Auto Świat > Testy > Testy nowych samochodów > Cicho, gładko i spokojnie - test Hyundaia i30 1.6 CRDi

Cicho, gładko i spokojnie - test Hyundaia i30 1.6 CRDi

Hyundai przeprowadził face lifting modelu i30 tak, żeby był widoczny na pierwszy rzut oka. Jednak wszystkie zasadnicze elementy nadwozia nie zmieniły się. Prawdziwa nowość kryje się pod maską tego samochodu

Cicho, gładko i spokojnie - test Hyundaia i30 1.6 CRDiŹródło: Auto Świat / Adam Mikuła

Hyundaia i30 po face liftingu można rozpoznać z daleka i na pierwszy rzut oka: patrzysz na grill, którego żebra w starszej odmianie są charakterystycznie wygięte, a w nowej proste – i wszystko jasne.

Jednak porównując wersje sprzed face liftingu i po nim, szybko dojdziecie do wniosku, że wymieniono tylko te elementy, które dobrze widać i łatwo można zamienić. Blachy w każdym razie pozostały bez zmian, zderzaki także, nie zmodyfikowano też wnętrza – gdyby ktoś chciał starą wersję wizualnie przerobić na nową, nie będzie miał z tym problemu.

Prawdziwa nowość to 7-biegowa zautomatyzowana przekładnia dwusprzęgłowa (7DCT) – odpowiednik skrzyni DSG Grupy VW. Taki właśnie mechanizm znalazł się pod maską testowego egzemplarza z silnikiem wysokoprężnym. Nie działa tak miękko, jak typowy „automat”, częściej zmienia biegi, ale robi to bardzo szybko, okazjonalne szarpnięcia są ledwo wyczuwalne.

W Hyundaiu i30 pojawiły się też nowe elementy wyposażenia (np. lampy biksenonowe), tyle że dostępne są tylko w najdroższej wersji Premium (ze 136-konnym silnikiem Diesla i „automatem” kosztuje ponad 97 000 zł). Trzeba jednak przyznać, że i nieco tańsza, testowana przez nas odmiana Comfort ma na pokładzie w zasadzie wszystkie najważniejsze (poza ksenonami) elementy wyposażenia.

Brak fabrycznej nawigacji dla większości kierowców nie jest wadą, każdy natomiast doceni niezwykle łatwy w obsłudze system obejmujący radio, zestaw głośnomówiący i komputer pokładowy. Dopasowanie ustawień w kokpicie do własnych preferencji trwa krótką chwilę.

Ruszamy! Diesel o poj. 1,6 l jest bardzo dobrze wyciszony, dwusprzęgłowa przekładnia stara się utrzymywać go na niskich obrotach. Nawet przy większych prędkościach hałas nie wdziera się do wnętrza, natomiast dynamika... Cóż, wydaje się wystarczająca – nic więcej. Pozytywnie zaskakuje zużycie paliwa, mimo że nie zbliża się nawet do deklaracji producenta. Niemniej wynik na poziomie 6-6,5 l/100 km w mieście jest przyzwoity.

Zawieszenie ani nie zachwyca, ani nie irytuje. To po prostu dobry kompromis między komfortem a precyzją prowadzenia. 16-calowe aluminiowe felgi to właściwy wybór do tego samochodu, 17-calowe obręcze mogłyby zaburzyć komfort jazdy. Możliwości konfigurowania jest niewiele, ale cena auta – w porównaniu np. z ofertą Seata Leona – okazuje się konkurencyjna. Warto wziąć pod uwagę i30 z dieslem.

Hyundai i30 nasza opinia

Nowe i30 w stosunku do starego nie tyle zostało poprawione, co tu i tam przerobione. Nie zmienia to faktu, że i30 stanowi coraz groźniejszą konkurencję choćby dla aut z koncernu VW – to bardzo przyzwoity, choć nierzucający się w oczy pojazd.

Hyundai i30 1.6 CRDi - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu
Zasilanie wtrysk common rail
Pojemność skokowa (cm3) 1582
Moc maksymalna (KM/obr./min) 136/4000
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 300/1750
Skrzynia biegów aut. 7
Napęd na przednie koła
Hamulce (przód/tył) tw/t
Opony testowanego auta 205/55 R 16
Dł./szer./wys. (mm) 4300/1780/1470
Rozstaw osi (mm) 2650
Masa własna/ładowność (kg) 1316/624
Pojemność bagażnika (l) 378-1316
Pojemność zbiornika paliwa (l) 53
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,6 s
Prędkość maksymalna 200 km/h
Spalanie w mieście 4,6 l/100 km
Spalanie poza miastem 3,9 l/100 km
Spalanie średnie 4,2 l/100 km
Emisja CO2 (cykl miejski) 109 g/km
Teoretyczny zasięg 1261 km
Średnica zawracania 10,2 m
Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków