Logo
TestyTesty nowych samochodówHybryda nie tylko do miasta test Hondy Civic e:HEV

Hybryda nie tylko do miasta test Hondy Civic e:HEV

Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Wysokie ceny paliw nie zachęcają do dalekich podróży. Tymczasem nowy Civic z hybrydowym napędem nie tylko okazał się oszczędny, lecz także zachwycił sposobem prowadzenia – do tego stopnia, że w 7 dni pokonaliśmy nim niemal 1500 km.

Posłuchaj artykułu

00:00 / 00:00
Audio generowane przez AI (ElevenLabs) i może zawierać błędy
Honda Civic e: HEV 2022 11 generacja
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Honda Civic e: HEV 2022 11 generacja
  • Nowa Honda Civic ma hybrydowy napęd o łącznej mocy systemowej 184 KM
  • Kompaktowy model przyspiesza 0-100 km/h w 7,1 s i spala średnio 5,4 l/100 km
  • Nowy Civic ma większy rozstaw osi. Ilość miejsca z tyłu ogranicza jednak akumulator
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Hybrydowym potentatem na rynku motoryzacyjnym (najwięcej sprzedanych modeli, największy staż w ich produkcji) jest inna japońska marka, ale Honda w produkcji ekologicznych napędów również ma duże doświadczenie. Pierwszy opracowany przez tę markę napęd, będący połączeniem silnika benzynowego z elektrycznym (system IMA), został wykorzystany już w 1999 roku w modelu Insight. Debiutująca w tym roku jedenasta generacja Civica, modelu produkowanego od 1972 roku, dostępna jest obecnie wyłącznie z hybrydowym napędem (w przyszłym roku na rynku pojawi się benzynowy Type R). Jak się sprawdza zelektryfikowana kompaktowa Honda? Czy może zagrozić konkurencji? Odpowiedzi na te pytania szukaliśmy podczas testu na dystansie 1500 km.

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium