Wersja I-Way Note’a nie wymaga studiowania cennika opcji, bo zawiera wszystko, co Nissan w tym modelu oferuje. Jeśli zdecydowaliśmy się wcześniej na rodzaj silnika (może być każdy: 1.4, 1.6 lub diesel 1.5) i skrzynię (manualna lub automatyczna), to do wyboru pozostaje już tylko lakier.
Nadwozie/jakość
Note nie wygra konkursu piękności, ale praktycznych walorów nie sposób mu odmówić. Pudełkowate, dwubryłowe nadwozie mieści przestronną kabinę. W kwestii miejsca z tyłu mamy wybór: pojemniejszy bagażnik lub większa przestrzeń dla pasażerów– wystarczy przesunąć kanapę. Gdyby bagażnik mimo to okazałsię za mały, można złożyć asymetrycznie dzielone oparcie i wtedyprzestrzeń urośnie do ponad 1330 l – to właśnie zasługa pudełkowatego kształtu.
Kokpit zaprojektowano estetycznie i tak, by obsługa nie wymagała studiowania instrukcji. Seryjny system Nissan Connect, w skład którego wchodzi m.in. radio, nawigacja, Bluetooth i sterowanie z kierownicy, działa bez zarzutu.
Układ napędowy/Osiągi
Bezkluczykowy system Note’a polega nie na uruchamianiu auta za pomocą przycisku, lecz na przekręceniu pokrętła przy kierownicy. Kluczyk może pozostać w kieszeni. Po tym nie następuje wprawdzie eksplozja mocy, ale 110-konny silnik łatwo (i dość oszczędnie) radzi sobie z niespełna 1,2-tonową masą auta. Przy dużych prędkościach, gdy silnik długo pracuje na wysokich obrotach, robi się niekomfortowo głośno. To jeden z powodów, dla których ten Nissan najlepiej czuje się w mieście.
Układ Jezdny/komfort
W jeździe miejskiej ujawniają się zalety układu jezdnego. Note prowadzi się zwinnie, nie wychylając się za mocno na boki nawet przy żwawym skręcaniu w przecznicę, a komfort pozostaje na przyzwoitym poziomie także wtedy, gdy nawierzchnia ulicy jest marna.
Koszty/Bezpieczeństwo
Note 1.6 I-Way nie jest przesadnie tani, ale ma korzystny stosunek ceny do jakości, m.in. dzięki bogatemu wyposażeniu. Wykonany w 2006 r. crash-test Euro NCAP modelu przedliftingowego dał 4-gwiazdkowy wynik.