Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Mercedes GLB 250 4Matic - czy warto go wybrać zamiast GLC?

Mercedes GLB 250 4Matic - czy warto go wybrać zamiast GLC?

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Mercedes przypomniał sobie o zaletach kanciastych brył. GLB łączy technikę segmentu kompaktowego z gabarytami klasy średniej i kształtem starego GLK. A jak się nim jeździ? Sprawdzamy 224-konną wersję turbobenzynową GLB 250 z napędem na 4 koła.

Mercedes GLB 250 4Matic
Zobacz galerię (29)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Mercedes GLB 250 4Matic
  • GLB ma aż 4,63 m długości, czyli jest zaledwie o 2 cm krótszy od wyżej pozycjonowanego GLC, i ma większy bagażnik
  • Kanciasty kształt karoserii ma szereg praktycznych zalet
  • Asystentka aktywowana hasłem „Hej, Mercedes” należy do najsprytniejszych tego typu rozwiązań w samochodach, ale uparcie ignoruje też wiele próśb

Czy pojawienie się tego kanciastego GLB z wysokim i pakownym tyłem oznacza już koniec trendu aut SUV-coupe? Ooo, nie, nie tak prędko... Po prostu Mercedes późno się zorientował, że GLA jest za ciasne na auto rodzinne i nie ma czym konkurować z bardziej funkcjonalnym BMW X1. Na celowniku marketingowców jest nawet VW Tiguan, i to też w wersji Allspace – stąd opcja 3. rzędu minisiedzeń (dopłata 3681 zł) w GLB.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński