Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Mazda 3 2.0 e-SKYACTIV X – teraz już lepszy

Mazda 3 2.0 e-SKYACTIV X – teraz już lepszy

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

W 2019 roku Mazda wyprowadziła do swoich modeli silnik benzynowy Skyactiv-X oryginalnej konstrukcji, o mocy 180 KM, wykorzystujący zapłon samoczynny. Był oszczędny, ale nie zachwycał osiągami, został więc poddany modernizacji. W teście Mazdy 3 sprawdzamy, czy udanej.

Mazda 3 2021 4. generacja
Zobacz galerię (15)
Auto Świat / andrzej kondratczyk
Mazda 3 2021 4. generacja

Testy Mazdy 3 sedan z przełomowym silnikiem Skyactiv-X wykonane przed dwoma laty wypadły niekorzystnie. Mierząc wersję z manualną skrzynią, uzyskaliśmy przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,7 s, co wcale nie było rewelacyjnym czasem jak na 180-konną jednostkę, wynik ten także na tle fabrycznych osiągów (8,2 s) wypadł blado. Subiektywne odczucia kierowcy były wówczas zbliżone do tych, które ma, jadąc autem z silnikiem o mocy ok. 120 KM. Inżynierowie Mazdy udoskonalili więc jednostkę, a przy okazji zwiększyli jej moc o 6 KM i moment o 16 Nm. Teraz ponownie poddaliśmy auto próbom, ale tym razem przetestowaliśmy wersję z automatem.

Przeczytaj też:

Mazda 3 e-Skyactiv-X – nadwozie

Obecna generacja kompaktowego sedana Mazdy jeździ po drogach od 2019 roku. Jego sylwetka, a zwłaszcza przednia część nadwozia z dużym grillem i wąskimi reflektorami, nadal wygląda atrakcyjnie. Wnętrze także jest pełne elegancji, uwagę zwraca ergonomiczne miejsce pracy kierowcy. Niestety, dla osób z tyłu mało jest przestrzeni na kolana, brakuje im także gniazd USB. Kierowcę z kolei mogą drażnić: ubogi komputer pokładowy, niepodający średniej prędkości, krótkie siedzisko fotela oraz niemożność sterowania ekranem multimedialnym podczas jazdy.

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
Powiązane tematy: