Wersja 1.8 to w tej chwili najmocniejsza odmiana Civica – motor ma moc 142 KM. Silnik jest dynamiczny, do „setki” potrzebuje tylko 8,7 sekundy, ponadto okazuje się dość elastyczny na wyższych biegach, co przydaje się w trasie podczas wyprzedzania.
Jednak, jak to w Hondzie, moc bierze się z obrotów, więc gdy dynamicznie ruszamy lub w czasie jazdy mocno dodajemy gazu, silnik staje się głośny. Producent podaje średnie spalanie na poziomie 5,8 l/100 km. Pewnie można tyle osiągnąć, ale w trybie Econ.
Funkcja ta ma cel dydaktyczny – komputer podpowiada, czy jedzie się ekonomicznie (zapala wtedy zielony wskaźnik), czy nie (czerwony). Dłuższa jazda z lekkim muskaniem pedału gazu pozwala „wyhodować” zieloną koniczynkę. Niestety, nam się to nie udało. Podczas testu na autostradzie przy prędkości 130-145 km/h na 6. biegu średnie spalanie wyniosło 8,7 l/100 km.
Civic 1.8 ma kilka sportowych atrybutów, m.in. metalowe nakładki na pedałach, grubą, poręczną kierownicę, sportowo wyprofilowane fotele. Auto polecimy raczej wysportowanym młodszym osobom, gdyż wsiadanie jest utrudnione z powodu niskiej linii dachu, a na przednich fotelach doskwiera ciasnota. Na kanapie jest wystarczająco dużo miejsca i podróżuje się tam wygodnie.
Kto chciałby kupić jeszcze mocniejszego Civica, musi poczekać do jesieni na wersję Type-R z doładowanym dwulitrowym motorem o mocy 280 KM.
Honda Civic 1.8 - nasza opinia
Awangardowy wygląd i mocny silnik –za to lubimy Hondę Civic od kilku lat. Pięciodrzwiowa wersja hatchback najbardziej zadowoli młodego kierowcę i jego partnerkę. I będzie atrakcyjna jeszcze przez wiele lat.
Honda Civic 1.8 - dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | benz./R4/16 |
Pojemność skokowa (cm3) | 1799 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 142/6500 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 174/4300 |
Skrzynia biegów/napęd | man. 6/przedni |
Hamulce (przód/tył) | tw/t |
Opony testowanego auta | 225/44 R 17 |
Dł./szer./wys. (mm) | 4315/1770/1465 |
Masa własna/ładowność (kg) | 1250/470 |
Pojemność bagażnika (l) | 477-1342 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 50 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,7 s |
Prędkość maksymalna | 190 km/h |
Spalanie w mieście | 7,3 l/100 km |
Spalanie poza miastem | 4,9 l/100 km |
Spalanie średnie | 5,8 l/100 km |
Emisja CO2 | 128 g/km |
Teoretyczny zasięg | 860 km |
Galeria zdjęć
Choć Civic jest już od 3 lat na rynku, nadal na tle konkurentów wyróżnia się oryginalną stylistyką nadwozia i wnętrza. W teście wersji benzynowej 1.8 o mocy 142 KM sprawdzamy, czy odważny design współgra z praktycznością
Wersja 1.8 to w tej chwili najmocniejsza odmiana Civica – motor ma moc 142 KM. Silnik jest dynamiczny, do „setki” potrzebuje tylko 8,7 sekundy, ponadto okazuje się dość elastyczny na wyższych biegach, co przydaje się w trasie podczas wyprzedzania.
Jednak, jak to w Hondzie, moc bierze się z obrotów, więc gdy dynamicznie ruszamy lub w czasie jazdy mocno dodajemy gazu, silnik staje się głośny. Producent podaje średnie spalanie na poziomie 5,8 l/100 km. Pewnie można tyle osiągnąć, ale w trybie Econ.
Funkcja ta ma cel dydaktyczny – komputer podpowiada, czy jedzie się ekonomicznie (zapala wtedy zielony wskaźnik), czy nie (czerwony). Dłuższa jazda z lekkim muskaniem pedału gazu pozwala „wyhodować” zieloną koniczynkę. Niestety, nam się to nie udało. Podczas testu na autostradzie przy prędkości 130-145 km/h na 6. biegu średnie spalanie wyniosło 8,7 l/100 km.
Civic 1.8 ma kilka sportowych atrybutów, m.in. metalowe nakładki na pedałach, grubą, poręczną kierownicę, sportowo wyprofilowane fotele. Auto polecimy raczej wysportowanym młodszym osobom, gdyż wsiadanie jest utrudnione z powodu niskiej linii dachu, a na przednich fotelach doskwiera ciasnota. Na kanapie jest wystarczająco dużo miejsca i podróżuje się tam wygodnie.
Trzy „tunelowe” zegary i kierownica z rozbudowanymi funkcjami
Na przednich fotelach doskwiera ciasnota.
Dzięki systemowi składania tylnej kanapy opracowanemu przez Hondę we wnętrzu kompaktowego auta przewieziemy naprawdę duże gabaryty.
Schowek pod podłogą bagażnika znacząco zwiększa możliwości transportowe Civica.
Silnik o mocy 140 KM to optymalny wybór w przypadku Hondy Civic.
Awangardowy wygląd i mocny silnik –za to lubimy Hondę Civic od kilku lat. Pięciodrzwiowa wersja hatchback najbardziej zadowoli młodego kierowcę i jego partnerkę. I będzie atrakcyjna jeszcze przez wiele lat.