Trzeba przyznać, że Fiat 500 mimo upływu lat wciąż wygląda wyjątkowo oryginalnie. Spora w tym zasługa szerokiej palety dodatków, dzięki którym można dowolnie zindywidualizować „pięćsetkę”. Tym, którzy chcą się jeszcze bardziej wyróżnić, włoski producent proponuje model wystylizowany przez dom mody Gucci.
Nadwozie/jakość. Wersja by Gucci występuje wyłącznie w dwóch odmianach kolorystycznych: białej i czarnej (perłowe). Z zewnątrz wyróżniają ją m.in. znaczki „Gucci” na środkowych słupkach i klapie bagażnika oraz specjalnie zaprojektowane do tego modelu 16-calowe felgi. Kabina w każdym detalu zdradza, że mamy do czynienia z limitowaną wersją Fiata.
Wnętrze wykończono w kolorach: czarnym i odcieniu kości słoniowej (dostępne jest też połączenie czerni z bielą). Dwukolorowe są: kierownica, deska, boczki drzwi i skórzane fotele, na których wytłoczono logo domu mody. Kolejny wyróżnik to pasek w barwach typowych dla włoskiego projektanta. Kolorowy motyw powtórzono też na pasach bezpieczeństwa i karoserii. Krótko mówiąc: stylowo, ale ciasno. Tylny rząd siedzeń trzeba traktować jako miejsce… na zakupy.
Układ napędowy/Osiągi. Małego eleganta wyposażono w najsłabszą jednostkę benzynową 1.2/69 KM. Wbrew pozorom w zupełności wystarcza ona do sprawnego poruszania się po mieście. Przy delikatnym traktowaniu pedału gazu „pięćsetka” z systemem start-stop spaliła w teście 6,9 l/100 km – to niezły wynik jak na warunki miejskie.
Układ Jezdny/komfort. Wspomaganie układu kierowniczego jest zbyt intensywne, tym bardziej że można je przełączyć w tryb miejski – City. Niektórzy będą też narzekać na zbyt twardo zestrojone zawieszenie.
Koszty/Bezpieczeństwo. Niestety, Fiat wysoko wycenił limitowaną wersję „pięćsetki”. 66 500 zł to naszym zdaniem zbyt wiele, nawet za tak eleganckiego malucha. Za podobną kwotę kupimy Abartha 500.
Galeria zdjęć
Firma Gucci kojarzona jest głównie ze snobistycznymi i niebotycznie drogimi torebkami.
Fiat – wręcz przeciwnie – to synonim tanich aut miejskich. Mimo tych rozbieżności obie firmy nawiązały współpracę, by stworzyć wyjątkową „500-kę”
Deskę rozdzielczą w stylu retro zaprojektowano w odcieniach czerni i kości słoniowej
Fiat 500 by Gucci: stylowy mezalians
Fiat 500 by Gucci: stylowy mezalians
Fiat 500 by Gucci: stylowy mezalians
Fiat 500 by Gucci: stylowy mezalians
Fiat 500 by Gucci: stylowy mezalians
Fiat 500 by Gucci: stylowy mezalians