Auto Świat Testy Testy nowych samochodów McLaren GT – nie Grand, a Jet Tourer

McLaren GT – nie Grand, a Jet Tourer

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

GT? Ma być szybkie, wygodne, piękne i ekskluzywne. Czy może mieć centralnie umieszczony silnik? Konstrukcję supercara? Tylko 2 miejsca? McLaren się uparł, że tak, a ja miałem przyjemność sprawdzić efekty tego eksperymentu na drogach Alp Sabaudzkich.

McLaren GT (2021)Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
  • McLaren GT waży 1530 kg – to o 300 kg mniej od Astona Martina DB11
  • Nie ma tu elementów aktywnej aerodynamiki, jak pozostałe modele marki, końcówki wydechów wyprowadzono niżej i w ogóle wóz nosi się bardziej elegancko
  • Od 0 do 200 km/h McLaren GT potrzebuje równe 9 s, przestaje przyspieszać przy 326 km/h
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Alfa GT, Bentley Continental GT, Ford GT, Mercedes-AMG GT, Peugeot 205 GTi, Porsche 911 GT3 i parę innych sprzętów z nazwą modelową, którą możecie odgadnąć – to mógłby być garaż marzeń, ale w tym przypadku obrazki tych aut znalazły się na slajdzie prezentacji Adama Grona, Polaka odpowiedzialnego w McLarenie za PR na rynkach Bliskiego Wschodu i Afryki, który starał się uzmysłowić gronu dziennikarzy, że archetyp auta typu gran turismo, owszem, istnieje, ale ta nazwa ma liczne oblicza. Jedno z najnowszych, niepozbawionych kontrowersji: McLaren GT.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński