- Hybrydowy napęd Juke'a składa się z dwóch silników elektrycznych i benzyniaka 1.6
- Hybryda ma większą moc o 25 proc. niż 1.0 DIG-T i w mieście spala o 40 proc. mniej
- Hybryda (143 KM) jest droższa o benzyniaka z automatem (114 KM) o 15 200 zł
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Dotychczas jedyny oferowany w Juke'u silnik (3-cylindrowy turbo benzynowy 1.0 DIG-T o mocy 114 KM) był oszczędny, ale nie dawał frajdy kierowcom lubiącym dynamiczną jazdę. Tymczasem precyzyjny układ kierowniczy i usztywnione podwozie Juke'a kusiły do szybszego pokonywania zakrętów. Teraz gdy w gamie silnikowej pojawiła się 143-konna hybryda, powinni być usatysfakcjonowani zarówno kierowcy ceniący dobre osiągi, jak i ci, którym zależy na ekonomicznej jeździe.
Te założenia potwierdzają osiągi pojazdu – 0-100 km/h w 10,1 s, śr. spalanie wg WLTP 5 l/100 km, testowe podczas jazd premierowych 4,5 l/100 km. Hybrydowy napęd składa się dwóch silników elektrycznych (większy o mocy 49 KM i momencie 205 Nm przekazuje napęd na przednie koła, mniejszy 20,4 KM pełni funkcję prądnicy i rozrusznika), wolnossącego benzyniaka 1.6, akumulatora litowo-jonowego 1,2 kWh i innowacyjnej skrzyni biegów. Zespół napędowy może pracować w różnych trybach hybrydowych (szeregowym, równoległym lub szeregowo-równoległym).
Nissan Juke Hybrid – start zawsze na "elektryku"
Hybrydowy Juke zawsze rusza na silniku elektrycznym. Może zdarzyć się, że podczas startu usłyszymy benzyniaka, ale uruchomi się on nie w celach trakcyjnych, lecz jako generator prądu, by chwilowo doładować akumulator. Podczas jazdy załączanie kolejnych silników odbywa się automatycznie. Po zdjęciu nogi z gazu silnik elektryczny pełni rolę generatora prądu. Rekuperację możemy wzmocnić wykorzystując znaną z elektrycznego Leafa funkcję e-Pedal. Pozwala ona pedałem gazu nie tylko przyspieszać, ale i zwalniać, przy czym Nissan zrezygnował w tej funkcji z możliwości całkowitego zatrzymania pojazdu. Juke'a Hybrid wyposażono w trzy tryby: Eco, Normal lub Sport. Mają one wpływ na działanie wspomagania kierownicy, klimatyzacji i reakcję pracy pedału przyspieszenia.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Nissan Juke Hybrid – zmiany na zewnątrz
Zelektryfikowanego Juke'a rozpoznamy nie tylko po napisie "Hybrid" znajdującym się na przednich drzwiach i pokrywie bagażnika, ale także innych detalach. Na osłonie chłodnicy znalazło się nowe logo Nissana, a nad nią błyszcząca czarna listwa, nawiązująca do motywu znanego z innych zelektryfikowanych Nissanów.
Grill wersji hybrydowej ma strukturę siatkową, a za nim zamontowano żaluzję , która automatycznie otwiera lub zamyka dopływ powietrza chłodzącego w zależności od potrzeb. Zmiany poprawiające przepływ powietrza zostały zastosowane także w dolnej części nadwozia, pod zderzakiem. Juke Hybrid może występować z dwukolorowymi 17-calowymi lub 19-calowymi felgami aluminiowymi.
Nissan Juke Hybrid – inny zestaw wskaźników
W środku auta zmieniono zestaw zegarów, który zawiera wskaźnik wykorzystania mocy. Jej przepływ możemy obserwować na 7-calowym ekranie komputera pokładowego. Nowością jest także przycisk aktywujący tryb elektryczny, który znajduje się pomiędzy środkowymi kratkami nawiewu. Po włączeniu funkcji ePedal i trybu jazdy EV w dolnej części zestawu wskaźników pojawiają się odpowiednie kontrolki. Bagażnik hybrydowej wersji ze względu na dodatkowy akumulator jest o 68 l mniejszy, choć nadal jego pojemność jest duża jak na crossovera segmentu B (354 l).
Nissan Juke Hybrid – dane techniczne
Marka i model | Nissan Juke 1.6 Hybrid |
Napęd/silniki | na przednie koła/wolnossący benzynowy 1.6 + 2 elektryczne |
Moc silników benz./elektr. | 94 KM przy 5600 obr./min/49 + 20,4 KM |
Maksymalny moment obr. silników benz./elektr. | 148 Nm przy 3600 obr./min/205 Nm + bd. |
Łączna moc systemowa | 143 KM |
Akumulator | Litowo-jonowy; pojemność 1.2 KWh; napięcie 230V |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,1 s |
Prędkość maksymalna | 165 km/h |
Średnie zużycie paliwa wg WLTP | 5,0-5,1 l/100 km |
Wymiary: długość/szerokość/wysokość | 4210/1800/1595 mm |
Rozstaw osi | 2636 mm |
Pojemność bagażnika/zbiornika paliwa | 354-1292/46 l |
Maksymalna masa holowanej przyczepy | 750 kg |
Cena Nissana Juke'a 1.6 Hybrid | od 125 470 zł (N-Connecta) |
Gwarancja mechaniczna (w tym na układ hybrydowy) | 5 lat lub 100 tys. km |