Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Dacia Duster wreszcie z automatem

Dacia Duster wreszcie z automatem

W dzisiejszych czasach automatyczna skrzynia nie jest już oznaką luksusu. Jednak w dalszym ciągu to rozwiązanie podwyższa komfort jazdy. Od tego roku Dacia Duster z przednim napędem i silnikiem Diesla także może mieć na pokładzie taki mechanizm

Dacia Duster
Zobacz galerię (6)
Dacia / Dacia
Dacia Duster

Dacia Duster to nie tylko najchętniej kupowana Dacia, lecz także najpopularniejszy SUV na naszym rynku. Teraz jego atrakcyjność może jeszcze bardziej wzrosnąć, bo do sprzedaży trafia wersja z dwusprzęgłową skrzynią. Z nową przekładnią auto oferowane jest wyłącznie ze 109-konnym dieslem oraz napędem na przednie koła.

Taka konfiguracja to efekt wyników sprzedaży. Okazuje się bowiem, że klienci najczęściej decydują się na przednionapędowe Dustery z wysokoprężną jednostką.

Dacia Duster – wyższy komfort jazdy

Dzięki automatycznej skrzyni można łatwiej dopasować pozycję za kierownicą. Przecież podczas dobierania jej nie trzeba już uwzględniać ustawienia fotela względem pedału sprzęgła.

Pierwsze jazdy pokazały, że nowa przekładnia udanie współpracuje z jednostką napędową. Sprawne przełączanie powoduje, że samochód ma zadowalającą dynamikę już od dolnego poziomu obrotów. „Setkę” uzyskuje się tylko o 0,1 s później niż w wersji z manualną przekładnią.

Istotne jest również to, że skrzynia zmienia biegi bez szarpnięć, a hałas silnika nie przeszkadza w spokojnej rozmowie. Tylko podczas jazdy z autostradową prędkością do pasażerów dociera dźwięk jednostki – na szczęście nadal nie jest on zbyt nachalny.

Prowadzenie Dustera z „automatem” okazuje się bardziej komfortowe, ale nawet to nie zmieniło charakteru pojazdu. Nadal mamy do czynienia z budżetowym SUV-em, który ma materiały wykończeniowe o przeciętnej jakości i fotele ze zbyt krótkimi siedziskami, a dostęp do pokrętła regulacji lusterek zewnętrznych (pod dźwignią hamulca ręcznego) jest trudny.

Dacia Duster – nasza opinia

Wprowadzenie automatycznej przekładni z pewnością jeszcze bardziej poprawi atrakcyjność oferty Dustera. Dzięki temu rozwiązaniu podczas prowadzenia można się poczuć bardziej komfortowo, a przy tym auto nie straciło na dynamice. Szkoda tylko, że producent nie połączył nowej przekładni w samochodzie z napędem na wszystkie koła. Mamy także nadzieję, że polski importer Dacii nie przesadzi z ceną na naszym rynku. Od tego przecież w dużej mierze zależy sukces tej odmiany.

Dacia Duster 1.5 dCi EDC – dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zaworyt.diesel/R4/16
Pojemność1461 cm3
Moc maksymalna109 KM
Maks. moment obrotowy250 Nm/1750 obr./min
Napęd/skrzynia biegówprzedni/ręczna, 6-biegowa
Pojemność bagażnika475-1636 l
Masa własna1349 kg
Rozstaw osi2674 mm
Wymiary (dł./szer./wys.)4315/1822/1625 mm
Przyspieszenie 0-100 km/h11,9 s
Prędkość maksymalna169 km/h
Śr. spalanie wg producenta4,5 /100 km
Emisja CO2116 g/km
Cenab.d.
Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków