• Hybrydową Mazdę CX-60 zasilają dwa silniki: benzynowy 2.5/191 KM i 175-konny elektryk
  • Mazda CX-60 powinna uzyskać 0-100 km/h w 5,8 s. W teście uzyskaliśmy słabszy wynik
  • Nowy SUV Mazdy aspiruje do klasy premium. Cena z pewnością to potwierdza!

Mazda nie przestaje zaskakiwać europejskich klientów. Po przełomowych technologiach Skyactiv wykorzystywanych w silnikach benzynowych (duża pojemność, brak turbiny, wysoki stopień sprężania, samoczynny zapłon, system odzyskiwania energii podczas hamowania), zaoferowaniu pierwszego elektrycznego modelu CX-30 oraz wprowadzeniu do oferty "dwójki" z pełną hybrydą latem bieżącego roku wypuścił na rynek całkowicie nowy model. Pod nazwą "CX-60" kryje się 4,7-metrowy SUV klasy średniej, chcący rywalizować z modelami premium (Audi Q5, BMW X3 i Volvo XC60). Jest to pierwszy model Mazdy z napędem hybrydowym typu plug-in i jednocześnie najmocniejszy w historii marki.

Przyznamy jednak, że dla fanów motoryzacji ani fakt pojawienia się hybrydy ładowanej z gniazdka, ani moc 327 koni mechanicznych nie są niczym nadzwyczajnym, wierzymy jednak, że dla niewielkiego producenta z Japonii są to milowe kroki. W teście przyjrzymy się dokładnie nowemu modelowi Mazdy i ocenimy, czy zakup wersji PHEV będzie rozsądnym wyborem.