Logo
TestyTesty nowych samochodówMercedes GLB 250 4Matic - czy warto go wybrać zamiast GLC?

Mercedes GLB 250 4Matic - czy warto go wybrać zamiast GLC?

Błażej Buliński
Błażej Buliński

Mercedes przypomniał sobie o zaletach kanciastych brył. GLB łączy technikę segmentu kompaktowego z gabarytami klasy średniej i kształtem starego GLK. A jak się nim jeździ? Sprawdzamy 224-konną wersję turbobenzynową GLB 250 z napędem na 4 koła.

Posłuchaj artykułu

00:00 / 00:00
Audio generowane przez AI (ElevenLabs) i może zawierać błędy
Mercedes GLB 250 4Matic
Zobacz galerię (29)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Mercedes GLB 250 4Matic
  • GLB ma aż 4,63 m długości, czyli jest zaledwie o 2 cm krótszy od wyżej pozycjonowanego GLC, i ma większy bagażnik
  • Kanciasty kształt karoserii ma szereg praktycznych zalet
  • Asystentka aktywowana hasłem „Hej, Mercedes” należy do najsprytniejszych tego typu rozwiązań w samochodach, ale uparcie ignoruje też wiele próśb
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Czy pojawienie się tego kanciastego GLB z wysokim i pakownym tyłem oznacza już koniec trendu aut SUV-coupe? Ooo, nie, nie tak prędko... Po prostu Mercedes późno się zorientował, że GLA jest za ciasne na auto rodzinne i nie ma czym konkurować z bardziej funkcjonalnym BMW X1. Na celowniku marketingowców jest nawet VW Tiguan, i to też w wersji Allspace – stąd opcja 3. rzędu minisiedzeń (dopłata 3681 zł) w GLB.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium