s gwałtowny „bawarczyk” osiąga 100 km/h, maksymalnie rozpędza się do 305 km/h. Przeciętnie spalać ma dające się wytrzymać 10,7 l/100 km. Sprawdzimy w teście.
Właściwości jezdne BMW M8 Gran Coupé ustawiane indywidualnie
Reakcje BMW M8 Gran Coupé daje się według życzenia wyostrzyć. Za pomocą przycisku M Mode na konsoli środkowej określa się środowisko, w którym samochód ma działać: droga, sport i tor wyścigowy. Generalnie systemy asystenckie są aktywowane lub wyłączane. W najostrzejszym trybie Track nawet ekran multimediów pozostaje wyłączony. Poza tym regulować można amortyzatory, układ kierowniczy, hamulce, napęd na 4 koła, silnik i charakterystykę zmiany biegów.
Już po kilku kilometrach staje się jasne, że w trybie Comfort BMW M8 Gran Coupé staje się asfaltowym gentlemanem, który jednak nawet teraz objeżdża większość samochodów na drodze. Przód auta podczas skrętu wręcz wskakuje w zakręt i pokonuje go jak po szynach. Tylko na o małym promieniu i przy wysokich prędkościach Gran Coupé nie potrafi całkiem ukryć swojej 1980-kilogramowej masy i przód wyjeżdża na zewnątrz zakrętu. W trybach Sport i Sport Plus silnik gwałtowniej reaguje na dodanie gazu, a samochód przy zejściu z gazu potrafi lekko poruszyć tyłem. Precyzyjny układ kierowniczy przyczynia się do radości z jazdy.
Przyjemność z jazdy BMW M8 Gran Coupé ma swoją cenę
Niezależnie od konfiguracji BMW M8 Gran Coupé sprawia właśnie na zwykłej drodze za miastem dużo frajdy, przewyższając swoich i tak już żwawych braci serii 8. W obsłudze postawiono na sprawdzone rozwiązania i tak jest dobrze. Obsługa głosowa działa naprawdę dobrze, jednak musimy się tu wstawić za starym dobrym pokrętłem iDrive, które podczas jazdy okazało się bardzo pomocne. Natomiast nowe wskaźniki na skalach w kształcie sierpa nie każdemu przypadną do gustu. Podobnie jak cena BMW M8 Gran Coupé z pakietem Competition: od 828 038 zł.
BMW M8 Gran Coupé Competition – dane
Silnik | benz. V8 biturbo |
Pojemność | 4395 cm³ |
Moc | 625 KM przy 6000 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 750 Nm przy 1800-5800 obr./min |
Napęd | 4x4, aut. 8b |
Vmax | 305 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 3,2 s |
Długość/szerokość/wysokość | 5098/1943/1420 mm |
Masa własna | 1980 kg |
Ładowność | 460 kg |
Pojemność bagażnika | 440 l |
Średnie spalanie | 10,7 l/100 km |
Emisja CO2 | 244 g/km |
Cena | 828 038 zł |