Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Nowe Subaru Outback 2.5i – w nim osiągi nie są najważniejsze

Nowe Subaru Outback 2.5i – w nim osiągi nie są najważniejsze

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Cały świat chce jeździć SUV-ami, tymczasem Subaru idzie swoją drogą i wypuszcza na rynek kolejne uterenowione kombi. Nowy Outback jest niezwykle wygodny, ma napęd 4x4, wolnossącego boksera 2.5 oraz bezstopniową skrzynię biegów.

Subaru Outback 2.5i 2021
Zobacz galerię (23)
Auto Świat / andrzej kondratczyk
Subaru Outback 2.5i 2021
  • Nowe Subaru Outback jest o 50 mm dłuższe i o 35 mm szersze względem poprzednika
  • Nadal pod maską pracuje wolnossący silnik 2.5, przeprojektowany w 90. proc.
  • Outback zadba byś nie pisał SMS-a podczas jazdy, potrafi także rozpoznać kierowcę

Większość z nas chciałaby jeździć samochodem dynamicznym, oszczędnym i najlepiej do tego tanim. Jeśli zakup nowego Outbacka chcielibyśmy rozpatrywać wyłącznie w tych kategoriach, to zdecydowanie nie jest to nasz faworyt. Do japońskiego kombi ze zwiększonym prześwitem i napędem na obie osie trzeba podejść inaczej, wręcz wyjątkowo. Spytacie: niby dlaczego? Bo jest w pewnym sensie ewenementem na rynku, autem nie dla każdego i nie mamy tu na myśli wyłącznie ceny zakupu. Przede wszystkim pod maską pracuje rzadko spotykany silnik z przeciwsobnym układem cylindrów, w dodatku o dużej pojemności (2.5), bez doładowania i układu miękkiej hybrydy. Niewysilona jednostka ma 169 KM i współpracuje z bezstopniową przekładnią CVT (Lineartronic). Napęd trafia na cztery koła z rozdziałem (przód:tył) 60:40.

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski