Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Kia Sportage PHEV. Hybryda jak trzeba

Kia Sportage PHEV. Hybryda jak trzeba

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski

Kompaktowa Kia Sportage nie bez powodów już od kilku generacji cieszy się dużą popularnością wśród klientów. W teście topowej hybrydowej wersji plug-in sprawdzamy, czy to idealny wariant na co dzień.

Kia Sportage PHEV
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Kia Sportage PHEV
  • Kia Sportage w wersji hybrydowej plug-in dysponuje mocą systemową 265 KM
  • Baterie o pojemności 13,8 kWh można ładować z mocą 7,2 kW – od zera do 100 proc. w niespełna dwie godziny
  • Hybryda plug-in okazuje się dynamiczna i zachęca do korzystania z pełnego potencjału napędu

Piąta odsłona Sportage’a oficjalnie zadebiutowała w 2021 roku i poza całkowicie zmienionym designem po raz pierwszy zaoferowała klientom możliwość wyboru napędu hybrydowego oraz hybrydowego plug-in. Zwłaszcza ta ostatnia propozycja dla wielu osób, które nie chcą jeszcze przesiadać się do aut czysto elektrycznych, może okazać się ciekawą ofertą, tym bardziej że z palety wycofano już odmiany wysokoprężne. Czy zatem stosunkowo najdroższy wariant PHEV może okazać się najtańszy w eksploatacji?

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski