• Mazdę i Seata dzieli 10 KM. W teorii to prawie nic, ale w praktyce dynamika tych aut jest tak różna, że coś innego musi o niej decydować. Może...
  • ...moment obrotowy? Tutaj różnica wynosi prawie 100 Nm na niekorzyść Mazdy
  • Oprócz dynamiki Atecę i CX-30 odróżnia również przestronność kabiny
  • Więcej takich testów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Segment SUV-ów rośnie jak na drożdżach. I choć ten, kto czyta takie nagłówki, mógłby aktywować myślenie tylko o Porsche Cayennie i spółce, to dziś pożądane są przede wszystkim kompaktowe SUV-y bez oznak luksusowej otyłości i przepychu. Takie jak nierówni uczestnicy naszego dzisiejszego pojedynku.

Mamy tu bestsellerowego Seata Atecę, który w 2016 r. wyciągnął tę markę z kryzysu i w 2020 r. otrzymał kurację odmładzającą. Ma klasyczną, nieco kanciastą bryłę i mierzy tylko 4,38 m długości, podczas gdy spokrewniony z nim Tiguan II przekracza granicę 4,5 m. Ateca w ramach liftingu otrzymała zmodernizowane silniki oraz nowy system multimedialny, który krytykowaliśmy już w innych modelach Grupy Volkswagena.