• Nowa Honda Civic ma hybrydowy napęd o łącznej mocy systemowej 184 KM
  • Kompaktowy model przyspiesza 0-100 km/h w 7,1 s i spala średnio 5,4 l/100 km
  • Nowy Civic ma większy rozstaw osi. Ilość miejsca z tyłu ogranicza jednak akumulator

Hybrydowym potentatem na rynku motoryzacyjnym (najwięcej sprzedanych modeli, największy staż w ich produkcji) jest inna japońska marka, ale Honda w produkcji ekologicznych napędów również ma duże doświadczenie. Pierwszy opracowany przez tę markę napęd, będący połączeniem silnika benzynowego z elektrycznym (system IMA), został wykorzystany już w 1999 roku w modelu Insight. Debiutująca w tym roku jedenasta generacja Civica, modelu produkowanego od 1972 roku, dostępna jest obecnie wyłącznie z hybrydowym napędem (w przyszłym roku na rynku pojawi się benzynowy Type R). Jak się sprawdza zelektryfikowana kompaktowa Honda? Czy może zagrozić konkurencji? Odpowiedzi na te pytania szukaliśmy podczas testu na dystansie 1500 km.

Honda Civic e: HEV – oryginalna stylistyka

Ostatnie generacje Civica wyróżniały się odważną stylistyką. W przypadku nowego modelu jest podobnie. Dwubryłowe nadwozie typu fastback o długości 4,5 m ma nieco zachwiane proporcje, m.in. długą maskę i niedużą wysokość (1,41 m). O jego sportowej stylistyce świadczy nie tylko mocno zaokrąglona tylna część dachu i ostro pochylona szyba pokrywy bagażnika, lecz także mały prześwit (128 mm).