Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Lexus LC - super wygląd, ekstra jazda

Prawdziwe wolnossące, mocne „V-ósemki” zabiła ekologia. Zastępują je jednostki o mniejszej pojemności – turbo lub biturbo. Tym większe brawa dla inżynierów Lexusa, że zdecydowali się pójść pod prąd i przygotowali do sportowego coupé LC 500 silnik, o którym marzy każdy kierowca mający choćby odrobinę benzyny we krwi. Pięciolitrowy motor ma nie tylko ogromną moc (477 KM), lecz także wysoki moment obrotowy (540 Nm). Silnik „kręci się” do 7300 obr./min. Ma kute korbowody i tytanowe zawory, znosi wielkie obciążenia mechaniczne i cieplne. A na dodatek pięknie brzmi – typowy dla „V-ósemek” gang powoduje, że prowadzącemu LC 500 uśmiech nie schodzi z ust.

Lexusa LC 500 mieliśmy okazję sprawdzić i na autostradzie, i w nietypowych warunkach – na alpejskich serpentynach. Na niemieckiej autostradzie japoński pojazd pokazuje swój pazur natychmiast po naciśnięciu pedału gazu – słychać ryk silnika, przyspieszenie wciska nas w fotel, a po 4,5 sekundy wskazówka prędkościomierza mija liczbę 100. Gdy nie przestaniemy przyspieszać, a warunki na to pozwalają, LC 500 rozpędzi się do 270 km/h.

Lexus LC - do 200 km/h jest cicho

Wnętrze znakomicie wyciszono, nawet przy 200 km/h można swobodnie rozmawiać. Zachowanie auta – perfekcyjne. Podczas przyspieszania na prostej i w trakcie pokonywania zakrętów LC 500 zachowuje się niezwykle stabilnie. Tylko na niektórych „agrafkach” (ostre nawroty na serpentynach) słychać było pisk opon, ale tor jazdy się nie zmieniał, nie zauważyliśmy ani pod-, ani nadsterowności.

Lexus LC 500
Lexus LC 500Lexus

Lexus LC 500 ma 10-biegową skrzynię automatyczną. Biegi są „krótkie”, a czas przełączania – błyskawiczny. W zależności od wybranego programu jazdy (Eco, Comfort, Sport, Sport+) oraz stylu jazdy kierowcy skrzynia utrzymuje bieg wyższy lub niższy.

LC 500 to auto z wnętrzem typu 2+2, ale w praktyce mogą nim podróżować tylko dwie dorosłe osoby.

Wersja hybrydowa ma silniki benzynowy V6 oraz elektryczny – moc układu to 359 KM. Osiągi są znakomite, ale to zupełnie inne auto niż LC 500, dla spokojniejszego kierowcy.

Lexus LC - w punkt

To jest super. Mocne GT w pięknej karoserii.

To nie wyszło. Skomplikowana obsługa menu.

Efekt WOW! Wolnossący silnik V8 i jego znakomite osiągi.

Kto to kupi? Klienci doceniający mocne silniki bez turbodoładowania (LC 500) oraz szukający kompromisu między sportem a ekologią (LC 500h).

Lexus LC - naszym zdaniem

To nie auto, to dzieło sztuki. Tak zareagował jeden z Czytelników, komentując film o LC 500 na naszym profilu facebookowym. To najlepsze podsumowanie, zgadzam się z nim.

Dane producentaLC 500LC 500h
Silnik: typ/cylindry/zaworybenz./V8/32benz./V6/24
Pojemnośc skokowa (cm3)49693456
Moc maksymalna (KM/obr./min)477/7100299/6600 (łącznie 359 KM)
Maks. moment obr. (Nm/obr./min)540/4800348/4900
Napęd/skrzynia biegówtylny/automatyczna 10-biegowa
Długość/szerokość wysokość (mm)4770/1920/1345
Pojemność bagażnika (l)197172
Masa własna (kg)19351985
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)4,75,0
Prędkość maksymalna (km/h)270250
Spalanie (l/100 km)17,4/5,9/11,57,2/8,0/6,4
Emisja CO2 (g/km)263145
Ceny (zł): Prestige/Carbo/Superturismo527 000/556 000/598 000
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków